x

Zwycięzcy II Międzynarodowych Mistrzostw Młodych Sommelierów

Kategoria: Wino

Markus Winkler z Austrii, pracujący w butikowym alpejskim hotelu Aurelio Lech zwyciężył w drugiej edycji Międzynarodowych Mistrzostw Młodych Sommelierów. W konkursie startowali sommelierzy z Polski, Czech, Austrii, Litwy, Łotwy, Estonii, Cypru, Serbii, Słowacji, Rosji, Niemiec i Kazachstanu.

Zwycięzcy Międzynarodowych Mistrzostw Młodych Sommelierów. Foto: materiały prasowe.
Zwycięzcy Międzynarodowych Mistrzostw Młodych Sommelierów. Foto: materiały prasowe.
W finale Markus Winkler pokonał Kristinę Veselovą z Sankt Petersburga i Jakuba Filipka, pracującego w krakowskiej restauracji Szara Gęś. Sommelierka z Rosji zdobyła dodatkowo tytuł Mistrza Publiczności.
Kryterium udziału w Mistrzostwach był wiek poniżej 30 lat. Do konkursu, który odbył się 11-12 października w hotelu Mercure Gdańsk Stare Miasto zgłosiła się rekordowa liczba 37 zawodników z Polski i 11 z zagranicy. Po przeprowadzeniu eliminacji dla polskich sommelierów, w półfinale uczestniczyły 24 osoby.

Na zamknięte dla obserwatorów eliminacje, a następnie półfinały składał się test z wiedzy o winie, pisemna degustacja oraz praktyczna część indywidualna. Finał, odbywający się na scenie przed publicznością, sprawdzał przede wszystkim praktyczne umiejętności młodych sommelierów. Wśród zadań znalazły się m. in. degustacja w ciemno, dobranie wina do potrawy, a także obsługa trzech stolików, przy których zasiedli jurorzy wcielając się w role klientów restauracji.
Zdaniem uczestników testy były trudne, a zadania praktyczne podchwytliwe, mające sprawdzić także opanowanie w trudniejszej sytuacji podczas obsługi klienta. Językiem obowiązującym na mistrzostwach był angielski.

Autor tekstu: ( red. )

Inne kategorie

Akademia Horeca

Skuteczna strategia wyceny napojów

Odpowiednia wycena napojów to jedna z najważniejszych decyzji komercyjnych w sektorze HoReCa. Jeśli poziom cen jest właściwy, sprzedaż, a nią także zyski ze sprzedaży napojów wzrosną. W przypadku gdy ceny są zbyt niskie, tracimy zysk. Jeżeli natomiast ceny są zbyt wysokie, ryzykujemy utratę klienta.
więcej

Video

Koreański czarny czosnek - nowy trend wśród kucharzy
Food Service Summit 2019 - relacja II
Food Service Summit 2019 - relacja
więcej