x

Po włosku w warszawskim Magari

Kategoria: Miejsca

Warszawski hotel Puro to najnowszy i siódmy z kolei obiekt sieci. Pozostałe znajdują się w Gdańsku, Poznaniu, Wrocławiu, Łodzi i Krakowie. Wszystkie miejsca wyróżnia butikowy charakter, piękny design, ale też oferta gastronomiczna.

Magari, Hotel Puro. Foto: PION Studio.
Magari, Hotel Puro. Foto: PION Studio.
Restauracje marki Puro mogą pochwalić się utytułowanymi i cenionymi w branży nazwiskami szefów, są to m.in. Sergiusz Hieronimczak czy Bartek Fabiś. Kierunek kulinarny, a także kontrolę nad jakością potraw sprawuje dyrektor kulinarny brandu Paweł Oszczyk – jeden z najważniejszych szefów kuchni w Polsce.
W warszawskim Puro znajduje się zarówno restauracja Magari, jak i koktajlbar Loreta. Oba miejsca wystartowały w kwietniu br. Szefem kuchni Magari został Mateusz Wichrowski (wcześniej Brasserie Warszawska), zaś Loreta ma dwóch barmanów liderów – Ewelinę Figiel oraz Sebastiana Osińskiego. Magari to restauracja z nowoczesną kuchnią włoską, pomieści 116 osób w środku oraz ok. 40 na tarasie. W kompozycji dań akcent stawiany jest na prostotę i szczerość. Carpaccio z sandacza (38 zł), domowe gnudi (32 zł), pierś z kaczki z duszoną czerwoną cykorią (58 zł), a także cztery pizze do wyboru (27-34 zł) to niektóre z propozycji szefa kuchni. Składniki wykorzystywane w daniach pochodzą zarówno z Polski, jak i Włoch. Magari oferuje każdego tygodnia inne menu lunchowe. W skład zestawu wchodzi przystawka oraz danie główne w cenie 29 zł. Jasne, komfortowe i przywołujące domową atomosferę wnętrze Magari zaprojektowali architekci z pracowni DeSallesFlint. Po udanym posiłku warto wpaść na autorski koktajl do znajdującego się na ostatnim piętrze baru Loreta. Jego nieduży (ok. 40 miejsc), ale okazały taras zachwyca widokiem na Pałac Kultury i Nauki. Każdy hotel Puro to przestrzeń otwarta dla wszystkich, zarówno restauracja, jak i bar nie zamykają się wyłącznie na gości hotelowych, znakomita większość z nich to warszawiacy czy turyści odwiedzający stolicę, ceniący kulturalne i towarzyskie życie miasta.

ul. Widok 9, Warszawa

Artykuł ukazał się w „Food Service" 7-8/2019 nr 187.

Autor tekstu: Agata Godlewska
O AUTORZE
Agata Godlewska
Redaktor naczelna magazynu „Food Service” oraz portalu Ouichef.pl. Magister kulturoznawstwa w SWPS. Przygodę z branżą gastronomiczną rozpoczęła blisko 10 lat temu pod okiem Macieja Nowaka. Autorka niezliczonej ilości wywiadów z najważniejszymi polskimi szefami kuchni i restauratorami. Współtworzy i prowadzi coroczną konferencję Food Service Summit.

Zobacz także

Wygraj niezwykłą kolację w Senses!

Portal OuiChef.pl oraz magazyn "Food Service" zapraszają do udziału w wyjątkowym konkursie. Do wygrania 2-osobowa kolacja z wine pairingiem w uhonorowanej gwiazdką Michelin restauracji Senses! Wartość nagrody to prawie 1500 zł.

MUS Bar & View

Każdy, kto zna się na geografii chociaż trochę, wie, że z Poznania nad Bałtyk jest spory kawałek.

Costa Coffee FlyDining na Okęciu

Costa Coffee Fly Dining na Lotnisku Okęcie to nowa kulinarna odsłona Costa Coffee. Jest to jedyny koncept kulinarny na lotnisku otwarty dla gości całą dobę. Zarówno amatorzy tradycyjnej kuchni polskiej, jak i fani kulinarnych specjałów z Włoch, Indii czy Azji znajdą tutaj coś dla siebie.

Bistro Z

Anna Klajmon i Mateusz Czekierda są właścicielami i szefami kuchni Bistro Z przy ul. Ząbkowskiej na warszawskiej Pradze. Lokal otworzył się w lipcu tego roku. Bistro Z koncentruje się na prostym jedzeniu, opartym na dobrym produkcie w dobrej cenie.

KOREA TOWN

Właściciele koreańskiego baru Miss Kimchi - Paweł Łapiński i Aneta Łapińska - otworzyli w marcu restaurację Korea Town na warszawskim Mokotowie. Restauracja jest niewielka, przeznaczona na 22 miejsca siedzące i ok. 15 w ogródku. Szefową kuchni jest właścicielka Aneta Łapińska.

AMUNI

Amuni to włoska restauracja utrzymana w duchu slow food, która otworzyła swoje podwoje w marcu. Mieści się tuż obok Brasserie Warszawskiej. Szefem kuchni i współwłaścicielem Amuni jest Andrea Scarantino, znany z prowadzenia − również włoskiej − Mammy Marietty na warszawskim Mokotowie.

Inne kategorie

Akademia Horeca

Skuteczna ekspozycja i zatowarowanie restauracji

Dbanie o odpowiedni kontakt wizualny, zagwarantowanie priorytetu produktom najważniejszym z punktu widzenia klienta, dyskretne oznakowanie jakości oferty to droga, która doprowadzi do zwiększenia sprzedaży i zysków.
więcej

Video

Food Service Summit 2019 - relacja II
Food Service Summit 2019 - relacja
Food Service Summit 2019 - Nabo, Talerzyki
więcej