x

Kongresówka - tradycyjna kuchnia w Warszawie

Kategoria: Miejsca    02.10.2019

Otwarta pod koniec stycznia 2019 r. Kongresówka to miks tradycji i nowoczesności. Eleganckie wnętrze utrzymane jest w industrialnym stylu z delikatną domieszką urban jungle. Grafitową szarość przełamano tu ciepłymi drewnianymi blatami stołów i pnącymi się przy ścianach roślinami.

Restauracja Kongresówka. Foto: Krzysztof Terlecki/Studio Foton Flash Video.
Restauracja Kongresówka. Foto: Krzysztof Terlecki/Studio Foton Flash Video.
Szefem kuchni Kongresówki jest Szymon Chojnacki – wielbiciel tradycyjnych technik gotowania oraz staropolskich składników i receptur. Nic więc dziwnego, że menu to bogata, XIX-wieczna kuchnia polska we współczesnej odsłonie. Wśród przystawek znajdziemy trochę już zapomniane raki w maśle (34 zł) czy mózg cielęcy z jajkiem (29 zł). Z zup na uwagę na pewno zasługuje żur na płuckach z kaczym jajkiem (19 zł), a pośród dań głównych dwie przepiórki nadziewane czosnkiem i ziołami (54 zł) oraz stek z serca cielęcego (49 zł). Restauracja oferuje również dania rybne, np. świeżego grillowanego śledzia (32 zł), oraz wegetariańskie, np. pierogi z kaszą gryczaną, pasternakiem i lubczykiem (29 zł). Lunche, składające się z zupy, dania głównego, deseru i dzbanka wody, serwowane są w opcji mięsnej i wegetariańskiej od poniedziałku do piątku między 12.00 a 16.00 w cenie 22 zł. Właściciel Kongresówki, Łukasz Marczak, zadbał również o nieprzeciętną ofertę alkoholi – w ofercie znajduje się koło 20 etykiet win (w tym np. 3 wina pomarańczowe), z których większość sprzedawana jest na kieliszki, oraz dwa rodzaje lanego piwa rzemieślniczego. Kongresówka, kultywując polską tradycję, stawia w dużej mierze na dobrej jakości wódki, ale w karcie nie brakuje również innych mocnych alkoholi oraz najpopularniejszych koktajli.

ul. Krucza 16/22, Warszawa

Artykuł ukazał się w „Food Service" 4/2019 nr 184.

Autor tekstu: Wojciech Piasecki
O AUTORZE
Wojciech Tomasz Piasecki
Z wykształcenia mgr inż technologii żywności i żywienia człowieka. Od 13 lat związany z branżą żywności jako technolog i dziennikarz. Specjalizuje się w analizie sensorycznej, badaniach ilościowych i jakościowych na rynku FMCG, technologii gastronomicznej oraz dietetyce sportowej. Z zamiłowania kucharz i piekarz nieustannie poszukujący nowych smaków. Promuje kuchnię zdrową i zbilansowaną. Uwielbia podróże, zarówno te miejskie, jak i z plecakiem w nieznane.

Zobacz także

Morski Zając - całoroczna restauracja z widokiem na Zatokę Pucką

Półwysep Helski to jeden z najpiękniejszych rejonów Polski. Niestety, jak to bywa w przypadku destynacji turystycznych - z dobrą gastronomią nie jest już tak łatwo.

Aleksander Baron otwiera bar na Krakowskim Przedmieściu w Warszawie

Aleksander Baron powraca na scenę gastronomiczną. Wraz ze swą familią będzie karmić gości w Baron the Family Grill Bar. Na świeżym powietrzu, przy żywym ogniu. - To oaza w centrum miasta. Miejsce, które powstało, by cieszyć. Po trudnym lockdownie należy nam się czas biesiady - mówi nam szef kuchni.

Michał Sierka nowym Szefem Kuchni restauracja Merliniego

Zdobywał doświadczenie w gwiazdkowych restauracjach w Polsce i za granicą. Obecnie szefuje restauracji Merliniego. We współpracy z Szefem Wykonawczym Bartłomiejem Czerwińskim od lipca wprowadzają nowe menu inspirowane nowojorską sceną restauracyjną.

Sfinks otwiera dwie nowe restauracje Fabryka Pizzy

Jeden lokal znajduje się w ścisłym centrum Warszawy, a drugi, prowadzony przez franczyzobiorcę, działa w Piasecznie. W obu restauracjach można zamawiać dania także na wynos i z dowozem.

Warszawski BARaWINO

To sklep sieci Kondrat Wina Wybrane połączony z barem winnym, czyli po francusku właśnie bar-à-vin.

PASTIFICIO

Pastificio - nowe bistro i sklep skoncentrowane na makaronach - otworzyło się w Gdańsku, niedaleko Dworca Głównego. Właścicielami i twórcami są Krzysztof Dżus i Grażyna Thiel, która pełni również funkcję szefa kuchni.

Inne kategorie

Akademia Horeca

Skuteczna strategia wyceny napojów

Odpowiednia wycena napojów to jedna z najważniejszych decyzji komercyjnych w sektorze HoReCa. Jeśli poziom cen jest właściwy, sprzedaż, a nią także zyski ze sprzedaży napojów wzrosną. W przypadku gdy ceny są zbyt niskie, tracimy zysk. Jeżeli natomiast ceny są zbyt wysokie, ryzykujemy utratę klienta.
więcej

Video

Ruch to zdrowie, ale pamiętaj o bezpieczeństwie
Zespół stresu pourazowego – jak zadbać o swoją przyszłość ?
Społeczna odpowiedzialność – myśl o innych
Techniki relaksacji – jak się zregenerować?
Obniżenie nastroju – zrób nowy plan
Lęk przed utratą pracy – jak sobie z nim poradzić?
Konflikty w rodzinie – jak do nich nie dopuścić?
Kontrola – jak jej nie stracić ?
więcej