x

Gastronomia przyszłości w centrach handlowych

Kategoria: Twój biznes - wiedza    30.09.2019

Food courty w Polsce rozwijają się i zmieniają. Poznaj scenariusze przyszłości gastronomii w centrach handlowych według najnowszego raportu Colliers International, "Jak to wszystko zjeść?".

Foto: materiały prasowe.
Foto: materiały prasowe.
Colliers International przeanalizował ofertę 250 centrów handlowych w 18 największych polskich miastach i przygotował na tej podstawie raport pt. „Jak to wszystko zjeść? Gastronomia w polskich centrach handlowych”. Publikacja prezentuje m.in. ważna dla działania food courtów trendy jedzeniowe i operacyjne.

Czego oczekują konsumenci?

Dla konsumentów na polskim rynku rosnące znaczenie mają:
– troska o środowisko i zdrowy tryb życia,
– ciekawość nowych smaków (częstsze podróże i większe otwarcie na inne kultury),
– chęć powrotu do tradycji,
– produkty regionalne, ekologiczne i wytwarzane w tradycyjny sposób,
– potrzeba wspólnego spędzania czasu przy stole, biesiadowania.

Z tego powodu dużą popularnością cieszą się targi śniadaniowe, bazary, wspólne gotowanie, pikniki i jedzenie w plenerze. To wszystko pokazuje tęsknotę za wspólnotowym modelem społecznym w kontrze do modelu, jaki niesie za sobą globalizacja. Przy tym obserwowany jest wzrost zamożności, zmiana modelu rodziny i stylu życia oraz coraz większy brak czasu na życie pozazawodowe.

– Gastronomia coraz częściej sięga po wartości, jakie oferuje nam przyroda. Ciekawym zjawiskiem są sezonowe „dzikie restauracje”, tworzone przez miłośników dobrego jedzenia, lokalnych produktów i biesiadowania na łonie natury. Wyjście z gastronomią w plener to jeden z kierunków, którego oczekują od centrów handlowych konsumenci – mówi Katarzyna Michnikowska, dyrektor w Dziale Doradztwa i Badań Rynku Colliers International.

Otoczenie biznesowe

Biznesy gastronomiczne przyszłości kształtować będą zjawiska, które z pozoru stoją wobec siebie w opozycji. Z jednej strony będzie to rosnąca popularność:
– zero waste,
– slow foodu,
– private cookingu.

Z drugiej natomiast scenariusze rodem z Cyberpunku”:
– robotyzacja sektora gastro,
– żywność produkowana laboratoryjnie.

Dodatkowo na biznes najemców gastronomicznych w centrach handlowych  wpływać będą:
– nadmierną podaż punktów gastronomicznych,
– rozwój sprzedaży on-line,
– wzrost kosztów operacyjnych (koszty najmu, mediów i pracy),
– rosnąca popularność zamówień online i dostaw.

Centra handlowe będą musiały pogodzić te wszystkie trendy. Pojawia się m.in. zapotrzebowanie na miejsca postoju czy oczekiwania dla kurierów, a wraz z centralizacją kuchni poza obiektami może pojawić się potrzeba redukcji powierzchni najmu lokali gastronomicznych. Największym wyzwaniem dla sieci będzie pozyskanie i utrzymanie pracowników, wzrost ich płac, a także wzrost cen żywności, szczególnie produktów świeżych, których oczekują klienci.

Autor tekstu: ( red. )

Zobacz także

Akademia Leona Koźmińskiego i McDonald’s Polska tworzą wspólnie studia

W całej Europie coraz popularniejsze są studia dualne, czyli praktyczne kierunki łączce naukę i przedmioty teoretyczne z praktyką zawodową. Tego typu kierunki poszukiwane są również w Polsce.

McDonald’s rezygnuje z plastikowych słomek

We wszystkich restauracjach McDonald’s w Polsce od teraz dostępne są wyłącznie papierowe słomki. Sieć wprowadza także nowe, przyjazne środowisku opakowania lodów McFlurry oraz patyczki do balonów. To dopiero początek ekologicznych zmian!

Kolejne firmy z branży HoReCa odchodzą od jaj kur z chowu klatkowego

Ten globalny trend jest coraz bardziej widoczny w sieciach sprzedaży detalicznej, hurtowej, w gastronomii, hotelarstwie oraz wśród producentów żywności. Wpisuje się to w nastroje społeczne i stale rosnącą świadomość konsumentów.

Lazur Złocisty z nagrodą Food Show Star

Lazur Złocisty został wyróżniony tytułem Najlepszy Produkt dla Sektora HoReCa w konkursie Food Show Star.

Lejek sprzedażowy restauracji

Zwizualizowanie poszczególnych etapów lejka sprzedażowego restauracji pozwala na lepsze zrozumienie podróży, jaką odbywa gość, począwszy od momentu, w którym zaistniała ona w jego świadomości, aż do chwili, w której stał się on lojalnym klientem.

UOKiK ostrzega przed oszustwami w barach i restauracjach

Rolada ustrzycka zamiast oscypka, mintaj zamiast dorsza i stary tłuszcz do smażenia. W 87 proc. restauracji skontrolowanych w ubiegłe wakacje były nieprawidłowości - informuje Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów. I ostrzega przed przykrymi niespodziankami konsumenckimi podczas tego lata.

Inne kategorie

Akademia Horeca

Skuteczna strategia wyceny napojów

Odpowiednia wycena napojów to jedna z najważniejszych decyzji komercyjnych w sektorze HoReCa. Jeśli poziom cen jest właściwy, sprzedaż, a nią także zyski ze sprzedaży napojów wzrosną. W przypadku gdy ceny są zbyt niskie, tracimy zysk. Jeżeli natomiast ceny są zbyt wysokie, ryzykujemy utratę klienta.
więcej

Video

Ruch to zdrowie, ale pamiętaj o bezpieczeństwie
Zespół stresu pourazowego – jak zadbać o swoją przyszłość ?
Społeczna odpowiedzialność – myśl o innych
Techniki relaksacji – jak się zregenerować?
Obniżenie nastroju – zrób nowy plan
Lęk przed utratą pracy – jak sobie z nim poradzić?
Konflikty w rodzinie – jak do nich nie dopuścić?
Kontrola – jak jej nie stracić ?
więcej