x

Gastronomia przyszłości w centrach handlowych

Kategoria: Twój biznes - wiedza    30.09.2019

Food courty w Polsce rozwijają się i zmieniają. Poznaj scenariusze przyszłości gastronomii w centrach handlowych według najnowszego raportu Colliers International, "Jak to wszystko zjeść?".

Foto: materiały prasowe.
Foto: materiały prasowe.
Colliers International przeanalizował ofertę 250 centrów handlowych w 18 największych polskich miastach i przygotował na tej podstawie raport pt. „Jak to wszystko zjeść? Gastronomia w polskich centrach handlowych”. Publikacja prezentuje m.in. ważna dla działania food courtów trendy jedzeniowe i operacyjne.

Czego oczekują konsumenci?

Dla konsumentów na polskim rynku rosnące znaczenie mają:
– troska o środowisko i zdrowy tryb życia,
– ciekawość nowych smaków (częstsze podróże i większe otwarcie na inne kultury),
– chęć powrotu do tradycji,
– produkty regionalne, ekologiczne i wytwarzane w tradycyjny sposób,
– potrzeba wspólnego spędzania czasu przy stole, biesiadowania.

Z tego powodu dużą popularnością cieszą się targi śniadaniowe, bazary, wspólne gotowanie, pikniki i jedzenie w plenerze. To wszystko pokazuje tęsknotę za wspólnotowym modelem społecznym w kontrze do modelu, jaki niesie za sobą globalizacja. Przy tym obserwowany jest wzrost zamożności, zmiana modelu rodziny i stylu życia oraz coraz większy brak czasu na życie pozazawodowe.

– Gastronomia coraz częściej sięga po wartości, jakie oferuje nam przyroda. Ciekawym zjawiskiem są sezonowe „dzikie restauracje”, tworzone przez miłośników dobrego jedzenia, lokalnych produktów i biesiadowania na łonie natury. Wyjście z gastronomią w plener to jeden z kierunków, którego oczekują od centrów handlowych konsumenci – mówi Katarzyna Michnikowska, dyrektor w Dziale Doradztwa i Badań Rynku Colliers International.

Otoczenie biznesowe

Biznesy gastronomiczne przyszłości kształtować będą zjawiska, które z pozoru stoją wobec siebie w opozycji. Z jednej strony będzie to rosnąca popularność:
– zero waste,
– slow foodu,
– private cookingu.

Z drugiej natomiast scenariusze rodem z Cyberpunku”:
– robotyzacja sektora gastro,
– żywność produkowana laboratoryjnie.

Dodatkowo na biznes najemców gastronomicznych w centrach handlowych  wpływać będą:
– nadmierną podaż punktów gastronomicznych,
– rozwój sprzedaży on-line,
– wzrost kosztów operacyjnych (koszty najmu, mediów i pracy),
– rosnąca popularność zamówień online i dostaw.

Centra handlowe będą musiały pogodzić te wszystkie trendy. Pojawia się m.in. zapotrzebowanie na miejsca postoju czy oczekiwania dla kurierów, a wraz z centralizacją kuchni poza obiektami może pojawić się potrzeba redukcji powierzchni najmu lokali gastronomicznych. Największym wyzwaniem dla sieci będzie pozyskanie i utrzymanie pracowników, wzrost ich płac, a także wzrost cen żywności, szczególnie produktów świeżych, których oczekują klienci.

Autor tekstu: ( red. )

Zobacz także

Bezdotykowe dostawy jedzenia w Pyszne.pl

Aby ograniczyć rozprzestrzenianie się koronawirusa, dostawcy Pyszne.pl będą zostawiali jedzenie przed drzwiami.

MODEL BIZNESU GASTRONOMICZNEGO

Model biznesu gastronomicznego ma uporządkować informacje na temat sposobu, w jaki będzie funkcjonował lokal. Warto go stworzyć przed rozpoczęciem działalności, bo dzięki temu możliwe będzie wskazanie szans i zagrożeń.

Wypalenie zawodowe. Jak mu zaradzić?

Dopada zwykle niespodziewanie. Typowe objawy to: stałe poczucie zmęczenia wykonywanymi obowiązkami, brak motywacji i niechęć do własnej pracy, negatywne podejście do gości oraz współpracowników, brak pewności siebie, obniżona efektywność, kreatywność i samodzielność.

Tylko czwartek tłusty. Miniony rok chudy dla branży cukierniczo-piekarniczej

Sanitarne obostrzenia i kolejne lockdowny bezpośrednio nie uderzyły w firmy piekarniczo-cukiernicze, ale i tak nie jest im łatwo. Jeszcze przed wybuchem pandemii nie sprzyjały im zmieniające się trendy dietetyczne. BIG InfoMonitor sprawdził, jak wiedzie się branży.

AUTOMAT I PROFESJONALISTA

Czasy, w których praca na sali polega na automatycznym wydawaniu dań do stolika, powoli przechodzą do lamusa. Kelnerów, pogardliwie nazywanych przez kucharzy podawaczami, zastępują dziś profesjonalni usługodawcy.

Fałszowanie miodu

Konsumpcja miodu na świecie rośnie. Używany jest on już nie tylko jako żywności, ale również w przemyśle kosmetycznym i farmaceutycznym. Jednocześnie zmniejsza się światowa populacja pszczół. Aby zaspokoić rosnące zapotrzebowanie na ten składnik, coraz częściej dochodzi do fałszowania miodu.

Inne kategorie

Akademia Horeca

Skuteczna strategia wyceny napojów

Odpowiednia wycena napojów to jedna z najważniejszych decyzji komercyjnych w sektorze HoReCa. Jeśli poziom cen jest właściwy, sprzedaż, a nią także zyski ze sprzedaży napojów wzrosną. W przypadku gdy ceny są zbyt niskie, tracimy zysk. Jeżeli natomiast ceny są zbyt wysokie, ryzykujemy utratę klienta.
więcej

Video

Ruch to zdrowie, ale pamiętaj o bezpieczeństwie
Zespół stresu pourazowego – jak zadbać o swoją przyszłość ?
Społeczna odpowiedzialność – myśl o innych
Techniki relaksacji – jak się zregenerować?
Obniżenie nastroju – zrób nowy plan
Lęk przed utratą pracy – jak sobie z nim poradzić?
Konflikty w rodzinie – jak do nich nie dopuścić?
Kontrola – jak jej nie stracić ?
więcej