x

Święto kawy i baristów

Kategoria: Wydarzenia - otwarte    30.09.2019

29 września obchodzimy Międzynarodowy Dzień Kawy. Segafredo Zanetti Poland rozpoczęła świętowanie kilka dni wcześniej i już 25 września zorganizowała Dzień Kawy z Segafredo.

Konkurs Latte Art na Dniu Kawy z Segafredo. Foto: materiały prasowe.
Konkurs Latte Art na Dniu Kawy z Segafredo. Foto: materiały prasowe.
Wydarzenie zorganizowane przez Segafredo Zanetti Poland wraz z należącą do marki szkołą baristów Coffee Art Masters zgromadziło zarówno licznych profesjonalistów z kawowej branży, jak i miłośników aromatycznego naparu. W tym roku w ramach Dania Kawy odbył się również konkurs Latte Art, w którym mogli wziąć udział zarówno profesjonalni bariści, jak i utalentowani entuzjaści. Gościem specjalnym i zarazem jednym z sędziów konkursu był Christian Tirro z Accademia Italiana Baristi, który opowiedział wszystkim zgromadzonym o początkach swojej pasji do kawy.

Od lewej: Christian Tirro, Grzegorz Staszowski, Maciej Zabochnicki. Foto: materiały prasowe.
Od lewej: Christian Tirro, Grzegorz Staszowski, Maciej Zabochnicki. Foto: materiały prasowe.
W trakcie Dnia Kawy można było również poznać tajniki profesjonalnej degustacji kawy, czyli cuppingu. Warsztaty z oceny kawy poprowadził Grzegorz Staszowski, Trener i Head Barista w Coffee Art Masters Segafredo Zanetti Poland. Zaprezentowano także alternatywne metody parzenia kawy oraz najnowsze kawowe specialty sygnowane Coffee Art Masters: Ethiopia i Kenya. O planach rozwoju marki Segafredo opowiedziała Monika Dutkiewicz, General Manager Segafredo Zanetti Poland.

Każdy z gości miał również okazję przygotować własną, rzemieślniczą tabliczkę czekolady oraz otrzymał w prezencie kupon zniżkowy na szkolenia Home Barista realizowane przez szkołę baristyczną Segafredo. Ponieważ, jak twierdzą przedstawiciele marki: źródłem wysokiej jakości serwowanego napoju, są nie tylko doskonałe ziarna, ale także wiedza i umiejętności baristy.

Więcej informacji na: https://zarabiajnakawie.pl/

Autor tekstu: Wojciech Piasecki
O AUTORZE
Wojciech Tomasz Piasecki
Z wykształcenia mgr inż technologii żywności i żywienia człowieka. Od 13 lat związany z branżą żywności jako technolog i dziennikarz. Specjalizuje się w analizie sensorycznej, badaniach ilościowych i jakościowych na rynku FMCG, technologii gastronomicznej oraz dietetyce sportowej. Z zamiłowania kucharz i piekarz nieustannie poszukujący nowych smaków. Promuje kuchnię zdrową i zbilansowaną. Uwielbia podróże, zarówno te miejskie, jak i z plecakiem w nieznane.

Zobacz także

Świąteczny catering fundacji Kuroniówka

Wystarczy zamówić świąteczny catering w Kuroniowie Diety, by ufundować obiad podopiecznemu Fundacji Kuroniówka. To już kolejna akcja charytatywna, w której organizacje te łączą siły na rzecz pomagania innym w potrzebie.

NOWE ROZDANIE

Koniec roku 2017 i początek 2018 przyniósł kilka nieoczekiwanych zmian w polskiej gastronomii. Artur Grajber dołączył do Belvedere Gourmet Group, Aleksander Baron zapowiedział zamknięcie swojego konceptu Solec 44, a Witold Iwański ogłosił odejście z restauracji Aruana w serockim hotelu Narvil.

Startuje 12. edycja Restaurant Week

20 września ruszyły rezerwacje na 12. edycję Restaurant Week. Jesienne wydarzenie odbędzie się w dniach 17-31 października pod hasłem "Destynacja restauracja". Hasło festiwalu nawiązuje do odkrywania kuchni świata poprzez polską scenę restauracyjną.

Nowa kampania Lavazzy w Polsce

Kampania pod hasłem "More than Italian" to odpowiedź marki na zmieniające się trendy na rynku kawy. Celem kampanii jest pokazanie, że Lavazza to nie tylko synonim najwyższej jakości, ale także, że prawdziwa włoska kawa ma rozmaite oblicza.

Akademia Smaku Sokołów o niemarnowaniu żywności

Marnowanie żywności i innych ważnych zasobów naturalnych jest dziś problemem o znaczeniu globalnym. Akademia Smaku Sokołów po raz kolejny poruszyła temat Zero Waste, organizując we Wrocławiu warsztaty kulinarne poświęcone temu zagadnieniu.

Juz jutro otwarcie Muzeum Polskiej Wódki

We wtorek 12.06 Muzeum Polskiej Wódki otworzy swoje podwoje dla pierwszych gości. Zwiedzający zapoznają się z bogatą, wielowiekową historią oraz tradycją wytwarzania Polskiej Wódki.

Inne kategorie

Akademia Horeca

Skuteczna strategia wyceny napojów

Odpowiednia wycena napojów to jedna z najważniejszych decyzji komercyjnych w sektorze HoReCa. Jeśli poziom cen jest właściwy, sprzedaż, a nią także zyski ze sprzedaży napojów wzrosną. W przypadku gdy ceny są zbyt niskie, tracimy zysk. Jeżeli natomiast ceny są zbyt wysokie, ryzykujemy utratę klienta.
więcej

Video

Ruch to zdrowie, ale pamiętaj o bezpieczeństwie
Zespół stresu pourazowego – jak zadbać o swoją przyszłość ?
Społeczna odpowiedzialność – myśl o innych
Techniki relaksacji – jak się zregenerować?
Obniżenie nastroju – zrób nowy plan
Lęk przed utratą pracy – jak sobie z nim poradzić?
Konflikty w rodzinie – jak do nich nie dopuścić?
Kontrola – jak jej nie stracić ?
więcej