x

Święto kawy i baristów

Kategoria: Wydarzenia - otwarte

29 września obchodzimy Międzynarodowy Dzień Kawy. Segafredo Zanetti Poland rozpoczęła świętowanie kilka dni wcześniej i już 25 września zorganizowała Dzień Kawy z Segafredo.

Konkurs Latte Art na Dniu Kawy z Segafredo. Foto: materiały prasowe.
Konkurs Latte Art na Dniu Kawy z Segafredo. Foto: materiały prasowe.
Wydarzenie zorganizowane przez Segafredo Zanetti Poland wraz z należącą do marki szkołą baristów Coffee Art Masters zgromadziło zarówno licznych profesjonalistów z kawowej branży, jak i miłośników aromatycznego naparu. W tym roku w ramach Dania Kawy odbył się również konkurs Latte Art, w którym mogli wziąć udział zarówno profesjonalni bariści, jak i utalentowani entuzjaści. Gościem specjalnym i zarazem jednym z sędziów konkursu był Christian Tirro z Accademia Italiana Baristi, który opowiedział wszystkim zgromadzonym o początkach swojej pasji do kawy.

Od lewej: Christian Tirro, Grzegorz Staszowski, Maciej Zabochnicki. Foto: materiały prasowe.
Od lewej: Christian Tirro, Grzegorz Staszowski, Maciej Zabochnicki. Foto: materiały prasowe.
W trakcie Dnia Kawy można było również poznać tajniki profesjonalnej degustacji kawy, czyli cuppingu. Warsztaty z oceny kawy poprowadził Grzegorz Staszowski, Trener i Head Barista w Coffee Art Masters Segafredo Zanetti Poland. Zaprezentowano także alternatywne metody parzenia kawy oraz najnowsze kawowe specialty sygnowane Coffee Art Masters: Ethiopia i Kenya. O planach rozwoju marki Segafredo opowiedziała Monika Dutkiewicz, General Manager Segafredo Zanetti Poland.

Każdy z gości miał również okazję przygotować własną, rzemieślniczą tabliczkę czekolady oraz otrzymał w prezencie kupon zniżkowy na szkolenia Home Barista realizowane przez szkołę baristyczną Segafredo. Ponieważ, jak twierdzą przedstawiciele marki: źródłem wysokiej jakości serwowanego napoju, są nie tylko doskonałe ziarna, ale także wiedza i umiejętności baristy.

Więcej informacji na: https://zarabiajnakawie.pl/

Autor tekstu: Wojciech Piasecki
O AUTORZE
Wojciech Tomasz Piasecki
Z wykształcenia mgr inż technologii żywności i żywienia człowieka. Od 13 lat związany z branżą żywności jako technolog i dziennikarz. Specjalizuje się w analizie sensorycznej, badaniach ilościowych i jakościowych na rynku FMCG, technologii gastronomicznej oraz dietetyce sportowej. Z zamiłowania kucharz i piekarz nieustannie poszukujący nowych smaków. Promuje kuchnię zdrową i zbilansowaną. Uwielbia podróże, zarówno te miejskie, jak i z plecakiem w nieznane.

Zobacz także

WKRÓTCE WYPŁYWA TRANSATLANTYK

14-21 lipca br. w Łodzi odbędzie się festiwal filmowy Transatlantyk. Organizatorzy jak co roku przygotowali bogaty program Kina Kulinarnego. Sekcja Kina Kulinarnego odbędzie się w dniach 15-19 lipca 2017.

GASTRONOMIA OD A DO Z

Najnowsze trendy w gastronomii, znakomici szefowie kuchni z całego świata, ogromna dawka kulinarnego know-how. Tak zapowiada się tegoroczna edycja Międzynarodowych Targów Gastronomii i Wyposażenia Hoteli Polagra Gastro i Invest Hotel. Wydarzenie odbędzie się w dniach 25-28 września.

Essity zdobywa dwie nagrody European Cleaning and Hygiene Awards

15 listopada ogłoszono zwycięzców European Cleaning Awards 2018. Firma Essity zdobyła dwie prestiżowe nagrody w kategoriach: "Najlepsza praktyka - zrównoważony rozwój" oraz "Innowacja technologiczna roku".

WYJĄTKOWY TYDZIEŃ WYJĄTKOWYCH RESTAURACJI

Już w dniach 20-28 lutego w Warszawie i w Krakowie odbywa się druga edycja festiwalu Fine Dining Week. To nowa inicjatywa organizatorów Restaurant Week.

Festiwalowy Fine Dining

W dniach 29 sierpnia - 9 września 2018 r. odbędzie się piąta edycja Fine Dining Week. Festiwal poświęcony jest polskiej sztuce restauracyjnej. Pięciodaniowe doświadczenie restauracyjne można zarezerwować na stronie www.FineDiningWeek.pl w festiwalowej cenie 119 zł.

Gęsina Na Św. Marcina

Od 8 listopada do 1 grudnia potrwa XI edycja slowfoodowej akcji "Gęsina na św. Marcina". Wybierzemy najlepsze polskie restauracje, które w tym okresie będą serwować przynajmniej trzy dania z gęsiną. Do udziału w imprezie Slow Food Polska zaprosił w tym roku ponad 100 restauracji.

Inne kategorie

Akademia Horeca

SYSTEMY MOTYWACYJNE A WZROSTY SPRZEDAŻOWE W KATEGORII NAPOJÓW

W poprzednich artykułach omawiane były tematy istotne dla wzrostu sprzedaży i zysków kategorii napojów. Szukaliśmy odpowiedzi na pytanie, dlaczego kwestią fundamentalną jest inwestowanie w szkolenia dla zespołu, jak dopasować napoje do potraw, jak wyceniać napoje, omawialiśmy nadchodzące trendy.
więcej

Video

Koreański czarny czosnek - nowy trend wśród kucharzy
Food Service Summit 2019 - relacja II
Food Service Summit 2019 - relacja
więcej