x

Producent łososia MOWI na czele najbardziej zrównoważonych producentów białka

Kategoria: Twój biznes - wiedza

Norweskie przedsiębiorstwa z sektora akwakultury znajdują się obecnie na 4 miejscu rankingu Coller FAIRR Protein Index 2019 r. Zajmują też 60. pozycję na liście największych światowych producentów białek, notowanych na giełdzie pod względem wyników w zakresie zrównoważonego rozwoju.

W ramach Coller FAIRR Protein Index 2019 przeanalizowano, w jaki sposób najwięksi światowi producenci mięsa, nabiału i owoców morza radzą sobie z różnymi czynnikami ryzyka związanymi ze zrównoważonym rozwojem. Największy światowy producent łososia, MOWI, zajmuje pierwsze miejsce w tegorocznym indeksie. Tuż za nim na trzecim miejscu znalazł się Lerøy, który w 2018 roku zajął pierwsze miejsce,  a następnie Grieg Seafood na szóstym miejscu i Salmar na dziewiątym. Wszyscy norwescy producenci łososia znajdują się w pierwszej dziesiątce na liście.
– Wyniki nie pozostawiają wątpliwości, że norweska akwakultura jest jedną z najbardziej zasobooszczędnych produkcji żywności na świecie. Spożywanie większej ilości owoców morza to dobry sposób na zmniejszenie emisji gazów cieplarnianych, a norweskie przedsiębiorstwa są liderami w zrównoważonej produkcji białka – mówi Gitte Hannemann Mollan, dyrektor Norweskiej Rady ds. Ryb i Owoców Morza w Polsce.
- Z naszych badań wynika, że konsumenci coraz częściej chcą wiedzieć, skąd pochodzi ich żywność, a ten raport wyraźnie pokazuje, że łosoś norweski jest doskonałym wyborem dla świadomych konsumentów - dodaje Mollan.
Indeks klasyfikuje producentów mięsa, przetworów mlecznych i akwakultury pod względem zarządzania ryzykiem materialnym, środowiskowym i społecznym. Jest jedynym na świecie punktem odniesienia do profilowania producentów białek zwierzęcych oraz prezentowania krytycznych luk i obszarów najlepszych praktyk. Raport jest głównym źródłem informacji dla inwestorów instytucjonalnych oraz innych podmiotów zainteresowanych sektorem hodowlanym.
Ze sprawozdania wyraźnie wynika, że norweskie przedsiębiorstwa z sektora akwakultury dobrze radzą sobie z większością czynników ryzyka, które obejmują bezpieczeństwo żywności, odpady, zanieczyszczenie, warunki pracy, wykorzystanie świeżej wody, wykorzystanie antybiotyków, dobrostan zwierząt, emisję gazów cieplarnianych, a także wylesianie i utratę różnorodności biologicznej.
– Norweska akwakultura jest szczególnie ceniona za stosowanie najlepszych praktyk, jeśli chodzi o stosowanie antybiotyków i dobrostan ryb. Coller FAIRR Protein Index podkreśla, jak ważne jest, aby globalni producenci żywności wykazywali transparentność w działaniach prowadzonych na rzecz poprawy i udokumentowania działań w zakresie zrównoważonego rozwoju – mówi Gitte Hannemann Mollan, dyrektor Norweskiej Rady ds. Ryb i Owoców Morza w Polsce.

Autor tekstu: ( red. )

Zobacz także

Czyste ręce dla wszystkich

Mycie rąk to jedna z najprostszych i najważniejszych metod walki z drobnoustrojami. Światowy Dzień Mycia Rąk jest okazją dla marki Tork, aby przypomnieć jak ważne jest podnoszenie świadomości na temat higieny - dlaczego, kiedy, jak i gdzie myjemy ręce pomaga w tworzeniu zdrowszego świata.

Sfinks rozszerza usługę delivery

Sfinks Polska, właściciel sieci Sphinx, Chłopskie Jadło, Piwiarnia i WOOK, systematycznie zwiększa zasięg dostaw do klienta.

Pyszne.pl i TripAdvisor współpracują

Portal stanowiący część grupy Takeaway.com N.V. - wiodącej platformy do zarządzania dostawami jedzenia w Europie kontynentalnej - ogłosił dzisiaj nawiązanie współpracy z portalem TripAdvisor, największym na świecie serwisem turystycznym.

Sfinks Polska z nowym zarządem

Rada Nadzorcza Sfinks Polska powołała zarząd spółki na nową, pięcioletnią kadencję. 4-osobowy zarząd rozpoczął działanie od 6 lutego 2019. Do Sfinks Polska należą 4 sieci gastronomiczne: Sphinx, Piwiarnia Warki, Chłopskie Jadło i WOOK.

Mikser kulinarny MAKRO

Zapraszamy na wideo-relację z pierwszego Miksera Kulinarnego w drugiej edycji programu Szef dla Młodych Talentów. Spotkanie, w którym udział wzięło 200 uczniów szkół gastronomicznych i młodych kucharzy z całej Polski, poprowadzili Paweł Oszczyk, Wojciech Harapkiewicz, Dorota Minta i Tomasz Górski.

Szef dla Młodych Talentów - efekty programu edukacyjnego Akademii MAKRO

Bartosz Świostek to ambitny uczeń trzeciej klasy technikum gastronomicznego w Starachowicach, który dzięki wygranej w programie Szef dla Młodych Talentów mógł rozwijać swój talent kulinarny w warszawskiej restauracji Salto.

Inne kategorie

Akademia Horeca

Skuteczna ekspozycja i zatowarowanie restauracji

Dbanie o odpowiedni kontakt wizualny, zagwarantowanie priorytetu produktom najważniejszym z punktu widzenia klienta, dyskretne oznakowanie jakości oferty to droga, która doprowadzi do zwiększenia sprzedaży i zysków.
więcej