x

Producent łososia MOWI na czele najbardziej zrównoważonych producentów białka

Kategoria: Twój biznes - wiedza    23.09.2019

Norweskie przedsiębiorstwa z sektora akwakultury znajdują się obecnie na 4 miejscu rankingu Coller FAIRR Protein Index 2019 r. Zajmują też 60. pozycję na liście największych światowych producentów białek, notowanych na giełdzie pod względem wyników w zakresie zrównoważonego rozwoju.

W ramach Coller FAIRR Protein Index 2019 przeanalizowano, w jaki sposób najwięksi światowi producenci mięsa, nabiału i owoców morza radzą sobie z różnymi czynnikami ryzyka związanymi ze zrównoważonym rozwojem. Największy światowy producent łososia, MOWI, zajmuje pierwsze miejsce w tegorocznym indeksie. Tuż za nim na trzecim miejscu znalazł się Lerøy, który w 2018 roku zajął pierwsze miejsce,  a następnie Grieg Seafood na szóstym miejscu i Salmar na dziewiątym. Wszyscy norwescy producenci łososia znajdują się w pierwszej dziesiątce na liście.
– Wyniki nie pozostawiają wątpliwości, że norweska akwakultura jest jedną z najbardziej zasobooszczędnych produkcji żywności na świecie. Spożywanie większej ilości owoców morza to dobry sposób na zmniejszenie emisji gazów cieplarnianych, a norweskie przedsiębiorstwa są liderami w zrównoważonej produkcji białka – mówi Gitte Hannemann Mollan, dyrektor Norweskiej Rady ds. Ryb i Owoców Morza w Polsce.
- Z naszych badań wynika, że konsumenci coraz częściej chcą wiedzieć, skąd pochodzi ich żywność, a ten raport wyraźnie pokazuje, że łosoś norweski jest doskonałym wyborem dla świadomych konsumentów - dodaje Mollan.
Indeks klasyfikuje producentów mięsa, przetworów mlecznych i akwakultury pod względem zarządzania ryzykiem materialnym, środowiskowym i społecznym. Jest jedynym na świecie punktem odniesienia do profilowania producentów białek zwierzęcych oraz prezentowania krytycznych luk i obszarów najlepszych praktyk. Raport jest głównym źródłem informacji dla inwestorów instytucjonalnych oraz innych podmiotów zainteresowanych sektorem hodowlanym.
Ze sprawozdania wyraźnie wynika, że norweskie przedsiębiorstwa z sektora akwakultury dobrze radzą sobie z większością czynników ryzyka, które obejmują bezpieczeństwo żywności, odpady, zanieczyszczenie, warunki pracy, wykorzystanie świeżej wody, wykorzystanie antybiotyków, dobrostan zwierząt, emisję gazów cieplarnianych, a także wylesianie i utratę różnorodności biologicznej.
– Norweska akwakultura jest szczególnie ceniona za stosowanie najlepszych praktyk, jeśli chodzi o stosowanie antybiotyków i dobrostan ryb. Coller FAIRR Protein Index podkreśla, jak ważne jest, aby globalni producenci żywności wykazywali transparentność w działaniach prowadzonych na rzecz poprawy i udokumentowania działań w zakresie zrównoważonego rozwoju – mówi Gitte Hannemann Mollan, dyrektor Norweskiej Rady ds. Ryb i Owoców Morza w Polsce.

Autor tekstu: ( red. )

Zobacz także

Po 20 latach McDonald's zmienił swoje kultowe burgery. Sprawdź jak!

Słynny Big Mac zmienia się - to największa metamorfoza tego burgera od ponad 20 lat! Wraz z nim udoskonalone zostaną m.in. McRoyal®, Cheeseburger i McDouble®. Nowa, mocniej wypieczona bułka, gorętsze i bardziej soczyste mięso oraz jeszcze lepiej roztopiony ser to tyllko niektóre zmiany.

CUDZOZIEMIEC LEGALNYM PRACOWNIKIEM

Procedura zatrudnienia jest dość skomplikowana i długotrwała, utrudnia ją rozproszenie przepisów prawa, które regulują te kwestie. To może odstraszyć przedsiębiorców, jednak coraz częściej decydują się oni na zatrudnienie cudzoziemców.

Artur Jarczyński uruchamia portal do zamawiania jedzenia z dowozem

Dania z należących do Artura Jarczyńskiego restauracji U Szwejka, Jeff`s, Podwale 25 Kompania Piwna, Der Elefant, Otto Pompieri i St Antonio można teraz zamawiać z dowozem na portalu delidelivery.pl. To jeden z elementów nowej strategii działania firmy.

OBSŁUGA W KRYZYSIE

Tak jak po zimie przychodzi wiosna, a po nocy dzień, tak w każdej, nawet najlepszej restauracji pojawi się w końcu niezadowolony gość. W kolejnym odcinku "Sztuki obsługi" opisujemy, jak radzić sobie w sytuacji kryzysowej. Z każdej można wybrnąć z korzyścią dla naszego biznesu. Podpowiadamy jak.

Klient nasz pan?

Jak dzięki jednemu postowi na Facebooku sprawić, by cała Polska dowiedziała się o twoim lokalu? Przepis na viral roku w gastroświecie z pewnością zna restauracja Avocado z Przeworska. Za sprawą ponad tysiąca udostępnień pewnego niechlubnego wpisu dowiedziało się o niej wielu gości.

Firmy cateringu dietetycznego powołały swoje stowarzyszenie

Stowarzyszenie Przedsiębiorców Branży Cateringu Dietetycznego to pierwsza w Polsce organizacja, której głównym celem jest wspieranie firm oferujących diety pudełkowe. Stowarzyszenie powstało z inicjatywy serwisu Cateromarket.pl, Fitness Catering, InPost oraz Goodspeed.

Inne kategorie

Akademia Horeca

SYSTEMY MOTYWACYJNE A WZROSTY SPRZEDAŻOWE W KATEGORII NAPOJÓW

W poprzednich artykułach omawiane były tematy istotne dla wzrostu sprzedaży i zysków kategorii napojów. Szukaliśmy odpowiedzi na pytanie, dlaczego kwestią fundamentalną jest inwestowanie w szkolenia dla zespołu, jak dopasować napoje do potraw, jak wyceniać napoje, omawialiśmy nadchodzące trendy.
więcej

Video

Ruch to zdrowie, ale pamiętaj o bezpieczeństwie
Zespół stresu pourazowego – jak zadbać o swoją przyszłość ?
Społeczna odpowiedzialność – myśl o innych
Techniki relaksacji – jak się zregenerować?
Obniżenie nastroju – zrób nowy plan
Lęk przed utratą pracy – jak sobie z nim poradzić?
Konflikty w rodzinie – jak do nich nie dopuścić?
Kontrola – jak jej nie stracić ?
więcej