x

Producent łososia MOWI na czele najbardziej zrównoważonych producentów białka

Kategoria: Twój biznes - wiedza

Norweskie przedsiębiorstwa z sektora akwakultury znajdują się obecnie na 4 miejscu rankingu Coller FAIRR Protein Index 2019 r. Zajmują też 60. pozycję na liście największych światowych producentów białek, notowanych na giełdzie pod względem wyników w zakresie zrównoważonego rozwoju.

W ramach Coller FAIRR Protein Index 2019 przeanalizowano, w jaki sposób najwięksi światowi producenci mięsa, nabiału i owoców morza radzą sobie z różnymi czynnikami ryzyka związanymi ze zrównoważonym rozwojem. Największy światowy producent łososia, MOWI, zajmuje pierwsze miejsce w tegorocznym indeksie. Tuż za nim na trzecim miejscu znalazł się Lerøy, który w 2018 roku zajął pierwsze miejsce,  a następnie Grieg Seafood na szóstym miejscu i Salmar na dziewiątym. Wszyscy norwescy producenci łososia znajdują się w pierwszej dziesiątce na liście.
– Wyniki nie pozostawiają wątpliwości, że norweska akwakultura jest jedną z najbardziej zasobooszczędnych produkcji żywności na świecie. Spożywanie większej ilości owoców morza to dobry sposób na zmniejszenie emisji gazów cieplarnianych, a norweskie przedsiębiorstwa są liderami w zrównoważonej produkcji białka – mówi Gitte Hannemann Mollan, dyrektor Norweskiej Rady ds. Ryb i Owoców Morza w Polsce.
- Z naszych badań wynika, że konsumenci coraz częściej chcą wiedzieć, skąd pochodzi ich żywność, a ten raport wyraźnie pokazuje, że łosoś norweski jest doskonałym wyborem dla świadomych konsumentów - dodaje Mollan.
Indeks klasyfikuje producentów mięsa, przetworów mlecznych i akwakultury pod względem zarządzania ryzykiem materialnym, środowiskowym i społecznym. Jest jedynym na świecie punktem odniesienia do profilowania producentów białek zwierzęcych oraz prezentowania krytycznych luk i obszarów najlepszych praktyk. Raport jest głównym źródłem informacji dla inwestorów instytucjonalnych oraz innych podmiotów zainteresowanych sektorem hodowlanym.
Ze sprawozdania wyraźnie wynika, że norweskie przedsiębiorstwa z sektora akwakultury dobrze radzą sobie z większością czynników ryzyka, które obejmują bezpieczeństwo żywności, odpady, zanieczyszczenie, warunki pracy, wykorzystanie świeżej wody, wykorzystanie antybiotyków, dobrostan zwierząt, emisję gazów cieplarnianych, a także wylesianie i utratę różnorodności biologicznej.
– Norweska akwakultura jest szczególnie ceniona za stosowanie najlepszych praktyk, jeśli chodzi o stosowanie antybiotyków i dobrostan ryb. Coller FAIRR Protein Index podkreśla, jak ważne jest, aby globalni producenci żywności wykazywali transparentność w działaniach prowadzonych na rzecz poprawy i udokumentowania działań w zakresie zrównoważonego rozwoju – mówi Gitte Hannemann Mollan, dyrektor Norweskiej Rady ds. Ryb i Owoców Morza w Polsce.

Autor tekstu: ( red. )

Zobacz także

Opakowania pod lupą

27.02 - 01.03.2018 w Centrum Targowo-Kongresowym Ptak Warsaw Expo odbędą się Międzynarodowe Targi Techniki Pakowania i Opakowań Warsaw Pack 2018.

NIE DO KOŃCA ZRÓWNOWAŻONE

Polscy barmani są świetni. Rodzima scena rośnie w siłę i doskonale radzi sobie z wdrażaniem światowych trendów. Polska mentalność sprawia jednocześnie, że chcemy więcej, mocniej i szybciej.

Polacy wydają coraz więcej na posiłki na mieście

Polacy wydają coraz więcej w restauracjach. Kwota zostawiana w lokalach, zarówno w ciągu tygodnia, jak i podczas weekendowych wyjść, wynosi od 10 do 30 zł - takiej odpowiedzi udzieliło 32 proc. respondentów badania "Polska na Talerzu 2017".

Zebrania personelu - jak je robić z głową?

W poprzednim artykule cyklu "Sztuka obsługi" opisywaliśmy, dlaczego organizowanie spotkań indywidualnych i regularna ewaluacja pracowników są kluczowe w budowaniu zespołu. W majowym odcinku przyjrzymy się zebraniom grupowym. Jak mogą przysłużyć się do budowania zdrowej organizacji?

CUDZOZIEMIEC LEGALNYM PRACOWNIKIEM

Procedura zatrudnienia jest dość skomplikowana i długotrwała, utrudnia ją rozproszenie przepisów prawa, które regulują te kwestie. To może odstraszyć przedsiębiorców, jednak coraz częściej decydują się oni na zatrudnienie cudzoziemców.

Costa Coffee rusza z akcją #ZeroWaste

Costa Coffee dołącza do proekologicznej kampanii #zwłasnymkubkiem. Chce zmniejszyć sprzedaż kawy w jednorazowych naczyniach, zachęcając gości do przynoszenia własnych, wielokrotnego użytku. Ze wszystkich kawiarni sieci w Polsce znikną też plastikowe słomki na rzecz papierowych.

Inne kategorie

Akademia Horeca

Jak budować kartę napojów w restauracji typu fine dining?

Fine dining, jak sama nazwa wskazuje, polega na dostarczeniu gościom restauracji doświadczenia gastronomicznego na bardzo wysokim poziomie.
więcej

Video

Koreański czarny czosnek - nowy trend wśród kucharzy
Food Service Summit 2019 - relacja II
Food Service Summit 2019 - relacja
więcej