x

Producent łososia MOWI na czele najbardziej zrównoważonych producentów białka

Kategoria: Twój biznes - wiedza    23.09.2019

Norweskie przedsiębiorstwa z sektora akwakultury znajdują się obecnie na 4 miejscu rankingu Coller FAIRR Protein Index 2019 r. Zajmują też 60. pozycję na liście największych światowych producentów białek, notowanych na giełdzie pod względem wyników w zakresie zrównoważonego rozwoju.

W ramach Coller FAIRR Protein Index 2019 przeanalizowano, w jaki sposób najwięksi światowi producenci mięsa, nabiału i owoców morza radzą sobie z różnymi czynnikami ryzyka związanymi ze zrównoważonym rozwojem. Największy światowy producent łososia, MOWI, zajmuje pierwsze miejsce w tegorocznym indeksie. Tuż za nim na trzecim miejscu znalazł się Lerøy, który w 2018 roku zajął pierwsze miejsce,  a następnie Grieg Seafood na szóstym miejscu i Salmar na dziewiątym. Wszyscy norwescy producenci łososia znajdują się w pierwszej dziesiątce na liście.
– Wyniki nie pozostawiają wątpliwości, że norweska akwakultura jest jedną z najbardziej zasobooszczędnych produkcji żywności na świecie. Spożywanie większej ilości owoców morza to dobry sposób na zmniejszenie emisji gazów cieplarnianych, a norweskie przedsiębiorstwa są liderami w zrównoważonej produkcji białka – mówi Gitte Hannemann Mollan, dyrektor Norweskiej Rady ds. Ryb i Owoców Morza w Polsce.
- Z naszych badań wynika, że konsumenci coraz częściej chcą wiedzieć, skąd pochodzi ich żywność, a ten raport wyraźnie pokazuje, że łosoś norweski jest doskonałym wyborem dla świadomych konsumentów - dodaje Mollan.
Indeks klasyfikuje producentów mięsa, przetworów mlecznych i akwakultury pod względem zarządzania ryzykiem materialnym, środowiskowym i społecznym. Jest jedynym na świecie punktem odniesienia do profilowania producentów białek zwierzęcych oraz prezentowania krytycznych luk i obszarów najlepszych praktyk. Raport jest głównym źródłem informacji dla inwestorów instytucjonalnych oraz innych podmiotów zainteresowanych sektorem hodowlanym.
Ze sprawozdania wyraźnie wynika, że norweskie przedsiębiorstwa z sektora akwakultury dobrze radzą sobie z większością czynników ryzyka, które obejmują bezpieczeństwo żywności, odpady, zanieczyszczenie, warunki pracy, wykorzystanie świeżej wody, wykorzystanie antybiotyków, dobrostan zwierząt, emisję gazów cieplarnianych, a także wylesianie i utratę różnorodności biologicznej.
– Norweska akwakultura jest szczególnie ceniona za stosowanie najlepszych praktyk, jeśli chodzi o stosowanie antybiotyków i dobrostan ryb. Coller FAIRR Protein Index podkreśla, jak ważne jest, aby globalni producenci żywności wykazywali transparentność w działaniach prowadzonych na rzecz poprawy i udokumentowania działań w zakresie zrównoważonego rozwoju – mówi Gitte Hannemann Mollan, dyrektor Norweskiej Rady ds. Ryb i Owoców Morza w Polsce.

Autor tekstu: ( red. )

Zobacz także

Kuchnia roślinna w Polsce - wnioski dla gastronomii [RAPORT]

Ponad połowa Polaków od czasu do czasu jada w pełni roślinne posiłki. Najbardziej zainteresowani jesteśmy wegańskimi wersjami dań i produktów, które dobrze znamy. Producenci żywności i restauratorzy odpowiadają na zmieniające się preferencje konsumentów nowościami w ofercie.

Kawiarniana śmietanka. Analiza rynku kawiarni

80 największych sieci kawiarni zanotowało w 2019 r. wzrost liczby lokali o 7%, rok wcześniej był to wzrost o 6%. Prezentujemy analizę rynku kawiarnianego na chwilę przed wybuchem pandemii.

Weekendowe wypady - hit tegorocznych wakacji?

Aż 70% Polaków planuje w te wakacje wyjazd typu city break. Uważają, że formuła krótkiego wypoczynku w wybranym mieście to dobra alternatywa dla tegorocznych, nietypowych ze względu na pandemię wakacji. 18% ankietowanych szuka w czasie takich wypadów nowych doznań kulinarnych.

Łatwe zamawianie kateringu

Poznaj przykład pierwszej i obecnie największej platformy gromadzącej wiele cateringów w jednym miejscu.

Zwiększ produktywność swojej restauracji

Zastanawiasz się, jak zwiększyć sprzedaż lub poprawić wskaźnik rentowności? Potrzebujesz motywacji do działania w tych zakresach? Nie wiesz, od czego zacząć? Zapraszam do lektury.

Reklama restauracji w mediach społecznościowych

Początek roku to dobry moment na zaplanowanie budżetu marketingowego i uwzględnienie w nim wydatków, które zamierzamy przeznaczyć na reklamę lokalu. Nawet te restauracje, które w danym momencie świetnie sobie radzą, powinny antycypować potencjalny spadek liczby gości i zabiegać o ich atencję.

Inne kategorie

Akademia Horeca

Jak budować kartę napojów w restauracji typu fine dining?

Fine dining, jak sama nazwa wskazuje, polega na dostarczeniu gościom restauracji doświadczenia gastronomicznego na bardzo wysokim poziomie.
więcej

Video

Ruch to zdrowie, ale pamiętaj o bezpieczeństwie
Zespół stresu pourazowego – jak zadbać o swoją przyszłość ?
Społeczna odpowiedzialność – myśl o innych
Techniki relaksacji – jak się zregenerować?
Obniżenie nastroju – zrób nowy plan
Lęk przed utratą pracy – jak sobie z nim poradzić?
Konflikty w rodzinie – jak do nich nie dopuścić?
Kontrola – jak jej nie stracić ?
więcej