x

Śliwkowe żniwa w Kalifornii

Kategoria: Twój biznes - oferta

W sadach kalifornijskiej śliwy w Północnej Kalifornii trwają żniwa. Ze zbiorów powstaną suszone śliwki - Kalifornia jest ich największym globalnym producentem zaopatrującym 40 proc. światowych rynków.

Zbiory śliwki kalifornijskiej. Zdjęcie: materiały prasowe.
Zbiory śliwki kalifornijskiej. Zdjęcie: materiały prasowe.
Shakery, czyli maszyny służące do zautomatyzowanego zbioru śliwek, wjechały do bujnych sadów dolin Sacramento i San Joaquin. Zielone światło do zbioru dają refraktometry – urządzenia, dzięki którym sadownicy mogą mierzyć poziom naturalnych cukrów w owocach. Poziom słodyczy owoców jest kluczowy – musi być odpowiednio wysoki, między innymi dzięki temu suszone śliwki z Kalifornii są znane ze swojej powtarzalnej wysokiej jakości, mięsistości i naturalnego smaku.
– W tym roku sadownicy zmniejszyli obciążenie owocami drzew, aby uzyskać większe rozmiary podczas zbiorów. Ponadto cierpliwie czekaliśmy, aż owoc osiągnie odpowiednią dojrzałość – mówi Joe Turkovich, sadownik z Kalifornii i przewodniczący organizacji branżowej California Prune Board.
Tegoroczne zbiory są wyjątkowe, ponieważ zbiegają się w czasie z prezentacją nowej identyfikacji wizualnej marki śliwek kalifornijskich, pod którą działa cała kalifornijska branża. W ramach procesu rozwoju marki California Prune Board przeprowadziła badanie wśród konsumentów śliwek suszonych w USA. Wyniki pokazały, że korzyści zdrowotne dla przewodu pokarmowego i smak są głównymi czynnikami napędzającymi zakup i konsumpcję tych owoców.
Zakończenie zbiorów spodziewane jest ok. drugiej połowy września br.

Autor tekstu: ( red. )

Zobacz także

“The fresh taste of the land" nowym hasłem Farm Frites

Firma Farm Frites International, będąca liderem na rynku mrożonych produktów ziemniaczanych, zmienia slogan firmowy na "The fresh taste of the land". Nową myślą przewodnią Farm Frites chce podkreślić troskę o najwyższą jakość surowca, bezpieczeństwo oferowanych produktów.

SMAKI ZJEDNOCZONE Z AMERYKI!

Branża śliwki kalifornijskiej wystartowała z piątą edycją programu marketingowego promującego ten owoc na polskim rynku. Jednocześnie California Prune Board dołączyła do inicjatywy "Ameryka od Kuchni", koordynowanej przez Dział Rolny Ambasady USA w Warszawie.

POŻYTECZNE PAKOWANIE

W USA oraz kilku krajach europejskich nie jest to nic niezwykłego - i spotkamy się z tym niemal w każdej restauracji. Pakowanie na wynos niedokończonych potraw (tzw. doggy bag) to nie tylko wygoda dla gościa i restauratora, ale również skuteczna metoda walki z marnowaniem żywności.

Jak wybrać zmywarkę?

Czyste naczynia to wizytówka każdej gastronomii - od niewielkiego baru czy lokalnej kawiarni, przez street food, aż po restaurację fine dining. Dlatego zmywaka stała się nieodłącznym elementem wyposażenia każdego lokalu.

Carpaccio w dwóch wariantach w portfolio marki MAKRO Premium

Sieć hurtowni MAKRO Polska wprowadziła do sprzedaży carpaccio marki MAKRO Premium w dwóch wariantach - z amerykańskiej wołowiny Black Angus oraz wołowiny argentyńskiej.

Wielkie grillowanie

Na zewnątrz robi się coraz ładniej i coraz cieplej. Chętniej wychodzimy z domu, częściej spotykamy się ze znajomymi w plenerze. Na mapy miast powracają ogródki restauracyjne, foodtrucki oraz sezonowe bary. Rozpoczyna się też sezon piknikowo-grillowy.

Inne kategorie

Akademia Horeca

Skuteczna ekspozycja i zatowarowanie restauracji

Dbanie o odpowiedni kontakt wizualny, zagwarantowanie priorytetu produktom najważniejszym z punktu widzenia klienta, dyskretne oznakowanie jakości oferty to droga, która doprowadzi do zwiększenia sprzedaży i zysków.
więcej