x

Słony Spichlerz - pierwszy food hall w Gdańsku

Kategoria: Miejsca    12.09.2019

W Polsce coraz częściej powstają projekty skupiające pod jednym dachem lub we wspólnej przestrzeni kilka lub kilkanaście restauracji. Food halle, nocne markety czy rewitalizowane postfabryczne budynki z ofertą kuchni z całego świata cieszą się popularnością.

Słony Spichlerz. Foto: materiały prasowe restauracji.
Słony Spichlerz. Foto: materiały prasowe restauracji.
Nie tylko wśród miłośników jedzenia reprezentujących różne pokolenia, ale także tych, którzy posiadają odmienne gusta kulinarne. W marcu pierwsze tego typu miejsce powstało w Gdańsku. Mowa o Słonym Spichlerzu, czyli food hallu zlokalizowanym w centrum biznesowym Deo Plaza na Wyspie Spichrzów tuż nad Motławą. Z powierzchni użytkowej około 40 tys. m 2 – 1 tys. m 2 zajmuje Słony Spichlerz, który oferuje około 400 miejsc siedzących (w sumie 3 sale i dwa ogródki). Właścicielem jest spółka SDG Ventures, najemcami zaś zarówno restauracje lokalne, jak i koncepty z innych miast. Znajdziemy tu kreatywną kuchnię polską z przekąskami, sztandarowe dania Włoch, Japonii, Azji, Meksyku czy Indii (również wegetariańsko wegańskie). Uraczy nas nimi 9 restauracji (Bangkuk by Thai Thai, Błogo, Chwila Moment, Czerwony Piec, Delifish, Gwar, Ramen & Sushi by Mitsuro, Sexy Bull, Vegemadre). Wielbiciele koktajli mogą się ich napić w Salty Barze (na 1. piętrze) oraz w Spritz Barze w oranżerii na parterze. Przestrzeń Spichlerza jest w 100% wypełniona i nie ma planów na kolejnych restauratorów. Wyróżnikiem miejsca są godziny otwarcia – to nowa jakość w trójmiejskiej gastronomii. Słony Spichlerz funkcjonuje w systemie niemalże całodobowym – część przestrzeni jest udostępniania od godziny 8.00 na śniadania, a w weekendy całość jest czynna do 3.00 nad ranem. Główną ideą Słonego Spichlerza jest chęć stworzenia gastronomicznego serca w Gdańsku, w starannie zaaranżowanym wnętrzu, z doskonałą lokalizacją i wysoką jakością dań. Miejsce zostało zaprojektowane przez Belotto Design przy współpracy z Biurem Kreacja.

ul. Chmielna 10-25, Gdańsk

Artykuł ukazał się w „Food Service" 5/2019 nr 185.

Autor tekstu: Agata Godlewska
O AUTORZE
Agata Godlewska
Redaktor naczelna magazynu „Food Service” oraz portalu Ouichef.pl. Magister kulturoznawstwa w SWPS. Przygodę z branżą gastronomiczną rozpoczęła blisko 10 lat temu pod okiem Macieja Nowaka. Autorka niezliczonej ilości wywiadów z najważniejszymi polskimi szefami kuchni i restauratorami. Współtworzy i prowadzi coroczną konferencję Food Service Summit.

Zobacz także

KANAPA

W grudniu w Warszawie otworzyła się Kanapa - restauracja prezentująca nowoczesną kuchnię ukraińską. Właścicielem jest Dymitr Borysow, który ma kilkanaście restauracji na Ukrainie. Historia miejsca sięga 2013 r., kiedy Borysow otworzył pierwszą Kanapę w Kijowie.

RAANRAAN w Galerii Łódzkiej

RAANRAAN, czyli jedzenie przygotowywane na oczach klientów to nowa koncepcja, która od końca stycznia działa w foodcourcie Galerii Łódzkiej. Pochodzące od lokalnych dostawców produkty połączone z aromatycznymi przyprawami sprawią, że kuchnia włoska będzie w zasięgu ręki dla każdego, kto znajdzie się

Restauracja Jeff`s w warszawskiej Hali Koszyki

Bar we wnętrzu czerwonego Volkswagena "Ogórka", kolorowe neony na ścianach oraz amerykańskie jedzenie - nowa, trzecia już restauracja w Warszawie pod szyldem Jeff`s otworzyła się w Hali Koszyki.

Mr. Pancake i Pizza Boyz - jak sobie radzą w czasie pandemii?

Popularne wśród młodych i chętnie odwiedzane przez rodziny lokale Mr. Pancake i Pizza Boyz odniosły sukces, łącząc nowoczesne podejście do gastronomii i marketing idący z duchem czasu. Teraz, jak cała branża gastronomiczna, przeżywają trudne chwile. Jak sobie radzą?

Kondrat Wina Wybrane - otwarto wine bar i sklep w Gdyni

Sklep winiarski Kondrat Wina Wybrane połączony z wine barem jest już w Trójmieście. To dziesiąta stacjonarna placówka tej sieci w Polsce. W związku z aktualnymi obostrzeniami epidemicznymi, wino oraz przekąski można kupić na miejscu lub zamówić z dostawą do domu.

Trzy lokale na słodkie wina

Poznajcie trzy miejsca, do których warto wybrać się na słodkie wina.

Inne kategorie

Akademia Horeca

Skuteczna strategia wyceny napojów

Odpowiednia wycena napojów to jedna z najważniejszych decyzji komercyjnych w sektorze HoReCa. Jeśli poziom cen jest właściwy, sprzedaż, a nią także zyski ze sprzedaży napojów wzrosną. W przypadku gdy ceny są zbyt niskie, tracimy zysk. Jeżeli natomiast ceny są zbyt wysokie, ryzykujemy utratę klienta.
więcej

Video

Ruch to zdrowie, ale pamiętaj o bezpieczeństwie
Zespół stresu pourazowego – jak zadbać o swoją przyszłość ?
Społeczna odpowiedzialność – myśl o innych
Techniki relaksacji – jak się zregenerować?
Obniżenie nastroju – zrób nowy plan
Lęk przed utratą pracy – jak sobie z nim poradzić?
Konflikty w rodzinie – jak do nich nie dopuścić?
Kontrola – jak jej nie stracić ?
więcej