x

Słony Spichlerz - pierwszy food hall w Gdańsku

Kategoria: Miejsca

W Polsce coraz częściej powstają projekty skupiające pod jednym dachem lub we wspólnej przestrzeni kilka lub kilkanaście restauracji. Food halle, nocne markety czy rewitalizowane postfabryczne budynki z ofertą kuchni z całego świata cieszą się popularnością.

Słony Spichlerz. Foto: materiały prasowe restauracji.
Słony Spichlerz. Foto: materiały prasowe restauracji.
Nie tylko wśród miłośników jedzenia reprezentujących różne pokolenia, ale także tych, którzy posiadają odmienne gusta kulinarne. W marcu pierwsze tego typu miejsce powstało w Gdańsku. Mowa o Słonym Spichlerzu, czyli food hallu zlokalizowanym w centrum biznesowym Deo Plaza na Wyspie Spichrzów tuż nad Motławą. Z powierzchni użytkowej około 40 tys. m 2 – 1 tys. m 2 zajmuje Słony Spichlerz, który oferuje około 400 miejsc siedzących (w sumie 3 sale i dwa ogródki). Właścicielem jest spółka SDG Ventures, najemcami zaś zarówno restauracje lokalne, jak i koncepty z innych miast. Znajdziemy tu kreatywną kuchnię polską z przekąskami, sztandarowe dania Włoch, Japonii, Azji, Meksyku czy Indii (również wegetariańsko wegańskie). Uraczy nas nimi 9 restauracji (Bangkuk by Thai Thai, Błogo, Chwila Moment, Czerwony Piec, Delifish, Gwar, Ramen & Sushi by Mitsuro, Sexy Bull, Vegemadre). Wielbiciele koktajli mogą się ich napić w Salty Barze (na 1. piętrze) oraz w Spritz Barze w oranżerii na parterze. Przestrzeń Spichlerza jest w 100% wypełniona i nie ma planów na kolejnych restauratorów. Wyróżnikiem miejsca są godziny otwarcia – to nowa jakość w trójmiejskiej gastronomii. Słony Spichlerz funkcjonuje w systemie niemalże całodobowym – część przestrzeni jest udostępniania od godziny 8.00 na śniadania, a w weekendy całość jest czynna do 3.00 nad ranem. Główną ideą Słonego Spichlerza jest chęć stworzenia gastronomicznego serca w Gdańsku, w starannie zaaranżowanym wnętrzu, z doskonałą lokalizacją i wysoką jakością dań. Miejsce zostało zaprojektowane przez Belotto Design przy współpracy z Biurem Kreacja.

ul. Chmielna 10-25, Gdańsk

Artykuł ukazał się w „Food Service" 5/2019 nr 185.

Autor tekstu: Agata Godlewska
O AUTORZE
Agata Godlewska
Redaktor naczelna magazynu „Food Service” oraz portalu Ouichef.pl. Magister kulturoznawstwa w SWPS. Przygodę z branżą gastronomiczną rozpoczęła blisko 10 lat temu pod okiem Macieja Nowaka. Autorka niezliczonej ilości wywiadów z najważniejszymi polskimi szefami kuchni i restauratorami. Współtworzy i prowadzi coroczną konferencję Food Service Summit.

Zobacz także

RAANRAAN w Galerii Łódzkiej

RAANRAAN, czyli jedzenie przygotowywane na oczach klientów to nowa koncepcja, która od końca stycznia działa w foodcourcie Galerii Łódzkiej. Pochodzące od lokalnych dostawców produkty połączone z aromatycznymi przyprawami sprawią, że kuchnia włoska będzie w zasięgu ręki dla każdego, kto znajdzie się

Batumi - piekarnie gruzińsko-ormiańskie

W maju powstała w Polsce sieć piekarni Batumi łączących gruzińską tradycję kulinarną z polską nowoczesnością. W jej ofercie znajdują się wyłącznie produkty bez polepszaczy i konserwantów.

PRZYJEMNOŚĆ

Przyjemność to lokal specjalizujący się w pizzy w kalifornijskim stylu. Został otwarty w styczniu br. w Poznaniu przy ul. Górna Wilda 82 przez Mateusza Łuczyńskiego (współwłaściciela Falli) oraz Bartosza Grochowskiego (właściciela Źródło Bar).

Polana Smaków - kuchnia Andrzeja Polana w centrum Warszawy

O Małej Polanie Smaków słyszała większość ceniących autorską kuchnię restauracyjnych bywalców. Nie każdy jednak wie, że lokal znanego kucharza Andrzeja Polana ma nową siedzibę. Tuż przed świętami Bożego Narodzenia przeniósł się z Mokotowa do ścisłego centrum Warszawy.

3 lokale na sake

Poznajcie trzy restauracje, w których napijecie się różnego rodzaju sake.

Koreanka Grill w Warszawie

Otwarty w czerwcu tego roku lokal Koreanka Grill to grillowa wersja dobrze znanej warszawiakom Koreanki. Restauracja jest bardzo kameralna i ma ciepły klimat - idealna na nadchodzące zimowe wieczory.

Inne kategorie

Akademia Horeca

SYSTEMY MOTYWACYJNE A WZROSTY SPRZEDAŻOWE W KATEGORII NAPOJÓW

W poprzednich artykułach omawiane były tematy istotne dla wzrostu sprzedaży i zysków kategorii napojów. Szukaliśmy odpowiedzi na pytanie, dlaczego kwestią fundamentalną jest inwestowanie w szkolenia dla zespołu, jak dopasować napoje do potraw, jak wyceniać napoje, omawialiśmy nadchodzące trendy.
więcej

Video

Koreański czarny czosnek - nowy trend wśród kucharzy
Food Service Summit 2019 - relacja II
Food Service Summit 2019 - relacja
więcej