x

Niesztuka - lokalne neobistro w Gdańsku

Kategoria: Miejsca

Trójmiejska scena kulinarna rozkwita i coraz częściej na wybrzeżu można znaleźć ambitne neobistra z polską kuchnią czy restauracje etniczne. Połączeniem tych dwóch kierunków jest Niesztuka - przytulna restauracja mieszcząca się na przepięknej ulicy Mariackiej w Gdańsku.

Niesztuka Restaurant&Bar. Foto: materiały prasowe restauracji.
Niesztuka Restaurant&Bar. Foto: materiały prasowe restauracji.
Lokal otworzył drzwi we wrześniu 2018 r., a właścicielką oraz autorką projektu wnętrza jest Weronika Sarna. Miejsce liczy 70 m 2 i pomieści 41 gości na dwóch poziomach (parter plus antresola). W wystroju dominuje drewno, cegła oraz wiszące z sufitu żarówki o ciepłym oświetleniu. Przestrzeń optycznie powiększają umieszczone na ścianach lustra. Jak mówi właścicielka, Niesztuka to projekt, który powstał z miłości do jedzenia. W myśl filozofii glocal, lokalne, sezonowe składniki łączone są tu z wpływami z całego świata, a najważniejszy jest produkt najwyższej jakości. Karta jest wybitnie krótka – tylko 4 przystawki (28-36 zł), 1 zupa, 4 dania główne (38-150 zł), 1 deser – i zmienia się kilka razy w tygodniu. Zawsze jednak w menu można znaleźć ceviche, tatara, dania rybne, mięsne i steki z sezonowanej polskiej wołowiny oraz opcje wegetariańskie. Przykładowe propozycje to ceviche z przegrzebków z mlekiem tygrysim, awokado, rzodkiewką, jalapeño, imbirem, kolendrą, olejem chili czy żabnica ze szparagami, dzikim brokułem, purée z bergamotki, palonym masłem i kiszonym czosnkiem niedźwiedzim. Kierunek tej ambitnej, a zarazem prostej kuchni nadaje szef Edgar Jakub Jakubowski, który swoje ponad 15-letnie doświadczenie zdobywał głównie za granicą, w Holandii i Wielkiej Brytanii, pracując w restauracjach takich jak: Watershed, Severnshed, River Station, The Cowshed czy Bordeaux Quay. Swoje podejście do gotowania ukształtował też podczas wielu podróży po Stanach Zjednoczonych, Azji i Europie. Te wpływy widać po doborze produktów oraz czerpaniu m.in. z kuchni nikkei. Niesztuka uraczy nas winami (choć i tu wybór jest niewielki, ok. 30 etykiet) oraz autorskimi szprycerami i piwami z Browaru Kościerzyna. Niedługo będzie można napić się też mocnego alkoholu. Restauracja nie ma oferty lunchowej.

ul. Mariacka 2/3, Gdańsk

Artykuł ukazał się w „Food Service" 5/2019 nr 185.

Autor tekstu: Agata Godlewska
O AUTORZE
Agata Godlewska
Redaktor naczelna magazynu „Food Service” oraz portalu Ouichef.pl. Magister kulturoznawstwa w SWPS. Przygodę z branżą gastronomiczną rozpoczęła blisko 10 lat temu pod okiem Macieja Nowaka. Autorka niezliczonej ilości wywiadów z najważniejszymi polskimi szefami kuchni i restauratorami. Współtworzy i prowadzi coroczną konferencję Food Service Summit.

Inne kategorie

Akademia Horeca

SYSTEMY MOTYWACYJNE A WZROSTY SPRZEDAŻOWE W KATEGORII NAPOJÓW

W poprzednich artykułach omawiane były tematy istotne dla wzrostu sprzedaży i zysków kategorii napojów. Szukaliśmy odpowiedzi na pytanie, dlaczego kwestią fundamentalną jest inwestowanie w szkolenia dla zespołu, jak dopasować napoje do potraw, jak wyceniać napoje, omawialiśmy nadchodzące trendy.
więcej

Video

Koreański czarny czosnek - nowy trend wśród kucharzy
Food Service Summit 2019 - relacja II
Food Service Summit 2019 - relacja
więcej