x

Łazienka na medal - goście to docenią!

Kategoria: Twój biznes - oferta    03.09.2019

Czysta i zadbana łazienka to najlepsza wizytówka każdej restauracji. Jest również ważnym elementem tworzenia przyjemnego i komfortowego doświadczenia w trakcie wizyty gości. Klimatyczne, dobrze zaprojektowane i praktyczne wnętrza lokali gastronomicznych to coś, co niewątpliwie przyciąga gości.

Foto: shutterstock.com.
Foto: shutterstock.com.
Obecnie restauracje coraz częściej zwracają uwagę na interesujący design. Ciekawe wnętrze to najlepszy sposób na zrobienie dobrego pierwszego wrażenia na gościach. Nie zawsze jednak pierwsze wrażenie przekłada się na ostateczne doświadczenie klienta z restauracją. Poza fantastycznym wnętrzem ważne są również perfekcyjna obsługa, dobre menu oraz jakość serwowanych potraw. Do tego zestawienia warto dołączyć jeszcze łazienkę. Czy słyszeliście kiedyś o „teście toalety”? Polega on na tym, że gość restauracji przed złożeniem zamówienia odwiedza łazienkę. Krótka inspekcja tego pomieszczenia pozwala ocenić, jakie standardy higieny obowiązują w lokalu. Jeśli łazienka nie jest odpowiednio zadbana, może nasunąć się wniosek, że reszta lokalu również.

Zadbaj o czystość
Łazienka restauracyjna, aby spełniała swoją funkcję i robiła dobre wrażenie na gościach, musi być czysta. Oznacza to czystą toaletę, umywalkę, armaturę, blaty i lustra, a także podłogę. Jednocześnie musi w niej panować odpowiednia atmosfera, ponieważ jest to miejsce, do którego goście chodzą przed jedzeniem, w jego trakcie i po nim. – W przypadku toalet publicznych nie bez znaczenia jest zapach, który wzmacnia wrażenie czystości – mówi Elżbieta Farbaniec-Kołodyńska, marketing manager foodservice w Ecolab Polska. Oczywiście łazienka restauracyjna to nie laboratorium i o jej higienie nie może świadczyć ostry zapach chloru, który zniszczy doświadczenie sensoryczne związane ze spożywanym lub spożytym posiłkiem. Dobrze jest poszukać środków, które skutecznie usuną osady wapienne oraz pozostałości mydła, nie zniszczą urządzeń sanitarnych, a jednocześnie będą miały przyjemny zapach. – Wybór produktów czyszczących do stosowania w łazienkach restauracyjnych powinien być przemyślany przede wszystkim pod kątem jakości – musi być to silny środek czyszczący, który równocześnie nie uszkodzi armatury, ale także pozostawi przyjemny zapach. Warto zainwestować w profesjonalne produkty przeznaczone dla branży gastronomicznej, np. z serii Kenolux – środki o miłym zapachu, które nie zawierają chloru, dzięki czemu można je bezpiecznie aplikować na urządzenia sanitarne – mówi Łukasz Szczepanik, menedżer działu HoReCa firmy CID Lines.
Środki czyszczące muszą być również dobrane pod względem powierzchni, na jakiej mają być stosowane – dzięki temu wszystkie sprzęty łazienkowe posłużą dłużej i będą się lepiej prezentowały. – Zapewnienie czystości w pomieszczeniach sanitarnych wymaga m.in. doboru specjalistycznych środków odpowiednich do różnych rodzajów powierzchni występujących w toaletach. Środki te powinny być przy tym w pełni bezpieczne dla użytkowników toalet. W oparciu o nasze wieloletnie doświadczenie opracowaliśmy rozbudowaną linię innowacyjnych produktów MAXX2, w skład której wchodzą bezpieczne i skuteczne środki do czyszczenia urządzeń sanitarnych, środki do czyszczenia podłóg oraz środki do powierzchni szklanych. To właśnie dobór i stosowanie środków zgodnie z ich przeznaczeniem jest kluczem do utrzymania najwyższego poziomu czystości i higieny w toalecie – mówi Elżbieta Farbaniec-Kołodyńska.

Zadbaj o komfort
Równie istotne jak czystość jest też zaopatrzenie toalet w niezbędne produkty: mydło do rąk, papier toaletowy, ręczniki. Nawet najczystsza toaleta nie pozostawi dobrego wrażenia, jeśli zabraknie w niej mydła. Należy pamiętać, że coraz więcej osób rozumie, że umycie rąk samą wodą nie jest wystarczające. – Ręce w dużym stopniu odpowiadają za przenoszenie drobnoustrojów chorobotwórczych, dlatego w toaletach dla gości warto zainstalować dozowniki mydła lub pianki kosmetycznej o przyjemnym świeżym zapachu. Nasze dozowniki bezdotykowe automatycznie wydzielają odpowiednią ilość środka, a dozowniki ręczne posiadają specjalną powłokę na przycisku zapobiegającą rozwojowi bakterii – mówi Elżbieta Farbaniec-Kołodyńska. Takie środki powinny być skuteczne, ale również delikatne, bo nie każda restauracja może pozwolić sobie na zaopatrzenie łazienki dodatkowo w krem lub balsam do rąk. – Dla gości polecamy mydła zapachowe, szczególnie te, które dzięki specjalnie dobranym składnikom są delikatne dla skóry rąk – twierdzi Łukasz Szczepanik.
W kontekście zaopatrzenia toalet szczególnie istotne jest, aby nie zabrakło w nich papieru toaletowego. Tork aktualnie wprowadza na rynek nowy system dozowania papieru toaletowego bez gilzy: Tork Midsize. Dozowniki Tork Midsize są niezawodne: papier nie wypada i pozwala zmieścić dwie rolki, więc nie ma ryzyka, że go zabraknie – mówi Wojciech Nizio, regional brand activation manager marki Tork. Stosowanie takich rozwiązań znacznie ułatwia pracę, ponieważ opiekujący się toaletami pracownicy nie muszą tam tak często zaglądać.

Łazienka ekologiczna
Goście coraz częściej zwracają uwagę na proekologiczne rozwiązania stosowane przez restauracje. W tym kontekście można już mówić o modzie na ekologię. Jednym z możliwych rozwiązań jest wprowadzenie = ekologicznych ręczników jednorazowych czy papieru toaletowego. – Nasze rolki bez gilzy są kompaktowe i zapewniają 5-krotnie dłuższe użytkowanie niż tradycyjne rolki papieru. Zwiększamy wartość naszej oferty w prosty sposób – eliminując nadmiar. Marka Tork zrezygnowała z gilzy, aby zmniejszyć ilość odpadów, ograniczyć emisję dwutlenku węgla i poprawić wydajność ekip sprzątających. Nowy system papieru toaletowego jest nie tylko wydajny i niezawodny, ale także przyjazny dla środowiska. Tork Midsize bez gilzy pozwala zmniejszyć ślad węglowy w porównaniu z tradycyjnym papierem toaletowym o 11% – przekonuje Wojciech Nizio. Innym ciekawym rozwiązaniem jest zastąpienie standardowych jednorazowych ręczników do rąk ręcznikami wielorazowymi. – Koszt takiego rozwiązania jest zdecydowanie wyższy. Trzeba zakupić dobrej jakości ręczniki oraz zadbać o to, żeby wybrać najlepszą pralnię na rynku, która będzie dokładna, punktualna, ale również ekologiczna. Jednak z naszej perspektywy jest to opłacalne, ponieważ nasi goście chwalą to rozwiązanie. Uważają, że to bardzo miły gest w ich kierunku – mówi Paweł Chomentowski, właściciel i szef kuchni warszawskiej restauracji White One.

Artykuł ukazał się w „Food Service" 6/2019 nr 186.

Autor tekstu: Wojciech Piasecki
O AUTORZE
Wojciech Tomasz Piasecki
Z wykształcenia mgr inż technologii żywności i żywienia człowieka. Od 13 lat związany z branżą żywności jako technolog i dziennikarz. Specjalizuje się w analizie sensorycznej, badaniach ilościowych i jakościowych na rynku FMCG, technologii gastronomicznej oraz dietetyce sportowej. Z zamiłowania kucharz i piekarz nieustannie poszukujący nowych smaków. Promuje kuchnię zdrową i zbilansowaną. Uwielbia podróże, zarówno te miejskie, jak i z plecakiem w nieznane.

Zobacz także

Eksperyment marki Tork®

Eksperyment marki Tork® udowadnia, że dobór odpowiednich narzędzi higieny polepsza funkcjonowanie kuchni.

Wszystko o grillu

Maj to miesiąc, który zazwyczaj oficjalnie otwiera sezon grillowy. Jednak w tym roku grillowanie może wyglądać kompletnie inaczej. Nie znaczy to, że należy całkowicie zrezygnować z tej formy przygotowania jedzenia. Przedstawiamy kompletny przewodnik po smacznym, zdrowym i bezpiecznym grillowaniu.

Fanex wprowadził wegański sos majonezowy VEGA MAJO ze znakiem V-Label

Nowy, unikalny produkt nie zawiera konserwantów, barwników oraz aromatów i otrzymał towarowy znak jakości V-Label, który jest uznaną i chronioną międzynarodową marką obejmującą produkty wegetariańskie i wegańskie.

Coraz więcej słodkości na stacjach paliw

Zarówno punkty typu convinience store, jak i gastronomiczne lokale przystacyjne, poszerzają systematycznie swoją ofertę serwowanych produktów, a tzw. Food Service i Food to Go, budują wręcz przewagi na rynku stacji paliw. Na popularności zyskuje także coraz bardziej zróżnicowana oferta słodyczy.

McDonald's rozwija franczyzę

W skali globalnej już ponad 80 proc. lokali tej wiodącej marki gastronomicznej jest własnością indywidualnych przedsiębiorców.

Kolejny rok inwestycji Kalifornijczyków w Polsce

Trwają zbiory śliwek w północnej Kalifornii. Prognozy dla rynku śliwki kalifornijskiej są optymistycznie, a Amerykanie właśnie rozpoczęli kolejny cykl inwestycji w programy marketingowe również w Polsce.

Inne kategorie

Akademia Horeca

SYSTEMY MOTYWACYJNE A WZROSTY SPRZEDAŻOWE W KATEGORII NAPOJÓW

W poprzednich artykułach omawiane były tematy istotne dla wzrostu sprzedaży i zysków kategorii napojów. Szukaliśmy odpowiedzi na pytanie, dlaczego kwestią fundamentalną jest inwestowanie w szkolenia dla zespołu, jak dopasować napoje do potraw, jak wyceniać napoje, omawialiśmy nadchodzące trendy.
więcej

Video

Ruch to zdrowie, ale pamiętaj o bezpieczeństwie
Zespół stresu pourazowego – jak zadbać o swoją przyszłość ?
Społeczna odpowiedzialność – myśl o innych
Techniki relaksacji – jak się zregenerować?
Obniżenie nastroju – zrób nowy plan
Lęk przed utratą pracy – jak sobie z nim poradzić?
Konflikty w rodzinie – jak do nich nie dopuścić?
Kontrola – jak jej nie stracić ?
więcej