x

Łazienka na medal - goście to docenią!

Kategoria: Twój biznes - oferta

Czysta i zadbana łazienka to najlepsza wizytówka każdej restauracji. Jest również ważnym elementem tworzenia przyjemnego i komfortowego doświadczenia w trakcie wizyty gości. Klimatyczne, dobrze zaprojektowane i praktyczne wnętrza lokali gastronomicznych to coś, co niewątpliwie przyciąga gości.

Foto: shutterstock.com.
Foto: shutterstock.com.
Obecnie restauracje coraz częściej zwracają uwagę na interesujący design. Ciekawe wnętrze to najlepszy sposób na zrobienie dobrego pierwszego wrażenia na gościach. Nie zawsze jednak pierwsze wrażenie przekłada się na ostateczne doświadczenie klienta z restauracją. Poza fantastycznym wnętrzem ważne są również perfekcyjna obsługa, dobre menu oraz jakość serwowanych potraw. Do tego zestawienia warto dołączyć jeszcze łazienkę. Czy słyszeliście kiedyś o „teście toalety”? Polega on na tym, że gość restauracji przed złożeniem zamówienia odwiedza łazienkę. Krótka inspekcja tego pomieszczenia pozwala ocenić, jakie standardy higieny obowiązują w lokalu. Jeśli łazienka nie jest odpowiednio zadbana, może nasunąć się wniosek, że reszta lokalu również.

Zadbaj o czystość
Łazienka restauracyjna, aby spełniała swoją funkcję i robiła dobre wrażenie na gościach, musi być czysta. Oznacza to czystą toaletę, umywalkę, armaturę, blaty i lustra, a także podłogę. Jednocześnie musi w niej panować odpowiednia atmosfera, ponieważ jest to miejsce, do którego goście chodzą przed jedzeniem, w jego trakcie i po nim. – W przypadku toalet publicznych nie bez znaczenia jest zapach, który wzmacnia wrażenie czystości – mówi Elżbieta Farbaniec-Kołodyńska, marketing manager foodservice w Ecolab Polska. Oczywiście łazienka restauracyjna to nie laboratorium i o jej higienie nie może świadczyć ostry zapach chloru, który zniszczy doświadczenie sensoryczne związane ze spożywanym lub spożytym posiłkiem. Dobrze jest poszukać środków, które skutecznie usuną osady wapienne oraz pozostałości mydła, nie zniszczą urządzeń sanitarnych, a jednocześnie będą miały przyjemny zapach. – Wybór produktów czyszczących do stosowania w łazienkach restauracyjnych powinien być przemyślany przede wszystkim pod kątem jakości – musi być to silny środek czyszczący, który równocześnie nie uszkodzi armatury, ale także pozostawi przyjemny zapach. Warto zainwestować w profesjonalne produkty przeznaczone dla branży gastronomicznej, np. z serii Kenolux – środki o miłym zapachu, które nie zawierają chloru, dzięki czemu można je bezpiecznie aplikować na urządzenia sanitarne – mówi Łukasz Szczepanik, menedżer działu HoReCa firmy CID Lines.
Środki czyszczące muszą być również dobrane pod względem powierzchni, na jakiej mają być stosowane – dzięki temu wszystkie sprzęty łazienkowe posłużą dłużej i będą się lepiej prezentowały. – Zapewnienie czystości w pomieszczeniach sanitarnych wymaga m.in. doboru specjalistycznych środków odpowiednich do różnych rodzajów powierzchni występujących w toaletach. Środki te powinny być przy tym w pełni bezpieczne dla użytkowników toalet. W oparciu o nasze wieloletnie doświadczenie opracowaliśmy rozbudowaną linię innowacyjnych produktów MAXX2, w skład której wchodzą bezpieczne i skuteczne środki do czyszczenia urządzeń sanitarnych, środki do czyszczenia podłóg oraz środki do powierzchni szklanych. To właśnie dobór i stosowanie środków zgodnie z ich przeznaczeniem jest kluczem do utrzymania najwyższego poziomu czystości i higieny w toalecie – mówi Elżbieta Farbaniec-Kołodyńska.

Zadbaj o komfort
Równie istotne jak czystość jest też zaopatrzenie toalet w niezbędne produkty: mydło do rąk, papier toaletowy, ręczniki. Nawet najczystsza toaleta nie pozostawi dobrego wrażenia, jeśli zabraknie w niej mydła. Należy pamiętać, że coraz więcej osób rozumie, że umycie rąk samą wodą nie jest wystarczające. – Ręce w dużym stopniu odpowiadają za przenoszenie drobnoustrojów chorobotwórczych, dlatego w toaletach dla gości warto zainstalować dozowniki mydła lub pianki kosmetycznej o przyjemnym świeżym zapachu. Nasze dozowniki bezdotykowe automatycznie wydzielają odpowiednią ilość środka, a dozowniki ręczne posiadają specjalną powłokę na przycisku zapobiegającą rozwojowi bakterii – mówi Elżbieta Farbaniec-Kołodyńska. Takie środki powinny być skuteczne, ale również delikatne, bo nie każda restauracja może pozwolić sobie na zaopatrzenie łazienki dodatkowo w krem lub balsam do rąk. – Dla gości polecamy mydła zapachowe, szczególnie te, które dzięki specjalnie dobranym składnikom są delikatne dla skóry rąk – twierdzi Łukasz Szczepanik.
W kontekście zaopatrzenia toalet szczególnie istotne jest, aby nie zabrakło w nich papieru toaletowego. Tork aktualnie wprowadza na rynek nowy system dozowania papieru toaletowego bez gilzy: Tork Midsize. Dozowniki Tork Midsize są niezawodne: papier nie wypada i pozwala zmieścić dwie rolki, więc nie ma ryzyka, że go zabraknie – mówi Wojciech Nizio, regional brand activation manager marki Tork. Stosowanie takich rozwiązań znacznie ułatwia pracę, ponieważ opiekujący się toaletami pracownicy nie muszą tam tak często zaglądać.

Łazienka ekologiczna
Goście coraz częściej zwracają uwagę na proekologiczne rozwiązania stosowane przez restauracje. W tym kontekście można już mówić o modzie na ekologię. Jednym z możliwych rozwiązań jest wprowadzenie = ekologicznych ręczników jednorazowych czy papieru toaletowego. – Nasze rolki bez gilzy są kompaktowe i zapewniają 5-krotnie dłuższe użytkowanie niż tradycyjne rolki papieru. Zwiększamy wartość naszej oferty w prosty sposób – eliminując nadmiar. Marka Tork zrezygnowała z gilzy, aby zmniejszyć ilość odpadów, ograniczyć emisję dwutlenku węgla i poprawić wydajność ekip sprzątających. Nowy system papieru toaletowego jest nie tylko wydajny i niezawodny, ale także przyjazny dla środowiska. Tork Midsize bez gilzy pozwala zmniejszyć ślad węglowy w porównaniu z tradycyjnym papierem toaletowym o 11% – przekonuje Wojciech Nizio. Innym ciekawym rozwiązaniem jest zastąpienie standardowych jednorazowych ręczników do rąk ręcznikami wielorazowymi. – Koszt takiego rozwiązania jest zdecydowanie wyższy. Trzeba zakupić dobrej jakości ręczniki oraz zadbać o to, żeby wybrać najlepszą pralnię na rynku, która będzie dokładna, punktualna, ale również ekologiczna. Jednak z naszej perspektywy jest to opłacalne, ponieważ nasi goście chwalą to rozwiązanie. Uważają, że to bardzo miły gest w ich kierunku – mówi Paweł Chomentowski, właściciel i szef kuchni warszawskiej restauracji White One.

Artykuł ukazał się w „Food Service" 6/2019 nr 186.

Autor tekstu: Wojciech Piasecki
O AUTORZE
Wojciech Tomasz Piasecki
Z wykształcenia mgr inż technologii żywności i żywienia człowieka. Od 13 lat związany z branżą żywności jako technolog i dziennikarz. Specjalizuje się w analizie sensorycznej, badaniach ilościowych i jakościowych na rynku FMCG, technologii gastronomicznej oraz dietetyce sportowej. Z zamiłowania kucharz i piekarz nieustannie poszukujący nowych smaków. Promuje kuchnię zdrową i zbilansowaną. Uwielbia podróże, zarówno te miejskie, jak i z plecakiem w nieznane.

Zobacz także

Perfekcyjne cięcie

To nie tylko podstawowe narzędzie kuchenne, ale wręcz atrybut każdego szefa kuchni. Niektórzy z nich swoje noże traktują jak świętość i  nie pozwalają używać ich nikomu innemu. Jak wybrać najlepszy nóż, taki, który będzie służył przez lata, w różnych okolicznościach?

ZDROWIE Z PIECA

Techniki gotowania bardzo się zmieniły na przestrzeni ostatnich kilku lat, podobnie jest ze sprzętem. Piekarniki starego typu wypierane są przez znacznie nowocześniejsze piece. A do panteonu niezbędnych urządzeń restauracyjnych weszły urządzenia, które jeszcze niedawno uważane były za kosmiczne.

Świeże powietrze

Jak pozbyć się uciążliwego zapachu na restauracyjnym zapleczu, dbając tym samym o komfort pracowników i gości? Przedstawiamy wybór okapów oraz systemów wentylacyjnych i doradzamy: co należy wziąć pod uwagę i jak wybrać ten optymalny do swojego lokalu.

Na dobry początek - śniadanie

Mówi się, że śniadanie to najważniejszy posiłek dnia. Jak przygotować urozmaiconą ofertę śniadaniową w hotelu, aby spełniała różnorodne oczekiwania gości?

ORZEŹWIENIE NA MIEJSCU I NA WYNOS

Pogoda się poprawia - nadchodzi czas na chłodzące, orzeźwiające napoje. Ciekawy asortyment oryginalnych soków, koktajli czy lemoniad to istotny element wiosenno-letniej oferty wielu lokali. Zwłaszcza gdy zadba się o ich jakość i odpowiednie opakowanie, można wyróżnić się na tle konkurencji.

Kulturalne kulinaria

Kulturalno-kulinarny to ostatnio modne zestawienie - połączenie dwóch dziedzin i słów o bardzo szerokich znaczeniach. Jak zmaterializować to zgrabne hasło i stworzyć kulturalną knajpę? I to wyjątkowo kulturalną, bo działającą przy poważnej instytucji kultury.

Inne kategorie

Akademia Horeca

SYSTEMY MOTYWACYJNE A WZROSTY SPRZEDAŻOWE W KATEGORII NAPOJÓW

W poprzednich artykułach omawiane były tematy istotne dla wzrostu sprzedaży i zysków kategorii napojów. Szukaliśmy odpowiedzi na pytanie, dlaczego kwestią fundamentalną jest inwestowanie w szkolenia dla zespołu, jak dopasować napoje do potraw, jak wyceniać napoje, omawialiśmy nadchodzące trendy.
więcej

Video

Food Service Summit 2019 - relacja II
Food Service Summit 2019 - relacja
Food Service Summit 2019 - Nabo, Talerzyki
więcej