x

Rośnie rynek win niemieckich w Polsce

Kategoria: Wino

Już po raz 11. odbył się w Warszawie Festiwal Win Niemieckich. 11 kwietnia można było wypróbować win 40 producentów na stoiskach 32 wystawców.

Festiwal Win Niemieckich. Foto: materiały prasowe.
Festiwal Win Niemieckich. Foto: materiały prasowe.
Na festiwalu goszczono producentów z ośmiu regionów winiarskich Niemiec: Badenii, Frankonii, Hesji Nadreńskiej, Mozeli, Nahe, Palatynatu, Rheingau oraz Wirtembergii. Obok znanych już w Polsce wytwórców wina na festiwalu pojawiły się 23 firmy dopiero zainteresowane wejściem na nasz rynek.
Podczas pierwszej części wydarzenia odbyły się dwa warsztaty typu master class, które poprowadził Tomasz Prange-Barczyński z magazynu „Ferment”. Dziennikarz przeprowadził interesującą przekrojową degustację „Ikony niemieckiego winiarstwa”, podczas której zaprezentowano 12 win. W sumie na tegorocznej edycji imprezy zaprezentowano blisko 200 rodzajów wina niemieckiego. Były to przede wszystkim: rieslingi, weiss- i grauburgundery, silvanery i aromatyczne szczepy takie jak gewürztraminer, muskateller czy sauvignon blanc.
Część degustacyjną imprezy – adresowaną do specjalistów – odwiedziło ponad 170 osób reprezentujących branżę gastronomiczną, importerów wina i media. Festiwalowy dzień zwieńczyło trzecie spotkanie master class, które poprowadziła królowa wina niemieckiego Carolin Klöckner. Już od ponad dziesięciu lat obserwujemy systematyczny wzrost sprzedaży win niemieckich w Polsce. Podczas pierwszej edycji festiwalu w 2009 r. jedynie ośmiu wystawców prezentowało swoje produkty i wówczas kilkunastu importerów miało w ofercie wina niemieckie. Obecnie to około 70 dystrybutorów, na co duży wpływ miały intensywne działania edukacyjne i promocyjne Niemieckiego Instytutu Wina.
Magazyn „Food Service“ i portal OuiChef.pl były patronami medialnymi wydarzenia.

Artykuł ukazał się w „Food Service" 6/2019 nr 186.

Autor tekstu: Patrycja Siwiec
O AUTORZE
Patrycja Siwiec
Zastępczyni redaktor naczelnej magazynu „Food Service”, w którym redaguje dział Wino. Autorka książki „Gościnność. Sztuka dobrej obsługi w gastronomii”. Doświadczenie zdobywała m.in. w winnicy Chateau Castigno we Francji oraz w restauracjach Northcote w Wielkiej Brytanii i El Celler de Can Roca w Hiszpanii. Absolwentka Wine & Spirits Education Trust.

Zobacz także

Wielka Wystawa Win Hiszpańskich - podsumowanie

27 września br., już po raz 12. odbyła się Wystawa Win Hiszpańskich. Swoją ofertę zaprezentowali między innymi polscy importerzy win hiszpańskich oraz nowe, nieobecne na polskim rynku hiszpańskie winnice.

SOMMELIERZY Z POLSKI ODWIEDZILI RIAS BAIXAS

Grupa polskich sommelierów odwiedziła w październiku region Rías Baixas. Ta apelacja, położona na północnym wschodzie Hiszpanii, słynie z produkcji win białych albariño. Młodzi sommelierzy zwiedzili 9 winiarni w regionie.

KALIFORNIA: GRA W CIEPŁO-ZIMNO

5 marca w Warszawie odbędzie się 6. edycja Food Service Summit - największej ogólnopolskiej konferencji branży HoReCa. Podobnie jak w ubiegłych latach w ramach współpracy California Wines Polska oraz magazynu "Food Service" odbędą się seminaria degustacyjne.

ADAM PAWŁOWSKI: ENO WYJAZDY

Każdy, kto chociaż raz miał okazję uczestniczyć w profesjonalnym wyjeździe winiarskim, przyzna, że to fantastyczne doświadczenie, ale zarazem niezła harówka. Zwykle każdy dzień rozplanowany jest co do minuty. O czasie wolnym można raczej zapomnieć.

KWESTIONARIUSZ SOMMELIERA: PIOTR ZIELIŃSKI

"W branży pracuję ponad cztery lata. Pierwsze kroki stawiałem u warszawskiego importera, a później w małej żoliborskiej restauracji. Zanim na dłużej jako sprzedawca stanąłem za ladą w warszawskim sklepie specjalistycznym VinoTrio, pracowałem przez pięć lat w sprzedaży usług i w marketingu".

TRANSFER PIOTRA PIETRASA

Piotr Pietras został szefem sommelierów w restauracji Hide w Londynie. Mężczyzna będzie odpowiedzialny za zespół 16 sommelierów oraz za kartę win liczącą prawie 6800 etykiet.

Inne kategorie

Akademia Horeca

Jak budować kartę napojów w restauracji typu fine dining?

Fine dining, jak sama nazwa wskazuje, polega na dostarczeniu gościom restauracji doświadczenia gastronomicznego na bardzo wysokim poziomie.
więcej

Video

Koreański czarny czosnek - nowy trend wśród kucharzy
Food Service Summit 2019 - relacja II
Food Service Summit 2019 - relacja
więcej