Podczas pierwszej części wydarzenia odbyły się dwa warsztaty typu master class, które poprowadził Tomasz Prange-Barczyński z magazynu „Ferment”. Dziennikarz przeprowadził interesującą przekrojową degustację „Ikony niemieckiego winiarstwa”, podczas której zaprezentowano 12 win. W sumie na tegorocznej edycji imprezy zaprezentowano blisko 200 rodzajów wina niemieckiego. Były to przede wszystkim: rieslingi, weiss- i grauburgundery, silvanery i aromatyczne szczepy takie jak gewürztraminer, muskateller czy sauvignon blanc.
Część degustacyjną imprezy – adresowaną do specjalistów – odwiedziło ponad 170 osób reprezentujących branżę gastronomiczną, importerów wina i media. Festiwalowy dzień zwieńczyło trzecie spotkanie master class, które poprowadziła królowa wina niemieckiego Carolin Klöckner. Już od ponad dziesięciu lat obserwujemy systematyczny wzrost sprzedaży win niemieckich w Polsce. Podczas pierwszej edycji festiwalu w 2009 r. jedynie ośmiu wystawców prezentowało swoje produkty i wówczas kilkunastu importerów miało w ofercie wina niemieckie. Obecnie to około 70 dystrybutorów, na co duży wpływ miały intensywne działania edukacyjne i promocyjne Niemieckiego Instytutu Wina.
Magazyn „Food Service“ i portal OuiChef.pl były patronami medialnymi wydarzenia.
Artykuł ukazał się w „Food Service" 6/2019 nr 186.