Miski, czyli poke bowls w Krakowie
Kategoria: Miejsca

Prosto, zdrowo i smacznie - tak najkrócej można scharakteryzować ofertę otwartego w maju tego roku lokalu Miski. Restauracja bazuje na koncepcji popularnych na świecie poke bowls, czyli wywodzących się z kuchni hawajskiej misek wypełnionych ryżem i dodatkami.

Miski. Foto: materiały prasowe.
Miski. Foto: materiały prasowe.
„Poke” oznacza „pokrojony na kawałki” i odnosi się do najczęściej podawanych w tego typu daniach plastrów surowej ryby. W krakowskich Miskach poza rybą znaleźć można też wołowinę, krewetki lub tofu. Wnętrze lokalu jest proste, minimalistyczne, z licznymi akcentami zieleni podkreślającymi świeżość podawanych dań. Cały koncept to wizja właścicieli: Mateusza Lejkowskiego i Piotra Suszko. Za kuchnię i ciekawe kompozycje misek odpowiada młody, zaledwie 25-letni Mikołaj Knapik który z miłości do gotowania 5 lat temu rzucił studia i udał się w kulinarną podróż autostopem po Europie. Każda z oferowanych misek jest dowodem jego zamiłowania do sezonowości, fermentacji, pikli i smakowych eksperymentów. Popisowymi kompozycjami są: klasyczny Poke Bowl z sosem sojowo-sezamowym, edamame, porem, ogórkiem, marynowaną rzodkiewką, wakame i orzechami nerkowca, miska Mango z sosem mango-sriracha i świeżym ananasem oraz Buddha Bowl z domowym hummusem, awokado, burakiem i nasionami. Ceny, w zależności od wybranej wielkości miski (standardowa lub duża), wahają się od 19 do 37 zł. W lokalu obecnie wypić można m.in. lemoniady (7 zł) oraz zdrowe smoothie (11 zł). Właściciele planują również wprowadzić w najbliższym czasie prosecco. Wewnątrz do dyspozycji gości jest 16 miejsc siedzących. W sezonie działa ogródek, który niebawem zostanie powiększony.

ul. Lea 17b, Kraków

Artykuł ukazał się w „Food Service" 6/2019 nr 186.

Autor tekstu: Wojciech Piasecki
O AUTORZE
Wojciech Tomasz Piasecki
Z wykształcenia mgr inż technologii żywności i żywienia człowieka. Od 13 lat związany z branżą żywności jako technolog i dziennikarz. Specjalizuje się w analizie sensorycznej, badaniach ilościowych i jakościowych na rynku FMCG, technologii gastronomicznej oraz dietetyce sportowej. Z zamiłowania kucharz i piekarz nieustannie poszukujący nowych smaków. Promuje kuchnię zdrową i zbilansowaną. Uwielbia podróże, zarówno te miejskie, jak i z plecakiem w nieznane.
Zobacz także
Batumi - nowa sieć piekarni gruzińsko-ormiańskich

Gruzja słynie z pięknych krajobrazów i pysznej kuchni. Cząstkę tego magicznego miejsca zdecydował się przenieść do Polski Marcin Kozerawski, przedsiębiorca prowadzący kilka spółek o różnych profilach. Tak powstała Batumi, sieć piekarni łączących gruzińską tradycję kulinarną z polską nowoczesnością.

Słony Spichlerz - pierwszy food hall w Gdańsku

W Polsce coraz częściej powstają projekty skupiające pod jednym dachem lub we wspólnej przestrzeni kilka lub kilkanaście restauracji. Food halle, nocne markety czy rewitalizowane postfabryczne budynki z ofertą kuchni z całego świata cieszą się popularnością.

Wietnamski Tran Tran w Warszawie

Ofert kuchni wietnamskiej w Warszawie nie brakuje. Jednak Tran Tran rozczaruje wszystkich miłośników szybkich dań z woka. W należącej do Vinh Quang Trana restauracji panuje idea slow foodu oraz wspólnego celebrowania posiłków.

Niesztuka - lokalne neobistro w Gdańsku

Trójmiejska scena kulinarna rozkwita i coraz częściej na wybrzeżu można znaleźć ambitne neobistra z polską kuchnią czy restauracje etniczne. Połączeniem tych dwóch kierunków jest Niesztuka - przytulna restauracja mieszcząca się na przepięknej ulicy Mariackiej w Gdańsku.

Redberry: nie tylko jogurty, ale też hummus!

Redberry, lider segmentu mrożonych jogurtów w Polsce, planuje poszerzyć swe kolejne lokale o koncept Hummus Love. Zmieni się nie tylko koncepcja biznesowa, ale również wizualna.

Ekologicznie w warszawskiej Werandzie Bistro

Werandę Bistro w stołecznej Hali Koszyki przy ul. Koszykowej 63 śmiało można określić mianem eco-friendly. To prawdziwa miejska dżungla w centrum miasta, w której postawiono na liczne aktywności związane z ekologią.

inne kategorie
akademia horeca
Skuteczna ekspozycja i zatowarowanie restauracji Dbanie o odpowiedni kontakt wizualny, zagwarantowanie priorytetu produktom najważniejszym z punktu widzenia klienta, dyskretne oznakowanie jakości oferty to droga, która doprowadzi do zwiększenia sprzedaży i zysków.
więcej
Video
Food Service Summit 2019 - relacja II
Food Service Summit 2019 - relacja
Food Service Summit 2019 - Nabo, Talerzyki
Food Service Summit - Cool Cat
Food Service Summit 2019 - Ale Wino
Zapowiedź Food Service Summit 2019 - Tadeusz Müller
Zapowiedź Food Service Summit 2019 - Marta Glinka & Joanna Mróz
Zapowiedź Food Service Summit 2019 - Natalia Drobnik & Dawid Kaźmierczak
Zapowiedź Food Service Summit 2019 - Agnieszka Kręglicka
Food Service Summit 2018 - relacja
KARTA NAPOJÓW - ODCINEK 6
KARTA NAPOJÓW - ODCINEK 5
więcej