x

Miski, czyli poke bowls w Krakowie

Kategoria: Miejsca

Prosto, zdrowo i smacznie - tak najkrócej można scharakteryzować ofertę otwartego w maju tego roku lokalu Miski. Restauracja bazuje na koncepcji popularnych na świecie poke bowls, czyli wywodzących się z kuchni hawajskiej misek wypełnionych ryżem i dodatkami.

Miski. Foto: materiały prasowe.
Miski. Foto: materiały prasowe.
„Poke” oznacza „pokrojony na kawałki” i odnosi się do najczęściej podawanych w tego typu daniach plastrów surowej ryby. W krakowskich Miskach poza rybą znaleźć można też wołowinę, krewetki lub tofu. Wnętrze lokalu jest proste, minimalistyczne, z licznymi akcentami zieleni podkreślającymi świeżość podawanych dań. Cały koncept to wizja właścicieli: Mateusza Lejkowskiego i Piotra Suszko. Za kuchnię i ciekawe kompozycje misek odpowiada młody, zaledwie 25-letni Mikołaj Knapik który z miłości do gotowania 5 lat temu rzucił studia i udał się w kulinarną podróż autostopem po Europie. Każda z oferowanych misek jest dowodem jego zamiłowania do sezonowości, fermentacji, pikli i smakowych eksperymentów. Popisowymi kompozycjami są: klasyczny Poke Bowl z sosem sojowo-sezamowym, edamame, porem, ogórkiem, marynowaną rzodkiewką, wakame i orzechami nerkowca, miska Mango z sosem mango-sriracha i świeżym ananasem oraz Buddha Bowl z domowym hummusem, awokado, burakiem i nasionami. Ceny, w zależności od wybranej wielkości miski (standardowa lub duża), wahają się od 19 do 37 zł. W lokalu obecnie wypić można m.in. lemoniady (7 zł) oraz zdrowe smoothie (11 zł). Właściciele planują również wprowadzić w najbliższym czasie prosecco. Wewnątrz do dyspozycji gości jest 16 miejsc siedzących. W sezonie działa ogródek, który niebawem zostanie powiększony.

ul. Lea 17b, Kraków

Artykuł ukazał się w „Food Service" 6/2019 nr 186.

Autor tekstu: Wojciech Piasecki
O AUTORZE
Wojciech Tomasz Piasecki
Z wykształcenia mgr inż technologii żywności i żywienia człowieka. Od 13 lat związany z branżą żywności jako technolog i dziennikarz. Specjalizuje się w analizie sensorycznej, badaniach ilościowych i jakościowych na rynku FMCG, technologii gastronomicznej oraz dietetyce sportowej. Z zamiłowania kucharz i piekarz nieustannie poszukujący nowych smaków. Promuje kuchnię zdrową i zbilansowaną. Uwielbia podróże, zarówno te miejskie, jak i z plecakiem w nieznane.

Inne kategorie

Akademia Horeca

Skuteczna strategia wyceny napojów

Odpowiednia wycena napojów to jedna z najważniejszych decyzji komercyjnych w sektorze HoReCa. Jeśli poziom cen jest właściwy, sprzedaż, a nią także zyski ze sprzedaży napojów wzrosną. W przypadku gdy ceny są zbyt niskie, tracimy zysk. Jeżeli natomiast ceny są zbyt wysokie, ryzykujemy utratę klienta.
więcej

Video

Food Service Summit 2019 - relacja II
Food Service Summit 2019 - relacja
Food Service Summit 2019 - Nabo, Talerzyki
więcej