Koncepcja lokalu jest prosta – to stuprocentowo marokańska restauracja (chyba pierwsza w Warszawie prowadzona przez Marokankę) z oryginalnymi składnikami i dekoracjami bezpośrednio z Maroka. 50-metrowe wnętrze zaprojektowała również Mounia – w nowoczesnym, eleganckim stylu marokańskim. Elementami, które budują klimat, są przede wszystkim drewniane, misternie rzeźbione drzwi, charakterystyczne złote, marokańskie lampy i mozaikowa posadzka. Ściany zdobią zdjęcia z Maroka, m.in. rodziny królewskiej, oraz fotosy z filmu „Casablanca”. Przy stolikach z ciemnego drewna zasiądzie 28 gości. Najbardziej wystawnym popisowym daniem jest tanjia marrakchia (94 zł) – podawana z płaskim chlebem batbout golonka wołowa gotowana przez 10 godzin z szafranem, czosnkiem, kiszonymi cytrynami i mieszanką przypraw ras el hanout. Kolejne interesujące propozycje to kuskus tfaya (54 zł) z kurczakiem, karmelizowaną cebulą, ciecierzycą, rodzynkami, szafranem i migdałami oraz pastilla – kurczak z migdałami i szafranem posypany cukrem pudrem i cynamonem (64 zł). Ceny przystawek wahają się od 28 zł do 49 zł, a dań głównych od 46 zł do 94 zł. Na razie lokal nie oferuje menu lunchowego. Lista win wciąż jest budowana, docelowo mają to być głównie trunki marokańskie. Obecnie Dar Mounia serwuje 14 czerwonych win z Włoch, Francji i Hiszpanii, 11 białych win z tych samych krajów, dwa rodzaje prosecco, 4 szampany. Oprócz tego w karcie alkoholi znajdują się dwa piwa premium (rzemieślniczy pilsner i belgijskie blond ale), wódka, koniak, gin, rum, whisky oraz likiery Cointreau i Amaretto.
Dar Mounia nastawia się na gości dobrze wykształconych, ciekawych świata, ceniących doświadczenia kulinarne w wyjątkowych lokalizacjach. To świetne miejsce na kolację dla biznesmenów i dyplomatów, również ze społeczności francuskojęzycznej.
– Chodzi mi o coś więcej niż smaki, zapachy i tekstury. Chcę, by moi goście, zasiadając przy stole w Dar Mounia ze starymi i nowymi przyjaciółmi, poczuli się jak w domu – deklaruje właścicielka.
ul. Hoża 58/60, Warszawa
Artykuł ukazał się w „Food Service" 6/2019 nr 186.