x

Deserowy zawrót głowy

Kategoria: Lifestyle - książki

Coraz częściej badaniem kuchni i jej historii zajmują się kulturoznawcy. Jedną z takich badaczek jest Magdalena Tomaszewska-Bolałek, kierowniczka food studies na SWPS i autorka nagradzanych książek, takich jak: "Tradycje kulinarne Korei", "Tradycje kulinarne Finlandii" czy "Polish Culinary Paths".

\"Deserownik". Foto: materiały prasowe.
\"Deserownik". Foto: materiały prasowe.
Nowa publikacja – „Deserownik” – jeszcze nagród nie otrzymała, ale ma ku temu potencjał. To nie tylko zbiór ponad 70 przepisów na ciasta i desery, ale także historie ich powstania oraz felietony opisujące ich kulturowy kontekst. Wśród słodkich receptur znajdziemy sporo japońskich czy w ogóle azjatyckich inspiracji, bo to kultura, którą Tomaszewska-Bolałek zna jak mało kto, np. panna cottę z pastą z czarnego sezamu, tort z kremem z matchy czy słodką pastę z fasoli adzuki. Są także klasyki europejskie w odświeżonej wersji, np. gruszki w białym winie, tarta z malinami i kremem patisserie czy miodownik. Oprócz tego mamy tu desery czekoladowe (np. ciasto potrójnie czekoladowe, churros i brownie) oraz kilka wypieków wytrawnych (np. tarta cytrynowa z kozim serem oraz quiche ze szparagami). Dzięki książce poznacie historię bezy i serników, zaskakujące oblicza szarlotki, deserów herbacianych i innych kultowych słodkich smakołyków. Dowiecie się także, co to znaczy „deserownik” i do czego kiedyś służył. Zajrzyjcie koniecznie do tej publikacji i uporządkujcie swoją deserową wiedzę.

Recenzja ukazała się w „Food Service" 6/2019 nr 186.

Autor tekstu: Jakub Gutek
O AUTORZE
Jakub Gutek
Kulturoznawca, dziennikarz kulinarny i kucharz amator. Od 2016 r. związany z magazynem „Food Service”. W swojej pracy łączy kulinaria i kulturę, a w szczególności film. Współtworzy inicjatywę Films For Food, która zajmuje się dystrybucją i promocją najciekawszych filmów dokumentalnych o tematyce kulinarno-gastronomicznej oraz organizuje wokół nich wiele wydarzeń specjalnych.

Zobacz także

Inne kategorie

Akademia Horeca

Skuteczna strategia wyceny napojów

Odpowiednia wycena napojów to jedna z najważniejszych decyzji komercyjnych w sektorze HoReCa. Jeśli poziom cen jest właściwy, sprzedaż, a nią także zyski ze sprzedaży napojów wzrosną. W przypadku gdy ceny są zbyt niskie, tracimy zysk. Jeżeli natomiast ceny są zbyt wysokie, ryzykujemy utratę klienta.
więcej

Video

Food Service Summit 2019 - relacja II
Food Service Summit 2019 - relacja
Food Service Summit 2019 - Nabo, Talerzyki
więcej