x

Jakie dania Polacy najchętniej zamawiali w wakacje?

Kategoria: Twój biznes - wiedza

Najczęściej zamawianym przez nas w wakacje jedzeniem z dowozem były dania z kurczakiem - wynika z analizy kilkuset tysięcy zamówień składanych od 1 czerwca za pośrednictwem aplikacji Uber Eats. Chętnie jedliśmy także burgery, pizzę, kebaba i pad thai.

Dania z kurczakiem - najczęściej zamawiane przez Polaków latem przez aplikację. Zdjęcie: Shutterstock.
Dania z kurczakiem - najczęściej zamawiane przez Polaków latem przez aplikację. Zdjęcie: Shutterstock.
Od początku wakacji Polacy najczęściej zamawiali dania z kurczakiem. Wiele komentarzy sugeruje, że lubimy go jeść saute, a także w papryce zamiast w ziołach. Często też wyżej cenimy ten rodzaj mięsa niż np. wołowinę czy boczek. Popyt na dania z kurczakiem wzrósł od początku czerwca w porównaniu do okresu od kwietnia do maja prawie o 11 proc. Co ciekawe, Polacy często zamawiali dania z kurczakiem bez… kurczaka, wymieniając ten składnik na falafel, ser kozi, tofu, jajko, awokado, kukurydzę czy hummus.
Cheeseburger uplasował się na drugim miejscu wśród najczęściej zamawianych wakacyjnych dań w aplikacji Uber Eats. Burger znalazł się tuż za podium, jednak Polacy mają bardzo zbliżone upodobania co do jego składu. Poza klasycznymi wersjami, coraz częściej rezygnują z dodatków. Wśród wykluczanych składników znalazły się m. in: ogórek, pikle czy cebula. Zdarza się, że całkiem rezygnują z warzyw. Często zamawiając cheeseburgera, wymagają, żeby był plain, czyli by w jego składzie znalazły się jedynie bułka, mięso oraz ser. Co ciekawe, niektórzy użytkownicy proszą, żeby cheeseburgery nie zawierały mięsa, czyli były de facto kanapką z serem. Zainteresowanie cheeseburgerami wzrosło od początku czerwca w Uber Eats o ponad 12 proc.
Trzecie miejsce wśród najchętniej zamawianych dań przypadło pizzy, niewiele dalej, bo na 5 miejscu znalazł się kebab. Jedno jest pewne: nie ma identycznego placka ani pity, ponieważ Polacy są w stosunku do tych dwóch najbardziej wybredni, tworząc swoje niepowtarzalne konfiguracje smakowe. To, co jednak łączy większość tego typu zamówień to sos. Lubimy, gdy jest go dużo, niezależnie czy jest czosnkowy, ostry czy mieszany. Lubimy się również dzielić, korzystając z opcji „pół na pół”, czyli np. jedna połowa to pizza pepperoni, a druga hawajska. Są także tacy, którzy rezygnują z sera – wydawałoby się – podstawowego składnika tego włoskiego dania.
Pad thai to król tegorocznych wakacji. Mimo zajęcia 6 pozycji wśród najczęściej zamawianych dań, zanotował aż 40 proc. wzrost zamówień. I choć chętnie zamawiamy klasyczne wersje z kurczakiem, tofu czy krewetkami, na życzenie użytkowników powstają wersję alternatywne: pozbawione jajka czy orzechów, bez których trudno wyobrazić sobie pad thaia. Równie istotna dla konsumentów była duża ilość sosu – ostrego lub łagodnego, żeby danie nie było za suche.
Klasyczny cheeseburger, pizza czy pikantny kurczak nie smakowałyby tak samo bez odpowiedniego napoju. Wybór mógł być tylko jeden – cola. To ona najczęściej gasi pragnienie Polaków, zamawiających posiłki z dowozem. Ciekawostką jest, że na drugim miejscu uplasowało się… lassi. Co prawda, klasyczna odmiana tego indyjskiego, orzeźwiającego napoju przyrządzana jest z jogurtu, wody i przypraw (głównie soli i chili), ale swoje 5 minut popularności przeżywa obecnie jego słodka odmiana z dodatkiem mango czy truskawek.

Autor tekstu: ( red. )

Zobacz także

Polacy szturmują lokale gastronomiczne

Cztery razy w miesiącu je w barach i restauracjach statystyczny Polak po 15. roku życia. Miesięcznie na jedzenie i napoje poza domem wydaje 130 zł. Częściej niż kiedyś decyduje się na zmianę miejsca konsumpcji. To dane z najnowszego raportu "Rynek gastronomiczny w Polsce" przygotowanego przez GfK.

Costa Coffee rusza z akcją #ZeroWaste

Costa Coffee dołącza do proekologicznej kampanii #zwłasnymkubkiem. Chce zmniejszyć sprzedaż kawy w jednorazowych naczyniach, zachęcając gości do przynoszenia własnych, wielokrotnego użytku. Ze wszystkich kawiarni sieci w Polsce znikną też plastikowe słomki na rzecz papierowych.

Sztuka smaku

3 marca br. Ogólnopolski Konkurs Młodych Talentów Sztuki Kulinarnej L'Art de la cuisine Martell odbędzie w Hotelu Zamek Ryn.

Zaprojektuj atmosferę

Dobrze zaprojektowane wnętrze to ważny element budowania wizerunku restauracji. Wystrój tworzy atmosferę i wpływa na samopoczucie gości. Jest częścią szerszej opowieści, która mówi, o czym i do kogo kierowany jest nasz lokal.

Nowoczesne techniki motywacji

Dynamicznie rozwijający się rynek pracowników gastronomii w ciągu następnych dekad napędzać będą przede wszystkim ludzie urodzeni w XXI w. Świat Horeca otwiera drzwi przed młodzieżą z rocznika 2001. Jak skutecznie motywować młodych? Zaproście ich do grywalizacji!

Mycie i dezynfekcja

Każda kuchnia powinna lśnić czystością. Aby we właściwy sposób doprowadzić ją do porządku, trzeba odpowiedzieć sobie na kilka kluczowych pytań.

Inne kategorie

Akademia Horeca

Jak łączyć napoje i alkohole z jedzeniem?

Jako restaurator pewnie wiele razy myślałeś o zasadach łączenia potraw i napojów. Jak sprawić, aby odpowiednia selekcja napojów pasowała do menu? Co zrobić, by obsługa umiała zarekomendować odpowiedni napój 
do serwowanego posiłku?
więcej

Video

Koreański czarny czosnek - nowy trend wśród kucharzy
Food Service Summit 2019 - relacja II
Food Service Summit 2019 - relacja
więcej