x

Na kawę z własnym kubkiem

Kategoria: Twój biznes - wiedza    14.08.2019

Sieć łódzkich bistro barów Rajskie Jadło oraz włoska restauracja Raan Raan znajdująca się w Galerii Łódzkiej dołączają do akcji ograniczania plastiku. Każdy klient, który przyjdzie do lokalu z własnym kubkiem - termicznym lub ceramicznym - może kupić kawę taniej.

Mała dla posiadaczy własnego kubka (0,2 l) kosztuje 3 zł, a duża (0,4 l) – 4 zł. Do wyboru m. in. espresso, caffe latte, latte macchiato i cappuccino przygotowywane w ekspresach ciśnieniowych.
Idea zero waste jest bliska coraz większej grupie ludzi. Odpowiedź na pytanie: „Jak żyć bardziej ekologicznie?” towarzyszy właścicielom wspomnianych lokali od dawna.
– Wielkie zmiany zaczynają się od małych kroków – mówi jeden z nich, Konrad Podkówka. – Najpierw do naszych lokali wprowadziliśmy papierowe słomki, teraz udostępniamy możliwość kupienia kawy we własnym kubku. Nawet od takich drobnych starań w dbaniu o otaczający świat zależy przyszłość następnych pokoleń, a metodą małych kroków jesteśmy w stanie zwiększać świadomość i zarażać ekologicznym podejściem do życia innych - dodaje.

 

Autor tekstu: ( red. )

Zobacz także

MODEL BIZNESU GASTRONOMICZNEGO

Model biznesu gastronomicznego ma uporządkować informacje na temat sposobu, w jaki będzie funkcjonował lokal. Warto go stworzyć przed rozpoczęciem działalności, bo dzięki temu możliwe będzie wskazanie szans i zagrożeń.

Z marketingiem czy bez, oto jest pytanie

Czy na pewno powinieneś korzystać z usług agencji marketingowej lub działu marketingu, aby twoja restauracja była bardziej rentowna?

Menu do ogródków. Co wybrać?

Ponowne otwarcie gastronomii wymaga od restauratorów stworzenia menu, które dobrze sprawdzi się zarówno w nowo otwartych ogródkach, jak i będzie mogło być serwowane we wnętrzu lokalu. Dania powinny nadawać się do sprawnego przygotowania i być na tyle proste, aby przyciągnąć grono nowych gości.

Nie do końca zrównoważone

Polscy barmani są świetni. Rodzima scena rośnie w siłę i doskonale radzi sobie z wdrażaniem światowych trendów. Polska mentalność sprawia jednocześnie, że chcemy więcej, mocniej i szybciej.

E-commerce w świecie restauracji

Pandemia przyspieszyła, a może raczej katapultowała transformację, którą obserwowaliśmy na Zachodzie od lat - przejście restauracji do sprzedaży online i eksplozję rynku dostaw. Na całym świecie trwa dynamiczna przemiana gastronomii i jej wejście do świata e-commerce.

Bocuse d’Or Poland 2018 za nami

W dniach 27-28 lutego w Radisson Blu Sobieski Hotel Warsaw odbył się Finał Krajowych Eliminacji Bocuse d’Or Poland 2018.

Inne kategorie

Akademia Horeca

Jak budować kartę napojów w restauracji typu fine dining?

Fine dining, jak sama nazwa wskazuje, polega na dostarczeniu gościom restauracji doświadczenia gastronomicznego na bardzo wysokim poziomie.
więcej

Video

Ruch to zdrowie, ale pamiętaj o bezpieczeństwie
Zespół stresu pourazowego – jak zadbać o swoją przyszłość ?
Społeczna odpowiedzialność – myśl o innych
Techniki relaksacji – jak się zregenerować?
Obniżenie nastroju – zrób nowy plan
Lęk przed utratą pracy – jak sobie z nim poradzić?
Konflikty w rodzinie – jak do nich nie dopuścić?
Kontrola – jak jej nie stracić ?
więcej