x

Lavazza i Microsoft dla zrównoważonego rozwoju

Kategoria: Twój biznes - wiedza

Fundację Giuseppe i Pericle Lavazza oraz kolumbijski oddział Microsoftu podpisały porozumienie dotyczące wspólnego projektu transformacji technologicznej (Technology Transformation Model), realizowanego pod hasłem odpowiedzialności społecznej.

Lavazza edukuje planatorów kawy w Kolumbii. Foto: materiały prasowe.
Lavazza edukuje planatorów kawy w Kolumbii. Foto: materiały prasowe.
Najważniejsze cele projektu to eliminacja technologicznych, rolniczych i społeczno-gospodarczych przeszkód stojących na drodze plantatorów kawy w kolumbijskim departamencie Meta. Z powodu konfliktu zbrojnego w regionie tym zaprzestano uprawiania kawy na całe lata, a teraz symbolizuje on odradzanie się kraju.
Model TT łączy dostęp do Internetu z technologią, którą plantatorzy kawy mogą wykorzystać do wprowadzenia zrównoważonych metod uprawy. Ma również podnieść jakość produktu końcowego, poprawiając jednocześnie sytuację społeczną i ekonomiczną plantatorów, ich rodzin oraz społeczności, w których żyją. Dotyczy to również wzmacniania pozycji kobiet i zaangażowania młodszych pokoleń w kulturę kawy.
Obecnie model TT rozwinął się z pionierskiego projektu w rozwiązanie, które można powielać w innych regionach. Lavazza i Microsoft podpisały porozumienie dotyczące wprowadzania go w innych obszarach Kolumbii i przewidują rozszerzenie go w przyszłości na inne kraje będące producentami kawy.
– Obowiązki przyjęte przez podpisanie Agendy ONZ 2030 mają charakter globalny i usuwają
w cień interesy gospodarcze. Niestety w dalszym ciągu mamy przed sobą długą drogę do
osiągnięcia 17 celów zrównoważonego rozwoju, lecz przedsiębiorstwa mogą i muszą podjąć
wspólny wysiłek, dzieląc się swoim know-how i współpracując ze sobą i z instytucjami
w ramach jednego systemu – powiedział wiceprezes Grupy Lavazza Giuseppe Lavazza. – Jesteśmy dumni z nawiązania współpracy z firmą Microsoft, ponieważ technologia pomaga nam wyszukiwać nowe narzędzia do stawiania czoła najpilniejszym wyzwaniom, takim jak zmniejszanie ubóstwa i nierówności oraz poprawa warunków zdrowotnych, dobrostanu, edukacji i bezpieczeństwa żywnościowego przez innowacyjną, zrównoważoną produkcję rolną – dodał.
Poprzez swoją fundację i współpracę z lokalnymi instytucjami, organizacjami pozarządowymi i firmami Lavazza od 2015 r. realizuje też w tym regionie projekt ¡Tierra!Jego celem jest rozwój przedsiębiorczości, udostępnianie szkoleń rolniczych i technicznych oraz poprawa infrastruktury. Fundacja Lavazza rozpoczęła projekt ¡Tierra! w 2002 r. Początkowo miał on służyć trzem niewielkim społecznościom producentów kawy w Kolumbii, Peru i Hondurasie, później został jednak rozszerzony na inne kraje.
Obecnie Fundacja wspiera 24 projekty realizowane na trzech kontynentach, w 17 krajach dla ponad
95 000 beneficjentów. Ważne efekty osiągnięto już w pierwszej fazie projektu, prowadzonego przez Fundację Lavazza w kolumbijskim departamencie Meta w latach 2015–2017. Ponad sto rodzin
kolumbijskich rolników z powodzeniem odbudowało plantacje kawy po okresie wojny partyzanckiej, z powodu której kawy nie uprawiano przez całe lata. To jednak nie wszystko.
Po niedługim czasie rozpoczęto uprawę wysokiej jakości kawy na potrzeby mieszanki ¡Tierra! Colombia, zawierającej ziarna kolumbijskiej arabiki obrabiane metodą „na mokro”. Są one pozyskiwane ze 100-procentowo zrównoważonych upraw certyfikowanych przez Rainforest Alliance, międzynarodową organizację pozarządową, która promuje wprowadzanie bardziej zrównoważonych metod uprawy z myślą o ochronie środowiska i zapewnieniu plantatorom godnych warunków życia.
W drugim etapie, rozpoczętym w 2017 r., Fundacja postawiła sobie za cel udostępnienie plantatorom kawy narzędzi do zarządzania skutkami zmian klimatycznych i ich minimalizacji. Doprowadziło to do powstania realizowanego z firmą Microsoft projektu transformacji technologicznej, a także do nawiązania międzynarodowej współpracy, w ramach której główne role są odgrywane przez kolumbijskie instytucje (Biuro Prezydenta, Ministerstwo Telekomunikacji, ANE), firmę Carcafè, koordynatorów z ALOpartners i organizację pozarządową Makaia.
W ciągu ostatnich dwóch lat model TT wzbogacono o elementy technologiczne i rolnicze oraz działania szkoleniowe. Pozwoliło to zmienić go w inicjatywę, którą można powielać w kolejnych regionach. W pierwszej kolejności danemu obszarowi zapewniana jest łączność za pomocą technologii TV White Space (TVWS), która wykorzystuje nieużywane częstotliwości telewizyjne nazywane również białymi przestrzeniami widma telewizyjnego (ang. white space). Następnie lokalna ludność jest szkolona w zakresie korzystania z technologii. W ramach projektu świadczone są także usługi telemedyczne. W ostatnim kroku wprowadzane są narzędzia, aplikacje i platformy
oparte na najnowszych technologiach, takich jak Internet rzeczy, sztuczna inteligencja, automatyczne uczenie, rzeczywistość wirtualna i rozszerzona.
Technologia rolnictwa precyzyjnego z wykorzystaniem czujników pozytywnie wpływa na jakość uprawianej kawy i zapewnia cenne, wiarygodne informacje w czasie rzeczywistym. Pomaga to producentom w podejmowaniu lepszych decyzji w odpowiednim czasie z myślą o wdrażaniu
zrównoważonych i odpowiedzialnych metod. Usprawnia także komunikację między producentami, agronomami, inżynierami, handlowcami i sprzedawcami oraz zapewnia dokładne dane na potrzeby śledzenia całego procesu produkcji i samych produktów.
Inicjatywy tego typu pomagają sprostać ważnemu wyzwaniu, które wpływa nie tylko na rolnictwo — chodzi również o konieczność wymiany pokoleń i wzmacnianie pozycji kobiet. Obecnie średni wiek plantatorów kawy na świecie to 50 lat. Model TT daje nowym pokoleniom szansę na dalsze życie i pracę na terenach, na których uprawiana jest kawa, dostarczając im odpowiednie, aktualne narzędzia zapewniające zrównoważony rozwój społeczny, ekonomiczny i środowiskowy. Wdrożenie technologii odgrywa też ważną rolę we wzmacnianiu pozycji kobiet, ponieważ udostępnia im narzędzia i know-how pomagające w zarządzaniu plantacjami i ugruntowywaniu ich kluczowej roli w społeczeństwie.
Dotychczas w szkoleniach dotyczących dostosowywania technologii i ich stosowania w zarządzaniu rolnictwem wzięło udział i otrzymało certyfikaty 65 osób (32 producentów
kawy i 33 nauczycieli). Około 100 osób już teraz może też korzystać z Internetu do wyszukiwania informacji potrzebnych do pracy i nauki.

Autor tekstu: ( red. )

Zobacz także

Czyste ręce dla wszystkich

Mycie rąk to jedna z najprostszych i najważniejszych metod walki z drobnoustrojami. Światowy Dzień Mycia Rąk jest okazją dla marki Tork, aby przypomnieć jak ważne jest podnoszenie świadomości na temat higieny - dlaczego, kiedy, jak i gdzie myjemy ręce pomaga w tworzeniu zdrowszego świata.

Kiedy kucharz staje się producentem

Dania z cateringów sprzedawane w osiedlowych sklepach, przetwory i produkty garmażeryjne, które można zakupić w restauracji i zabrać do domu - jeśli w swojej kuchni zaczynasz produkcję żywności pakowanej, musisz oznaczyć ją datą trwałości.

Najpopularniejsze na świecie dania zamawiane online

Na jakie dania z dowozem, oprócz najpopularniejszej pizzy decydują się mieszkańcy wielu krajów na świecie? Jak na ich tle wypada Polska?

Nowoczesne techniki motywacji

Dynamicznie rozwijający się rynek pracowników gastronomii w ciągu następnych dekad napędzać będą przede wszystkim ludzie urodzeni w XXI w. Świat Horeca otwiera drzwi przed młodzieżą z rocznika 2001. Jak skutecznie motywować młodych? Zaproście ich do grywalizacji!

PizzaPortal zmienia właściciela

AmRest, wiodący europejski operator gastronomiczny, podpisał umowę o sprzedaży 100% udziałów własnych w Restaurant Partner Polska, firmie która jest właścicielem PizzaPortal. Kupuje je Glovo, czołowa hiszpańska platformy zamówień online i dostaw do domu.

Moc kawy - ekspansja kawiarnianych sieci

80 największych europejskich sieci kawiarni odnotowało wzrost liczby placówek o 6%, co daje łącznie 16 783 lokale. Poza ekspansją rynek charakteryzują przejęcia i fuzje. Prezentujemy wyniki analizy przeprowadzonej przez "Food Service Europen and Middle East".

Inne kategorie

Akademia Horeca

SYSTEMY MOTYWACYJNE A WZROSTY SPRZEDAŻOWE W KATEGORII NAPOJÓW

W poprzednich artykułach omawiane były tematy istotne dla wzrostu sprzedaży i zysków kategorii napojów. Szukaliśmy odpowiedzi na pytanie, dlaczego kwestią fundamentalną jest inwestowanie w szkolenia dla zespołu, jak dopasować napoje do potraw, jak wyceniać napoje, omawialiśmy nadchodzące trendy.
więcej

Video

Food Service Summit 2019 - relacja II
Food Service Summit 2019 - relacja
Food Service Summit 2019 - Nabo, Talerzyki
więcej