x

MAKRO Polska na jubileuszowych X Europejskich Targach Produktów Regionalnych

Kategoria: Wydarzenia - branżowe

Sieć hurtowni MAKRO Polska została partnerem dziesiątej edycji Europejskich Targów Produktów Regionalnych organizowanych przez Tatrzańską Agencję Rozwoju, Promocji i Kultury.

Europejski Targ Produktów Regionalnych. Foto: materiały prasowe.
Europejski Targ Produktów Regionalnych. Foto: materiały prasowe.
Europejskie Targi Produktów Regionalnych od dziesięciu lat skupiają producentów tradycyjnych wyrobów z Polski i innych krajów. Głównym punktem corocznego programu jest konkurs na „Najlepszy Produkt Spożywczy”, w którym udział biorą wystawcy spożywczych produktów regionalnych. W jury zasiądzie m.in. Renata Nowicka, przedstawicielka MAKRO Polska. W czasie wydarzenia rozpocznie się także akcja informacyjna zapraszająca na podhalański szlak kulinarny, uruchomiony w ramach programu Polskie Skarby Kulinarne.

Festiwal Oscypka i Serów Wszelakich jest również ciekawym akcentem tegorocznych targów. Impreza odbędzie się w świąteczny czwartek 15 sierpnia. Czeka nas wiele atrakcji, m.in. konkurs na najlepszy oscypek. Współorganizatorem konkursu jest Regionalny Związek Hodowców Owiec i Kóz, którego członkowie zasiadają w jury, oceniając 10 najlepszych oscypków z bacówek ze Szlaku Oscypkowego i wybierając zwycięzcę.

W ramach Targów dania wpisane w historię Podhala zaprezentują szefowie kuchni restauracji biorących udział w programie Polskie Skarby Kulinarne, którego mecenasem jest firma MAKRO, m.in. Sławomir Saguła – Rezydencja Gubałówka, Roman Gierasik – Schronisko Smaków, Jan Antoł – Hotel Tatradycja, Mateusz Bafia – Restauracja STRH, Michał Cichemski – Dworzec Tatrzański.

Europejski Targ Produktów Regionalnych odbędzie się w dniach 11-15 sierpnia 2019 na Górnej Równi Krupowej w Zakopanem.

Więcej informacji na temat podhalańskiego szlaku kulinarnego i programu Polskie Skarby Kulinarne można znaleźć na stronie programu www.polskieskarby.pl.

Autor tekstu: ( red. )

Zobacz także

WHISKY NAD BAŁTYKIEM

W dniach 26-27 sierpnia 2017 r. w Jastrzębiej Górze odbyła się IV edycja Festiwalu Whisky Jastrzębia Góra. Wydarzenie odwiedziło niespełna 7000 gości - zarówno miłośników whisky, jak i osób, które rozpoczynają przygodę z tym szlachetnym trunkiem.

Polacy na 25 edycji Olimpiady Kulinarnej IKA w Stuttgarcie

Około 2 tysięcy kucharzy i cukierników z ponad 60 krajów zaprezentuje swoje umiejętności podczas Olimpiady IKA, która potrwa od 14 do 19 lutego 2020 r. Wśród uczestników walczących o złote, srebrne i brązowe medale znalazły się dwie drużyny narodowe z Polski - seniorów i juniorów.

WSZYSTKIE SMAKI GASTRONOMII

Blisko 3 tys. porcji degustacyjnych, 21 godzin pokazów kulinarnych i tysiące odwiedzających - to bilans udziału Selgros i Transgourmet w XXI edycji targów Euro Gastro w Warszawie, które odbyły się 5-7 kwietnia br.

GALA NIESTANDARDOWA

Podczas gali Gault & Millau Polska, która odbyła się 27 listopada 2017 r. w Narodowym Forum Muzyki we Wrocławiu, miała miejsce premiera "Żółtego Przewodnika Gault & Millau 2018". Wręczono także nagrody najlepszym szefom kuchni w Polsce. W tym roku gala miała inną formułę niż dotychczas.

Ameryka od kuchni

To nazwa nowego projektu promującego produkty spożywcze z USA. Jego prezentacja nastąpi 9 października br. na trzecim Kongresie Szefów Kuchni w warszawskim centrum Expo XXI.

Jakub Kasprzak przygotowuje się do europejskiej rozgrywki Bocuse d’Or

Polska reprezentowana przez Jakuba Kasprzaka zakwalifikowała się do europejskiej selekcji Bocuse d’Or, która odbędzie się w dniach 3-4 września w Tallinie. Po raz kolejny nasz kandydat ma możliwość zaprezentowania się na międzynarodowej scenie kulinarnej.

Inne kategorie

Akademia Horeca

Skuteczna strategia wyceny napojów

Odpowiednia wycena napojów to jedna z najważniejszych decyzji komercyjnych w sektorze HoReCa. Jeśli poziom cen jest właściwy, sprzedaż, a nią także zyski ze sprzedaży napojów wzrosną. W przypadku gdy ceny są zbyt niskie, tracimy zysk. Jeżeli natomiast ceny są zbyt wysokie, ryzykujemy utratę klienta.
więcej