x

Majonez także latem

Kategoria: Produkty

Ok. 9% w skali każdego roku - taki wzrost w sprzedaży majonezu obserwuje firma Fanex, jeden z czolowych producentów sosów skierowanych do rynku HoReCa.

Majonez sałatkowy Fanex. Foto: materiały prasowe.
Majonez sałatkowy Fanex. Foto: materiały prasowe.
Majonez to w Polsce jeden z podstawowych sosów, ceniony zarówno w gastronomii, jak i przez konsumentów. W lokalach gastronomicznych używany jest bardzo często na dwa sposoby: jako samodzielny dodatek do potraw lub baza do przygotowania innych sosów. Z roku na rok rośnie również sprzedaż tego produktu, a polscy konsumenci coraz częściej poszukują również wegańskich odpowiedników majonezu.

Firma Fanex zaobserwowała również ciekawy trend związany ze sprzedażą majonezu na rynku gastronomiznym. Oczywiście okresem zwiększonego zapotrzebowania na ten sos są Święta Wielkanocne, ponieważ Polacy coraz częściej spędzają je poza domem. Jednak najlepsza sprzedaż majonezu wcale nie należy tylko i wyłącznie do tego okresu:

– Hotele, pensjonaty oraz inne koncepty wypoczynkowo–gastronomiczne, mają pełne obłożenie w czasie Wielkanocy, a jedną z atrakcji którą zapewniają gościom, to tradycyjne wielkanocne śniadanie, na którym nie może przecież zabraknąć majonezu. Wzrosty sprzedaży w tym okresie są zatem zauważalne. Widzimy też jednak, że sezon wakacyjny generuje podobną kumulację zapotrzebowania na produkty majonezowe – jego sprzedaż podczas wakacji jest imponująca – mówi Bożena Sajnog, Kierownik ds. Kluczowych Klientów w Fanex.

Branża HoReCa wykorzystuje najczęściej majonez przy komponowaniu różnego rodzaju sałatek, jako baza do innych sosów, do dekorowania potraw, a czasem po prostu zamiast masła do kanapek. Fanex w swojej ofercie posiada kilkanaście receptur majonezu, a wiele z nich to produkty wytwarzane pod markami własnymi w ramach spersonalizowanych zamówień kluczowych klientów. W regularnej i ogólnodostępnej sprzedaży, firma proponuje natomiast Majonez Dekoracyjny, Wyborowy, Sałatkowy oraz Sos Majonezowy o Smaku Serowym. Ponadto Majonez Dekoracyjny Fanex, posiada wysoką zawartość tłuszczu, przez co jest niezwykle wydajny, świetnie łączy się ze śmietaną lub jogurtem, bardzo dobrze absorbuje wodę z warzyw w sałatkach oraz nie rozwarstwia się.

WEGA Majo firmy Fanex. Foto: materiały prasowe.
WEGA Majo firmy Fanex. Foto: materiały prasowe.
Coraz lepiej sprzedającym się produktem jest VEGA Majo czyli wegański sos majonezowy. Jest to unikalny produkt, który nie zawiera konserwantów, barwników oraz aromatów i otrzymał towarowy znak jakości V-Label, który jest uznaną i chronioną międzynarodową marką obejmującą produkty wegetariańskie i wegańskie:

– VEGA Majo składa się dużej mierze z oleju rzepakowego z naturalnym dodatkiem białka z grochu. Jest gęsty, kremowy, o idealnej majonezowej konsystencji i wyraźnym smaku. Świetnie sprawdza się do różnego rodzaju kanapek, sałatek, surówek a nawet do frytek. Obecnie liczba wegetariańskich i wegańskich konceptów gastronomicznych w Polsce dynamicznie rośnie, a nasz wegański sos majonezowy znakomicie wpisuje się w ten trend – mówi Bożena Sajnog.

Autor tekstu: ( red. )

Inne kategorie

Akademia Horeca

SYSTEMY MOTYWACYJNE A WZROSTY SPRZEDAŻOWE W KATEGORII NAPOJÓW

W poprzednich artykułach omawiane były tematy istotne dla wzrostu sprzedaży i zysków kategorii napojów. Szukaliśmy odpowiedzi na pytanie, dlaczego kwestią fundamentalną jest inwestowanie w szkolenia dla zespołu, jak dopasować napoje do potraw, jak wyceniać napoje, omawialiśmy nadchodzące trendy.
więcej

Video

Food Service Summit 2019 - relacja II
Food Service Summit 2019 - relacja
Food Service Summit 2019 - Nabo, Talerzyki
więcej