x

Andrea Camastra ambasadorem marki Lavazza

Kategoria: Ludzie

Szef kuchni warszawskiej restauracji Senses jest pierwszym w Polsce ambasadorem czołowego globalnego producenta kawy.

Andrea Camastra, szef kuchni restauracji Senses. Foto: materiały prasowe.
Andrea Camastra, szef kuchni restauracji Senses. Foto: materiały prasowe.
Andrea Camastra to mieszkający w Warszawie utalentowany włoski szef kuchni, jeden z dwóch w Polsce posiadaczy gwiazdki Michelin, którą otrzymała prowadzona przez niego restauracja Senses. Jest absolwentem prestiżowej paryskiej szkoły kulinarnej Le Cordon Bleu, prawdziwym pasjonatem o niekonwencjonalnym podejściu do gotowania. Został dwukrotnie doceniony przez prestiżowy przewodnik Gault & Millau, którego polskie wydanie sponsoruje w tym roku Lavazza – w 2015 roku uhonorowano go tytułem „Szefa Przyszłości”, a dwa lata później „Najlepszego Szefa Kuchni 2017”.
Wyjątkowy talent Andrei oraz jego odwagę w przełamywaniu schematów docenił sam Hervé, odkrywca i ojciec kuchni molekularnej, który podczas swojej wizyty w Polsce okrzyknął go ambasadorem metody dobierania smaków „nuta po nucie” (ang. note-by-note). Prowadzona przez Camastrę restauracja Senses gwiazdkę Michelin otrzymała w 2016 r. i konsekwentnie pięła się w górę w przewodniku Gault & Millau aż do poziomu 4 czapek i 18,5 punktu w 2018 r., uzyskując w ten sposób pozycję jednej z najbardziej wyróżniających się restauracji w Europie Środkowo-Wschodniej.
Andrea Camastra dołącza do Klubu Szefów Kuchni-Ambasadorów Lavazzy jako pierwszy ambasador włoskiej marki w Polsce, za cel stawiając sobie pogłębianie i tworzenie nowych niestandardowych interpretacji serwowania kawy we wszystkich jej formach. O nawiązaniu współpracy poinformowano w Londynie podczas turnieju Wimbledon, jednego z czterech turniejów Wielkiego Szlema, na którym Lavazza już po raz dziewiąty pojawia się jako oficjalna kawa mistrzostw.
W ciągu swojej 120-letniej historii Lavazza wielokrotnie podejmowała współpracę z najlepszymi szefami kuchni na świecie, wspierając ich w tworzeniu unikalnych przepisów z kawą w roli głównej. Były to takie osobistości międzynarodowej sceny gastronomicznej, jak Ferran Adrià, Carlo Cracco czy Massimo Bottura. Wizjonerstwo tych wybitnych szefów połączone z wiedzą firmy Lavazza na temat produktu skutkowało powstawaniem awangardowych „interpretacji” kawy, które nie tylko zachwycały smakiem, ale poruszały też wszystkie inne zmysły.

Autor tekstu: ( red. )

Zobacz także

Bartek Kieżun: kuchnia pachnąca liściem laurowym

Po sukcesie "Italii do zjedzenia" Bartek Kieżun, czyli Krakowski Makaroniarz, serwuje nam kolejną opowieść o malowniczych miejscach i kuchni niezwykłej w swej prostocie. Jego "Portugalia do zjedzenia" właśnie ukazała się w księgarniach.

KUCHNIA Z ZAKAZANEGO MIASTA

Jak tylko mógł, wzbraniał się przed kontynuowaniem rodzinnej tradycji. Obserwowanie ciężkiej pracy rodziców skutecznie wyleczyło go z marzenia o własnym lokalu. Zamiast pomagać w prowadzeniu restauracji, wybrał studiowanie. Po śmierci ojca zdecydował się jednak na prowadzenie rodzinnego biznesu.

Bogdan Gałązka: orkisz niejedno ma imię

O orkiszu i kuchni średniowiecznej rozmawiamy z Bogdanem Gałązką, ekspertem marki Orkisz, szefem kuchni Gothic Restaurant na Zamku w Malborku, doktorantem UMK w Toruniu piszącym rozprawę pod kierunkiem profesora Jarosława Dumanowskiego o kuchni Jana Szyttlera.

PAWEŁ OSZCZYK DOŁĄCZYŁ DO MAKRO POLSKA

Dotychczasowy szef kuchni warszawskiej restauracji La Rotisserie od sierpnia obejmie stanowisko kierownika działu ds. grupy klientów HoReCa. W Makro Polska Paweł Oszczyk będzie odpowiedzialny za tworzenie, realizację i komunikację strategii.

MICHAŁ MOLENDA NOWĄ TWARZĄ AKADEMII INSPIRACJI MAKRO

Szef kuchni dołączył do zespołu Akademii Inspiracji MAKRO, gdzie swoje międzynarodowe doświadczenia wykorzysta do tworzenia nowych, atrakcyjnych tematów szkoleń dla branży gastronomicznej.

Transfer Sebastiana Krauzowicza

Jeden z najbardziej znanych szefów kuchni młodego pokolenia zmienił miejsce pracy: z Torunia przeniósł się do Wrocławia.

Inne kategorie

Akademia Horeca

SYSTEMY MOTYWACYJNE A WZROSTY SPRZEDAŻOWE W KATEGORII NAPOJÓW

W poprzednich artykułach omawiane były tematy istotne dla wzrostu sprzedaży i zysków kategorii napojów. Szukaliśmy odpowiedzi na pytanie, dlaczego kwestią fundamentalną jest inwestowanie w szkolenia dla zespołu, jak dopasować napoje do potraw, jak wyceniać napoje, omawialiśmy nadchodzące trendy.
więcej

Video

Koreański czarny czosnek - nowy trend wśród kucharzy
Food Service Summit 2019 - relacja II
Food Service Summit 2019 - relacja
więcej