x

Czy moda i jedzenie mogą iść w parze?

Kategoria: Lifestyle - blog

Moda często kojarzy się ze szczupłymi modelkami, na których świetnie wyglądają ubrania, ale które nie mogłyby zostać wiarygodnymi ambasadorkami cukierni. Tymczasem znana sportowa marka Saucony Originals dokonała ciekawego mariażu mody i jedzenia.

Saucony \"Brown Beignet". Foto: materiały prasowe.
Saucony \"Brown Beignet". Foto: materiały prasowe.
W marcu tego roku marka Saucony Originals wypuściła buty inspirowane kawą. Teraz zapowiada kolejną premierę obuwia inspirowanego jedzeniem. Najnowszy model butów Saucony powstał we współpracy ze Sneaker Politics i Cafe du Monde, słynną nowoorleańską kawiarnią, w której pierwszą kawę podano w 1862 roku. Cafe du Monde słynie również z „beignet”, które można określić rodzajem pączków. To właśnie nimi inspirowane są buty Saucony „Brown Beignet”. Projekt oparty został na modelu Saucony Shadow 5000, który wpisuje się w stylistykę kultowych miejsc na kulturalnej mapie Nowego Orleanu. 

W modelu „Brown Beignet” efekt końcowy kreują odpowiednio dobrane kolory i akcenty. Podstawę stanowi miks zamszu, skóry oraz siateczki, ale kluczowym motywem jest dbałość o detale, jak przyprószone na biało panele w górnej partii cholewki, wprost odnoszące się do pudru, bez którego trudno wyobrazić sobie słynne pączki. Kolorami wiodącymi są odcienie beżu i brązu, a całość uzupełnia biała podeszwa z zielonym spodem, nawiązująca do charakterystycznego patio w Cafe du Monde. Biel jest również obecna na wyściółce oraz języku, gdzie widnieją także zielone logotypy kawiarni i butiku ze sneakersami. W ręce nabywców trafią jednak nie tylko buty, lecz także trzy pary sznurówek oraz wyjątkowe pudełko przygotowane z myślą o „smacznej” kolaboracji. 

Limitowana edycja butów jest dostępna w Polsce w sklepach Street Supply w Warszawie oraz Sneaker Studio w Krakowie. Model można nabyć w cenie 599,99 zł.

 

Autor tekstu: ( red. )

Zobacz także

Jerzy Pasikowski: Normalność i regionalność na talerzu

Kulinarne trendy od bardzo wielu lat są narzucane i kreowane przez zwycięskie ekipy kucharzy startujące w sztandarowych konkursach gastronomicznych na świecie.

Jerzy Pasikowski: Wiedza, czas i organizacja pracy w służbie smaku

Podczas moich wizyt w restauracjach szczególnie lubię moment, kiedy na stół trafia amuse bouche (w tłumaczeniu z języka francuskiego - "uciecha ust") lub od razu przekąska, gdyż jest to zapowiedź tego, co nas czeka w dalszej części kulinarnej podróży, jaką przygotował dla nas szef kuchni.

JAROSŁAW DUMANOWSKI: PO KRAKOWSKU

Kraków został Europejską Stolicą Kultury Gastronomicznej. Oblegana przez turystów dawna stolica postawiła na kuchnię, a właściwie na znacznie więcej: kulturę gastronomiczną - opowieść o mieście, Polsce, o nas. Dla świata, dla naszych gości, dla nas samych wreszcie.

Jarosław Dumanowski: Małdrzyki, gomułki i melony

Żyjemy w epoce prawdziwego renesansu rodzimego serowarstwa. Nasze sery zagrodowe są bardzo zróżnicowane, osiągnęły niezwykłą jakość, wytwarza się je w najróżniejszych regionach kraju.

Adam Chrząstowski: Wykluczenia - kontynuacja

Pisząc poprzedni felieton poruszający temat wykluczeń w gastronomii, byłem pewien, że temat jest aktualny. Wręcz się tego obawiałem. No i stało się. Dwie poznańskie restauracje postanowiły ograniczyć dostęp do swoich usług dzieciom.

JAROSŁAW DUMANOWSKI: NOWA KUCHNIA PAULA TREMO

Wśród dawnych kucharzy i autorów książek kucharskich najbardziej chyba zapomnianą postacią jest Paul Tremo, kucharz Stanisława Augusta, organizator słynnych obiadów czwartkowych. Choć historycy wspominają czasem jego nazwisko, to o twórczości Tremo wiemy niewiele.

Inne kategorie

Akademia Horeca

Jak budować kartę napojów w restauracji typu fine dining?

Fine dining, jak sama nazwa wskazuje, polega na dostarczeniu gościom restauracji doświadczenia gastronomicznego na bardzo wysokim poziomie.
więcej

Video

Koreański czarny czosnek - nowy trend wśród kucharzy
Food Service Summit 2019 - relacja II
Food Service Summit 2019 - relacja
więcej