x

Czy moda i jedzenie mogą iść w parze?

Kategoria: Lifestyle - blog

Moda często kojarzy się ze szczupłymi modelkami, na których świetnie wyglądają ubrania, ale które nie mogłyby zostać wiarygodnymi ambasadorkami cukierni. Tymczasem znana sportowa marka Saucony Originals dokonała ciekawego mariażu mody i jedzenia.

Saucony \"Brown Beignet". Foto: materiały prasowe.
Saucony \"Brown Beignet". Foto: materiały prasowe.
W marcu tego roku marka Saucony Originals wypuściła buty inspirowane kawą. Teraz zapowiada kolejną premierę obuwia inspirowanego jedzeniem. Najnowszy model butów Saucony powstał we współpracy ze Sneaker Politics i Cafe du Monde, słynną nowoorleańską kawiarnią, w której pierwszą kawę podano w 1862 roku. Cafe du Monde słynie również z „beignet”, które można określić rodzajem pączków. To właśnie nimi inspirowane są buty Saucony „Brown Beignet”. Projekt oparty został na modelu Saucony Shadow 5000, który wpisuje się w stylistykę kultowych miejsc na kulturalnej mapie Nowego Orleanu. 

W modelu „Brown Beignet” efekt końcowy kreują odpowiednio dobrane kolory i akcenty. Podstawę stanowi miks zamszu, skóry oraz siateczki, ale kluczowym motywem jest dbałość o detale, jak przyprószone na biało panele w górnej partii cholewki, wprost odnoszące się do pudru, bez którego trudno wyobrazić sobie słynne pączki. Kolorami wiodącymi są odcienie beżu i brązu, a całość uzupełnia biała podeszwa z zielonym spodem, nawiązująca do charakterystycznego patio w Cafe du Monde. Biel jest również obecna na wyściółce oraz języku, gdzie widnieją także zielone logotypy kawiarni i butiku ze sneakersami. W ręce nabywców trafią jednak nie tylko buty, lecz także trzy pary sznurówek oraz wyjątkowe pudełko przygotowane z myślą o „smacznej” kolaboracji. 

Limitowana edycja butów jest dostępna w Polsce w sklepach Street Supply w Warszawie oraz Sneaker Studio w Krakowie. Model można nabyć w cenie 599,99 zł.

 

Autor tekstu: ( red. )

Zobacz także

Jarosław Dumanowski: chłodniki owocowe

O chłodnikach już pisałem, ale każde kolejne lato, a od niedawna już nawet wiosna skłaniają nas, by intensywnie myśleć o zimnych zupach. Wśród wielu wersji chłodników białych i czerwonych, na śmietanie, zsiadłym mleku albo kwasie chlebowym zupełnie odrębną grupę stanowią chłodniki owocowe.

JAROSŁAW DUMANOWSKI: KACZKA "KUCHARZA DOSKONAŁEGO"

W "Kucharzu doskonałym" z 1783 r. Wielądko zamieścił rozdział z przepisami na potrawy z gęsi i kaczek. Autor opisał między innymi sposoby przyrządzania kaczki nadziewanej, kaczkę z rzepą, kaczkę z grochem czy "po włosku", duszoną w białym winie z bulionem i oliwą zaprawioną czosnkiem.

ADAM CHRZĄSTOWSKI: LOBBING NASZ BIAŁO-CZERWONY

Od kilku już lat, w styczniu i lutym, następuje u mnie dziwna kumulacja myśli na temat polskiej pozycji w europejskiej i światowej gastronomii. Wiem nawet, z czego to wynika.

JAROSŁAW DUMANOWSKI: PO KRAKOWSKU

Kraków został Europejską Stolicą Kultury Gastronomicznej. Oblegana przez turystów dawna stolica postawiła na kuchnię, a właściwie na znacznie więcej: kulturę gastronomiczną - opowieść o mieście, Polsce, o nas. Dla świata, dla naszych gości, dla nas samych wreszcie.

Kulinarne CV w social mediach

Przez wiele lat tzw. szkoły praktyczne uchodziły za gorsze. Dziś w końcu ta tendencja się odmieniła. Zawodówki i technika wreszcie są kuźnią talentów! Cieszy mnie, gdy szkoły gastronomiczne zaczynają trzymać tempo. Zaskakującym sprzymierzeńcem najlepszych absolwentów są... media społecznościowe.

JAROSŁAW DUMANOWSKI: KAŻDY SOBIE RZEPKĘ SKROBIE

Na początku XIX w., po rozpowszechnieniu się ziemniaków, z naszego menu zniknęły rzepa i pasternak, taki los spotkał także kucmerkę, skorzonerę, salsefię i topinambur, przez jakiś czas broniła się jeszcze brukiew, do naszych czasów dotrwały buraki (ćwikła) i częściowo kalarepa.

Inne kategorie

Akademia Horeca

Skuteczna strategia wyceny napojów

Odpowiednia wycena napojów to jedna z najważniejszych decyzji komercyjnych w sektorze HoReCa. Jeśli poziom cen jest właściwy, sprzedaż, a nią także zyski ze sprzedaży napojów wzrosną. W przypadku gdy ceny są zbyt niskie, tracimy zysk. Jeżeli natomiast ceny są zbyt wysokie, ryzykujemy utratę klienta.
więcej

Video

Food Service Summit 2019 - relacja II
Food Service Summit 2019 - relacja
Food Service Summit 2019 - Nabo, Talerzyki
więcej