x

Limitowana edycja butelki Coca-Cola autorstwa Karola Radziszewskiego

Kategoria: Wydarzenia - otwarte    28.06.2019

Wolność, dialog, szacunek i bycie razem ponad podziałami, niezależnie od różnic kulturowych, to wartości bliskie marce Coca-Cola.

Butelka projektu Karola Radziszewskiego. Foto: materiały prasowe.
Butelka projektu Karola Radziszewskiego. Foto: materiały prasowe.
24 czerwca, w letnią noc pod gwiazdami z widokiem na Pałac Kultury trzysta osób spotkało się przy wspólnym stole, na zaproszenie Coca-Cola i Placu Defilad. Gościom towarzyszyły opowieści Basi Stareckiej, dziennikarki i blogerki kulinarnej, o potrawach minionych 30 lat czasu transformacji. Epoki, kiedy Polacy intensywnie poznawali to, co nowe. Dzięki potrawom przygotowanym przez stołeczne Studio CookUp goście przypomnieli sobie, co jedli w ciągu trzech ostatnich dekad, jak spotykali się z kuchniami z różnych stron świata, eksperymentowali z nowymi smakami i jak to jedzenie nas zmieniało.

Świadkiem tych przemian była również Coca-Cola. Symbol pop-kultury, obecna na naszych stołach od kilkudziesięciu lat. Dla Polaków w tamtym czasie synonim wolności, radości, wielkiego świata. Dlatego mamy do niej szczególny sentyment.

Kampania „Razem smakuje lepiej” i symboliczna kolacja „Sen nocy letniej. Cudowne konstelacje” stały się impulsem do powstania kolekcjonerskiej butelki Coca-Cola zaprojektowanej przez Karola Radziszewskiego, zatytułowanej „Konstelacje”. Sam artysta tak mówi o idei projektu: Wierzę, że ludzie mogą się połączyć, chociaż nieraz wymaga to nie lada gimnastyki, a czasem figur prawie niemożliwych. Czasem dzieli nas kosmiczna odległość, ale przy pewnym wysiłku możemy razem stworzyć konstelację ponad podziałami. Nawet jeśli na chwilę. Kultowa butelka Coca-Cola zamieniła się w obiekt sztuki z bardzo ważnego powodu. By dać impuls do zatrzymania się i zapytania – czy w codziennym biegu uważamy, żeby chwile spędzone razem były prawdziwe i autentyczne? Na ile jesteśmy otwarci i pełni szacunku, wobec tych, których nie znamy?

Karol Radziszewski, to jedna z najważniejszych postaci sztuki współczesnej w Polsce – malarz, performer, autor instalacji, fotografii i filmów video, laureat „Paszportu Polityki”. Pokazuje swoje prace na całym świecie, od warszawskiej Zachęty, przez nowojorskie New Museum aż po VideoBrasil w Sao Paulo.

– Jesteśmy dumni z tej współpracy. Spotkanie Coca-Cola z artystą, który zabiera głos w ważnych sprawach społecznych i ujął w osobisty język sztuki przesłanie kampanii „Razem smakuje lepiej”, jest niezwykle inspirujące. To, co najważniejsze – spotkania między ludźmi, bywa ulotne, a może mieć wielką moc. Dialog z innymi, nawet jeśli wymaga przekraczania barier i pokonania różnic kulturowych, ma wielką wartość. Sztuka potrafi w niezwykły sposób oddać to, co ważne, a nieuchwytne, dlatego limitowana edycja Karola Radziszewskiego jest dla nas bardzo znacząca – mówi Ula Czerniawska, Brand Manager Coca-Cola.

Kampania Coca-Cola „Razem smakuje lepiej”

Marka Coca-Cola od zawsze podkreśla i szuka tego, co łączy ludzi, tego, co wspólne. W kampanii „Razem smakuje lepiej” zaprasza do celebracji chwil spędzonych razem. Stół, do którego siadamy razem, to miejsce spotkania i dialogu. Zaproszenie kogoś do stołu, to okazanie szacunku i pokazanie, że możemy się różnić, możemy się nie zgadzać, ale szukanie dialogu, i punktów wspólnych, jest wartością nie do przecenienia. Fakt, że Coca-Cola przypomina nam o tym właśnie dziś – w czasach wielu podziałów, nadaje temu większego znaczenia.


Autor tekstu: ( red. )

Zobacz także

WIOSENNA EDYCJA RESTAURANT WEEK

Około 400 restauracji z 35 polskich miast weźmie udział w wiosennej odsłonie Restaurant Week. Festiwal organizowany jest od 3 do 17 kwietnia, tym razem pod hasłem #SzanujJedzenie.

JUŻ WKRÓTCE WARSAW BUBBLE DAY

22 września w Domu Towarowym Braci Jabłkowskich przy ulicy Brackiej 25 w Warszawie odbędzie się wielkie święto szampana. To pierwszy w Polsce festiwal promujący kulturę szampańską i prezentujący bogactwo szampańskich bąbelków.

TORUŃSKI FESTIWAL SMAKÓW

"Stare i nowe. Tradycja i nowoczesność w kuchni polskiej" - pod takim hasłem odbędzie się Toruński Festiwal Smaków w dniach 24-25 marca w Centrum Targowym Park. Gościem specjalnym tegorocznej edycji festiwalu będzie Karol Okrasa, który pokaże, jak i po co łączyć w kuchni nowoczesność z tradycją.

Przyszłość jest złota

Tasting India to inicjatywa ukazująca indyjską kulinarną różnorodność i tradycyjne produkty rolne.

Mieszkańcy Żywca dostaną płyn do dezynfekcji rąk od miejscowego browaru

Arcyksiążęcy Browar w Żywcu przekaże w kwietniu mieszkańcom miasta darmowy środek do dezynfekcji rąk. Alkohol powstający podczas produkcji piwa bezalkoholowego w browarze także zostanie przekazany na potrzeby produkcji środków do dezynfekcji.

"… daj nam dzisiaj" - wystawa w białostockiej Galerii Arsenał

Ekspozycja ma zachęcić do refleksji na temat roli pożywienia we współczesnym świecie oraz wpływu sposobów wytwarzania i konsumpcji żywności na otaczającą nas rzeczywistość. Produkty spożywcze są nie tylko tematem, ale też materiałem wykorzystanym do stworzenia prac.

Inne kategorie

Akademia Horeca

Jak łączyć napoje i alkohole z jedzeniem?

Jako restaurator pewnie wiele razy myślałeś o zasadach łączenia potraw i napojów. Jak sprawić, aby odpowiednia selekcja napojów pasowała do menu? Co zrobić, by obsługa umiała zarekomendować odpowiedni napój 
do serwowanego posiłku?
więcej

Video

Ruch to zdrowie, ale pamiętaj o bezpieczeństwie
Zespół stresu pourazowego – jak zadbać o swoją przyszłość ?
Społeczna odpowiedzialność – myśl o innych
Techniki relaksacji – jak się zregenerować?
Obniżenie nastroju – zrób nowy plan
Lęk przed utratą pracy – jak sobie z nim poradzić?
Konflikty w rodzinie – jak do nich nie dopuścić?
Kontrola – jak jej nie stracić ?
więcej