x

Limitowana edycja butelki Coca-Cola autorstwa Karola Radziszewskiego

Kategoria: Wydarzenia - otwarte    28.06.2019

Wolność, dialog, szacunek i bycie razem ponad podziałami, niezależnie od różnic kulturowych, to wartości bliskie marce Coca-Cola.

Butelka projektu Karola Radziszewskiego. Foto: materiały prasowe.
Butelka projektu Karola Radziszewskiego. Foto: materiały prasowe.
24 czerwca, w letnią noc pod gwiazdami z widokiem na Pałac Kultury trzysta osób spotkało się przy wspólnym stole, na zaproszenie Coca-Cola i Placu Defilad. Gościom towarzyszyły opowieści Basi Stareckiej, dziennikarki i blogerki kulinarnej, o potrawach minionych 30 lat czasu transformacji. Epoki, kiedy Polacy intensywnie poznawali to, co nowe. Dzięki potrawom przygotowanym przez stołeczne Studio CookUp goście przypomnieli sobie, co jedli w ciągu trzech ostatnich dekad, jak spotykali się z kuchniami z różnych stron świata, eksperymentowali z nowymi smakami i jak to jedzenie nas zmieniało.

Świadkiem tych przemian była również Coca-Cola. Symbol pop-kultury, obecna na naszych stołach od kilkudziesięciu lat. Dla Polaków w tamtym czasie synonim wolności, radości, wielkiego świata. Dlatego mamy do niej szczególny sentyment.

Kampania „Razem smakuje lepiej” i symboliczna kolacja „Sen nocy letniej. Cudowne konstelacje” stały się impulsem do powstania kolekcjonerskiej butelki Coca-Cola zaprojektowanej przez Karola Radziszewskiego, zatytułowanej „Konstelacje”. Sam artysta tak mówi o idei projektu: Wierzę, że ludzie mogą się połączyć, chociaż nieraz wymaga to nie lada gimnastyki, a czasem figur prawie niemożliwych. Czasem dzieli nas kosmiczna odległość, ale przy pewnym wysiłku możemy razem stworzyć konstelację ponad podziałami. Nawet jeśli na chwilę. Kultowa butelka Coca-Cola zamieniła się w obiekt sztuki z bardzo ważnego powodu. By dać impuls do zatrzymania się i zapytania – czy w codziennym biegu uważamy, żeby chwile spędzone razem były prawdziwe i autentyczne? Na ile jesteśmy otwarci i pełni szacunku, wobec tych, których nie znamy?

Karol Radziszewski, to jedna z najważniejszych postaci sztuki współczesnej w Polsce – malarz, performer, autor instalacji, fotografii i filmów video, laureat „Paszportu Polityki”. Pokazuje swoje prace na całym świecie, od warszawskiej Zachęty, przez nowojorskie New Museum aż po VideoBrasil w Sao Paulo.

– Jesteśmy dumni z tej współpracy. Spotkanie Coca-Cola z artystą, który zabiera głos w ważnych sprawach społecznych i ujął w osobisty język sztuki przesłanie kampanii „Razem smakuje lepiej”, jest niezwykle inspirujące. To, co najważniejsze – spotkania między ludźmi, bywa ulotne, a może mieć wielką moc. Dialog z innymi, nawet jeśli wymaga przekraczania barier i pokonania różnic kulturowych, ma wielką wartość. Sztuka potrafi w niezwykły sposób oddać to, co ważne, a nieuchwytne, dlatego limitowana edycja Karola Radziszewskiego jest dla nas bardzo znacząca – mówi Ula Czerniawska, Brand Manager Coca-Cola.

Kampania Coca-Cola „Razem smakuje lepiej”

Marka Coca-Cola od zawsze podkreśla i szuka tego, co łączy ludzi, tego, co wspólne. W kampanii „Razem smakuje lepiej” zaprasza do celebracji chwil spędzonych razem. Stół, do którego siadamy razem, to miejsce spotkania i dialogu. Zaproszenie kogoś do stołu, to okazanie szacunku i pokazanie, że możemy się różnić, możemy się nie zgadzać, ale szukanie dialogu, i punktów wspólnych, jest wartością nie do przecenienia. Fakt, że Coca-Cola przypomina nam o tym właśnie dziś – w czasach wielu podziałów, nadaje temu większego znaczenia.


Autor tekstu: ( red. )

Zobacz także

Nie dajmy się zarazie!

W zaistniałej sytuacji chcemy wciąż działać, być z wami i dal was, informować was o najważniejszych dla branży HoReCa sprawach.

Nowy projekt kulinarny Macieja Nowickiego i Rafała Bernatowitza

Uczty pod chmurką dla maksimum 100 osób w klimatycznych miejscach Polski - to nowa, wspólna propozycja Emanueli Koper, Macieja Nowickiego, szefa kuchni Muzeum Pałacu Króla Jana III w Wilanowie i Rafała Bernatowitza, współtwórcy Restobar Ogień. Pierwsze spotkanie - 1 i 2 sierpnia w Nowej Suchej.

WKRÓTCE WYPŁYWA TRANSATLANTYK

14-21 lipca br. w Łodzi odbędzie się festiwal filmowy Transatlantyk. Organizatorzy jak co roku przygotowali bogaty program Kina Kulinarnego. Sekcja Kina Kulinarnego odbędzie się w dniach 15-19 lipca 2017.

Letnia edycja Fine Dining Week

Sierpniowo-wrześniowy festiwal poświęcony jest szefom kuchni-innowatorom, tworzącym tożsamość polskiego haute cuisine. Popisowe pięciodaniowe menu w cenie 129 zł można rezerwować na FineDiningWeek.pl. Festiwal potrwa do 13 września w ośmiu miastach i regionach Polski.

Transgourmet i Selgros Cash & Carry wydają pierwszą edycję Trend Booka 2019

Podczas otwarcia Instytutu Kulinarnego, Transgourmet i Selgros Cash & Carry wydano pierwszą edycję Trend Booka 2019, w którym szefowie kuchni, cukiernicy, sommelierzy i eksperci z branży gastronomicznej wypowiadają się na temat trendów m. in.: kulinarnych, restauracyjnych, hotelarskich, winiarskich.

Gdzie na smaczne Walentynki w Warszawie?

Sprawdź, jak i gdzie możesz zorganizować w Warszawie naprawdę romantyczne Walentynki.

Inne kategorie

Akademia Horeca

SYSTEMY MOTYWACYJNE A WZROSTY SPRZEDAŻOWE W KATEGORII NAPOJÓW

W poprzednich artykułach omawiane były tematy istotne dla wzrostu sprzedaży i zysków kategorii napojów. Szukaliśmy odpowiedzi na pytanie, dlaczego kwestią fundamentalną jest inwestowanie w szkolenia dla zespołu, jak dopasować napoje do potraw, jak wyceniać napoje, omawialiśmy nadchodzące trendy.
więcej

Video

Ruch to zdrowie, ale pamiętaj o bezpieczeństwie
Zespół stresu pourazowego – jak zadbać o swoją przyszłość ?
Społeczna odpowiedzialność – myśl o innych
Techniki relaksacji – jak się zregenerować?
Obniżenie nastroju – zrób nowy plan
Lęk przed utratą pracy – jak sobie z nim poradzić?
Konflikty w rodzinie – jak do nich nie dopuścić?
Kontrola – jak jej nie stracić ?
więcej