x

David LaChapelle fotografem kalendarza Lavazza na rok 2020

Kategoria: Lifestyle - książki

Wybitny fotograf David LaChapelle jest autorem zdjęć do kalendarza Lavazza na 2020 rok. Sednem tego artystycznego projektu jest przyszłość naszej planety. Marka potwierdza tym samym swe zainteresowanie sztuką oraz wrażliwość na kwestie zrównoważonego rozwoju i działań w obronie Ziemi.

Zdjęcie autorstwa Davida LaChapelle znajdzie się w Kalendarzu Lavazza na 2020 rok. Foto: David LaChapelle
Zdjęcie autorstwa Davida LaChapelle znajdzie się w Kalendarzu Lavazza na 2020 rok. Foto: David LaChapelle
Jedno ze zdjęć, które pojawi się w najnowszej edycji kalendarza Lavazzy upubliczniono na otwartej 13 czerwca wystawie prac artysty w Turynie. Nosi ona tytuł „Atti Divini” (Boskie Dzieła) i można ją podziwiać w
w niezwykłych wnętrzach kompleksu wystawienniczego Scuderie Juvarriane (Stajni Juvarry) Pałacu
Królewskiego w Venaria Reale na obrzeżach Turynu.
Praca zatytułowana „How I Wonder What You Are” przedstawia niebo, morze i prowadzonego przez Gwiazdę Polarną człowieka w centrum stworzenia. To obraz, który ma poruszać sumienia, uzmysławiając, jak ważna jest nasza planeta i skłaniając do refleksji nad rolą, jaką w tym świecie odgrywamy.
Współpraca pomiędzy marką Lavazza i LaChapellem rozpoczęła się w 2002 roku wydaniem pierwszego wspólnego kalendarza. 10 lat później, w 2012 roku, amerykański fotograf stał się jednym z protagonistów grupy nazwanej The Lavazzers – 12 mistrzów fotografii zaproszonych do wspólnej pracy nad jubileuszowym, 20-tym wydaniem kalendarza Lavazza.
– Współpraca z LaChapelle to prawdziwy przywilej. To niezwykłe, jak udało mu się zinterpretować wartości,
w które mocno wierzymy. Wspólnie dotknęliśmy tematów ważnych społecznie i podjęliśmy próbę opowiedzenia o szczególnym znaczeniu ponownego zbliżenia człowieka do natury – mówiła podczas wernisażu Francesca Lavazza, właścicielka firmy.
Zdjęcia do kalendarza zostały wykonane na Hawajach. Oficjalną premierę pełnego kalendarza
zaplanowano na jesień 2019. Lavazza zawsze angażowała się w promowanie sztuki i wspieranie miejsc, które dają początek dziełom tworzącym lokalną kulturę, w zgodzie z globalną wizją marki. Od
pierwszych, rewolucjonizujących branżę kampanii, stworzonych przez niekwestionowanego włoskiego geniusza reklamy Armado Testę, po prawdziwą celebrację kreatywności w każdej z kolejnych edycji słynnego kalendarza marki, Lavazza zawsze należała do awangardy sztuki wizualnej.
Od fotografii przez design, po sztukę reklamową – zainteresowania Lavazzy znajdują odzwierciedlenie w podejmowanych przez firmę inicjatywach, która jest obecnie partnerem najsłynniejszych na świecie
muzeów, takich jak Muzeum Guggenheima w Nowym Jorku (USA), Państwowe Muzeum Ermitażu w Petersburgu (Rosja), kolekcja Peggy Guggenheim (Włochy) czy Fondazione Musei Civici di Venezia (Włochy). Marka wspiera również wybrane wydarzenia artystyczne i fotograficzne, m.in. wystawy Steve’a McCurry’ego, autora zdjęć dla ¡Tierra! robionych w Hondurasie, Peru, Kolumbii, Indiach, Brazylii, Tanzanii, Etiopii i Wietnamie, które stały się swoistą podróżą po kawowych szlakach. Trwająca od ponad dwóch dekad
współpraca Lavazzy ze światowej klasy fotografami, wśród których znaleźli się między innymi Helmut Newton, Annie Leibovitz, David LaChapelle czy Thierry Le Gouès, przesądziła o szczególnej wartości artystycznej kolejnych wydań kalendarza Lavazzy.

Autor tekstu: ( red. )

Inne kategorie

Akademia Horeca

Skuteczna ekspozycja i zatowarowanie restauracji

Dbanie o odpowiedni kontakt wizualny, zagwarantowanie priorytetu produktom najważniejszym z punktu widzenia klienta, dyskretne oznakowanie jakości oferty to droga, która doprowadzi do zwiększenia sprzedaży i zysków.
więcej

Video

Food Service Summit 2019 - relacja II
Food Service Summit 2019 - relacja
Food Service Summit 2019 - Nabo, Talerzyki
więcej