x

David LaChapelle fotografem kalendarza Lavazza na rok 2020

Kategoria: Lifestyle - książki

Wybitny fotograf David LaChapelle jest autorem zdjęć do kalendarza Lavazza na 2020 rok. Sednem tego artystycznego projektu jest przyszłość naszej planety. Marka potwierdza tym samym swe zainteresowanie sztuką oraz wrażliwość na kwestie zrównoważonego rozwoju i działań w obronie Ziemi.

Zdjęcie autorstwa Davida LaChapelle znajdzie się w Kalendarzu Lavazza na 2020 rok. Foto: David LaChapelle
Zdjęcie autorstwa Davida LaChapelle znajdzie się w Kalendarzu Lavazza na 2020 rok. Foto: David LaChapelle
Jedno ze zdjęć, które pojawi się w najnowszej edycji kalendarza Lavazzy upubliczniono na otwartej 13 czerwca wystawie prac artysty w Turynie. Nosi ona tytuł „Atti Divini” (Boskie Dzieła) i można ją podziwiać w
w niezwykłych wnętrzach kompleksu wystawienniczego Scuderie Juvarriane (Stajni Juvarry) Pałacu
Królewskiego w Venaria Reale na obrzeżach Turynu.
Praca zatytułowana „How I Wonder What You Are” przedstawia niebo, morze i prowadzonego przez Gwiazdę Polarną człowieka w centrum stworzenia. To obraz, który ma poruszać sumienia, uzmysławiając, jak ważna jest nasza planeta i skłaniając do refleksji nad rolą, jaką w tym świecie odgrywamy.
Współpraca pomiędzy marką Lavazza i LaChapellem rozpoczęła się w 2002 roku wydaniem pierwszego wspólnego kalendarza. 10 lat później, w 2012 roku, amerykański fotograf stał się jednym z protagonistów grupy nazwanej The Lavazzers – 12 mistrzów fotografii zaproszonych do wspólnej pracy nad jubileuszowym, 20-tym wydaniem kalendarza Lavazza.
– Współpraca z LaChapelle to prawdziwy przywilej. To niezwykłe, jak udało mu się zinterpretować wartości,
w które mocno wierzymy. Wspólnie dotknęliśmy tematów ważnych społecznie i podjęliśmy próbę opowiedzenia o szczególnym znaczeniu ponownego zbliżenia człowieka do natury – mówiła podczas wernisażu Francesca Lavazza, właścicielka firmy.
Zdjęcia do kalendarza zostały wykonane na Hawajach. Oficjalną premierę pełnego kalendarza
zaplanowano na jesień 2019. Lavazza zawsze angażowała się w promowanie sztuki i wspieranie miejsc, które dają początek dziełom tworzącym lokalną kulturę, w zgodzie z globalną wizją marki. Od
pierwszych, rewolucjonizujących branżę kampanii, stworzonych przez niekwestionowanego włoskiego geniusza reklamy Armado Testę, po prawdziwą celebrację kreatywności w każdej z kolejnych edycji słynnego kalendarza marki, Lavazza zawsze należała do awangardy sztuki wizualnej.
Od fotografii przez design, po sztukę reklamową – zainteresowania Lavazzy znajdują odzwierciedlenie w podejmowanych przez firmę inicjatywach, która jest obecnie partnerem najsłynniejszych na świecie
muzeów, takich jak Muzeum Guggenheima w Nowym Jorku (USA), Państwowe Muzeum Ermitażu w Petersburgu (Rosja), kolekcja Peggy Guggenheim (Włochy) czy Fondazione Musei Civici di Venezia (Włochy). Marka wspiera również wybrane wydarzenia artystyczne i fotograficzne, m.in. wystawy Steve’a McCurry’ego, autora zdjęć dla ¡Tierra! robionych w Hondurasie, Peru, Kolumbii, Indiach, Brazylii, Tanzanii, Etiopii i Wietnamie, które stały się swoistą podróżą po kawowych szlakach. Trwająca od ponad dwóch dekad
współpraca Lavazzy ze światowej klasy fotografami, wśród których znaleźli się między innymi Helmut Newton, Annie Leibovitz, David LaChapelle czy Thierry Le Gouès, przesądziła o szczególnej wartości artystycznej kolejnych wydań kalendarza Lavazzy.

Autor tekstu: ( red. )

Zobacz także

Smakuj Trójmiasto Christmas Edition

Smakuj Trójmiasto Christmas Edition będzie edycją wyjątkową nie tylko ze względu na świąteczny nastrój, ale również przez rozszerzoną formę festiwalu, który potrwa aż dwa dni w nowej, większej, przestrzeni.

KULINARNY KLAN

Często zdarza się, że za sukcesem najlepszych restauracji i konceptów gastronomicznych stoi rodzina. O ile większość to proste, niezobowiązujące trattorie, serwujące tradycyjną kuchnię, to zdarzają się też wyjątki.

PORADNIK CYDROWNIKA

Jak na kraj będący światową potęgą jabłek, literatura na temat ich przetwórstwa prezentuje się bardzo mizernie. "Cydr z polskich jabłek" to obowiązkowa lektura dla wszystkich tych, którzy chcą rozpocząć przygodę z produkcją cydru na mikroskalę.

GORZKO O CUKRZE

Przedstawiamy państwu fragment książki "Wściekły kucharz" autorstwa Anthony’ego Warnera - kucharza i blogera publikującego w takich gazetach jak "New Scientist", czy "The Pool". Warner w swojej książce po kolei obśmiewa wszystkie najmodniejsze trendy i tłumaczy ich genezę.

WŁASNA PRODUKCJA

Mam znajomych, którzy szukali tej książki przez kilka lat, a oryginalna wersja od jakiegoś czasu właściwie jest nieosiągalna (pierwsze wydanie ukazało się w 2007 r.). Odświeżona polska wersja to solidny przekład książki Davida Lebovitza, jednej z najsłynniejszych osobowości kulinarnych.

SMAK WODY

Kawa, herbata, kilka soków, ewentualnie napoje energetyzujące i oczywiście woda - tak zazwyczaj wygląda oferta napojów bezalkoholowych, tzw. softów, w restauracjach. Na łamach "FS" staramy się regularnie doradzać, jak można ją urozmaicić.

Inne kategorie

Akademia Horeca

Skuteczna strategia wyceny napojów

Odpowiednia wycena napojów to jedna z najważniejszych decyzji komercyjnych w sektorze HoReCa. Jeśli poziom cen jest właściwy, sprzedaż, a nią także zyski ze sprzedaży napojów wzrosną. W przypadku gdy ceny są zbyt niskie, tracimy zysk. Jeżeli natomiast ceny są zbyt wysokie, ryzykujemy utratę klienta.
więcej

Video

Koreański czarny czosnek - nowy trend wśród kucharzy
Food Service Summit 2019 - relacja II
Food Service Summit 2019 - relacja
więcej