David LaChapelle fotografem kalendarza Lavazza na rok 2020
Kategoria: Lifestyle - książki

Wybitny fotograf David LaChapelle jest autorem zdjęć do kalendarza Lavazza na 2020 rok. Sednem tego artystycznego projektu jest przyszłość naszej planety. Marka potwierdza tym samym swe zainteresowanie sztuką oraz wrażliwość na kwestie zrównoważonego rozwoju i działań w obronie Ziemi.

Zdjęcie autorstwa Davida LaChapelle znajdzie się w Kalendarzu Lavazza na 2020 rok. Foto: David LaChapelle
Zdjęcie autorstwa Davida LaChapelle znajdzie się w Kalendarzu Lavazza na 2020 rok. Foto: David LaChapelle
Jedno ze zdjęć, które pojawi się w najnowszej edycji kalendarza Lavazzy upubliczniono na otwartej 13 czerwca wystawie prac artysty w Turynie. Nosi ona tytuł „Atti Divini” (Boskie Dzieła) i można ją podziwiać w
w niezwykłych wnętrzach kompleksu wystawienniczego Scuderie Juvarriane (Stajni Juvarry) Pałacu
Królewskiego w Venaria Reale na obrzeżach Turynu.
Praca zatytułowana „How I Wonder What You Are” przedstawia niebo, morze i prowadzonego przez Gwiazdę Polarną człowieka w centrum stworzenia. To obraz, który ma poruszać sumienia, uzmysławiając, jak ważna jest nasza planeta i skłaniając do refleksji nad rolą, jaką w tym świecie odgrywamy.
Współpraca pomiędzy marką Lavazza i LaChapellem rozpoczęła się w 2002 roku wydaniem pierwszego wspólnego kalendarza. 10 lat później, w 2012 roku, amerykański fotograf stał się jednym z protagonistów grupy nazwanej The Lavazzers – 12 mistrzów fotografii zaproszonych do wspólnej pracy nad jubileuszowym, 20-tym wydaniem kalendarza Lavazza.
– Współpraca z LaChapelle to prawdziwy przywilej. To niezwykłe, jak udało mu się zinterpretować wartości,
w które mocno wierzymy. Wspólnie dotknęliśmy tematów ważnych społecznie i podjęliśmy próbę opowiedzenia o szczególnym znaczeniu ponownego zbliżenia człowieka do natury – mówiła podczas wernisażu Francesca Lavazza, właścicielka firmy.
Zdjęcia do kalendarza zostały wykonane na Hawajach. Oficjalną premierę pełnego kalendarza
zaplanowano na jesień 2019. Lavazza zawsze angażowała się w promowanie sztuki i wspieranie miejsc, które dają początek dziełom tworzącym lokalną kulturę, w zgodzie z globalną wizją marki. Od
pierwszych, rewolucjonizujących branżę kampanii, stworzonych przez niekwestionowanego włoskiego geniusza reklamy Armado Testę, po prawdziwą celebrację kreatywności w każdej z kolejnych edycji słynnego kalendarza marki, Lavazza zawsze należała do awangardy sztuki wizualnej.
Od fotografii przez design, po sztukę reklamową – zainteresowania Lavazzy znajdują odzwierciedlenie w podejmowanych przez firmę inicjatywach, która jest obecnie partnerem najsłynniejszych na świecie
muzeów, takich jak Muzeum Guggenheima w Nowym Jorku (USA), Państwowe Muzeum Ermitażu w Petersburgu (Rosja), kolekcja Peggy Guggenheim (Włochy) czy Fondazione Musei Civici di Venezia (Włochy). Marka wspiera również wybrane wydarzenia artystyczne i fotograficzne, m.in. wystawy Steve’a McCurry’ego, autora zdjęć dla ¡Tierra! robionych w Hondurasie, Peru, Kolumbii, Indiach, Brazylii, Tanzanii, Etiopii i Wietnamie, które stały się swoistą podróżą po kawowych szlakach. Trwająca od ponad dwóch dekad
współpraca Lavazzy ze światowej klasy fotografami, wśród których znaleźli się między innymi Helmut Newton, Annie Leibovitz, David LaChapelle czy Thierry Le Gouès, przesądziła o szczególnej wartości artystycznej kolejnych wydań kalendarza Lavazzy.

Autor tekstu: ( red. )
Zobacz także
7. Targi Książki Kulinarnej w Warszawie

Zarażenie podróżami to przypadłość postępująca i nieuleczalna. Wiele lat temu zapadła na nią Marta Gessler, organizatorka Targów Książki Kulinarnej. I dlatego tegoroczne targi przebiegną pod hasłem przewodnim Podróżu-JEMY.

Sztuka gotowania

5 czerwca 2019 nakładem wydawnictwa Buchmann ukaże się na rynku nowa książka autorki słynnego Leksykonu smaków. Tym razem Niki Segnit odkryje przed nami zasady leżące u podstaw wszystkich przepisów.

ODPOWIEDNIO PRZECHOWANE

Czy słyszeliście kiedyś o metodzie batch? To sposób konserwacji żywności − partiami, oszczędnie i w pełni naturalnie − który powstał dzięki pasji pary Kanadyjczyków do eksperymentowania (i zakręcania).

DZIKOŚĆ SMAKU

O zdrowotnych właściwościach ziół wie chyba każdy. Jak jednak wykorzystać je nie tylko podczas leczniczej kuracji, ale również do przygotowywania potraw, w tym restauracyjnych? Przewodnikiem pełnym praktycznych wskazówek okazuje się książka "Dzikie smaki. Kuchnia zwariowanego zbieracza roślin".

PROCES TWORZENIA

To trzecia po "Kuchni polskiej XXI wieku" oraz "Naturze kuchni polskiej" książka pierwszego Polaka, który zdobył gwiazdkę Michelin. Co ciekawe, to pierwsza pozycja wydana od momentu otwarcia restauracji i stanowi niejako zapis jej 7-letniej historii.

MNIEJ ZNACZY WIĘCEJ

Nie jest sztuką zrobić skomplikowane danie z kilkunastu drogich składników. Nie jest sztuką zaimponować, podając foie gras czy deser z najdroższej czekolady obsypany złotem. Zdecydowanie większe wyzwanie to wydobycie maksimum smaków z prostych codziennych składników.

inne kategorie
akademia horeca
Skuteczna ekspozycja i zatowarowanie restauracji Dbanie o odpowiedni kontakt wizualny, zagwarantowanie priorytetu produktom najważniejszym z punktu widzenia klienta, dyskretne oznakowanie jakości oferty to droga, która doprowadzi do zwiększenia sprzedaży i zysków.
więcej
Video
Food Service Summit 2019 - relacja II
Food Service Summit 2019 - relacja
Food Service Summit 2019 - Nabo, Talerzyki
Food Service Summit - Cool Cat
Food Service Summit 2019 - Ale Wino
Zapowiedź Food Service Summit 2019 - Tadeusz Müller
Zapowiedź Food Service Summit 2019 - Marta Glinka & Joanna Mróz
Zapowiedź Food Service Summit 2019 - Natalia Drobnik & Dawid Kaźmierczak
Zapowiedź Food Service Summit 2019 - Agnieszka Kręglicka
Food Service Summit 2018 - relacja
KARTA NAPOJÓW - ODCINEK 6
KARTA NAPOJÓW - ODCINEK 5
więcej