x

Polskie Sommelierki wkraczają do akcji

Kategoria: Wino    17.06.2019

Podczas Festiwalu Polskiego Wina Białe Czerowne, który właśnie zakończył się w Warszawie, zainaugurował swoją działalność nowy ruch - Polskie Sommelierki.

Polskie Sommelierki. Foto: materiały prasowe
Polskie Sommelierki. Foto: materiały prasowe
To inicjatywa społeczna tworzona przez kobiety dla kobiet. Jej pomysłodawczyniami są Agnieszka Wojtowicz-Jach, ekspertka od komunikacji marketingowej i promotorka działań winiarskich w Polsce oraz Katarzyna Piecychna Odunuga, związana z branżą winiarską od ponad 15 lat.
Celem nowej organizacji jest wspomaganie i promocja kobiet zawodowo związanych z profesją sommelierską lub mających ambicje uzyskania odpowiednich kwalifikacji w tej specjalności.
– Będziemy starać się o wypracowanie dla nich odpowiedniego miejsca w branży HoReCa oraz wspierać ich drogę do sukcesów we współzawodnictwie z "kolegami po fachu". Uważamy, że zasługują one na właściwe docenienie ich pasji, wiedzy i doświadczenia. Zamierzamy organizować wydarzenia i szkolenia z udziałem sommelierek, prezentując ich profesjonalizm – zapowiada Agnieszka Wojtowicz-Jach.
Polskie Sommelierki zapraszają do swego grona wszystkie panie zajmujące się profesjonalnie winem, pracujące w zawodzie sommelierki lub starające się o awans do tej grupy zawodowej.

Autor tekstu: ( red. )

Zobacz także

KWESTIONARIUSZ SOMMELIERA: ŁUKASZ MAŁACHOWSKI

"Nie ustaję w poszukiwaniu połączeń win z wariacjami naszego szefa kuchni. Poza tym podróżuję do producentów i regionów winiarskich, by lepiej zrozumieć unikatowość stylów win i terroir. Wreszcie zamierzam wstąpić w szeregi SSP".

2020 - prognozy nieciekawe

W internecie krąży żart - liczby licytują się między sobą, która przynosi większego pecha. Jak się okazuje, to nie "13" czy "666" wzbudzają największy postrach. Wszyscy drżą przed "2020". Winiarze także - sytuacja nie wygląda optymistycznie.

"Golden State of Mind"- startuje nowa kampania wizerunkowa California Wines

California Wine Institute, organizacja reprezentująca winnice i winiarzy kalifornijskich, inauguruje globalną kampanię wizerunkową, przedstawiając Kalifornię i jej winiarskie oblicze jako lidera zrównoważonego rozwoju, innowacji oraz zaawansowanych praktyk upraw i produkcji.

Jak podawać wino? Praktyczne wskazówki nie tylko dla kelnerów

Wzorem krajów śródziemnomorskich coraz częściej pijemy wino na co dzień w domu czy zamawiamy je do posiłku w restauracji. Dobre wino nie musi być drogie, ale warto je odpowiednio podać i degustować, by w pełni cieszyć się jego aromatem i smakiem. Podrzucamy kilka rad.

Wielka Wystawa Win Hiszpańskich - podsumowanie

27 września br., już po raz 12. odbyła się Wystawa Win Hiszpańskich. Swoją ofertę zaprezentowali między innymi polscy importerzy win hiszpańskich oraz nowe, nieobecne na polskim rynku hiszpańskie winnice.

Riesling Weeks 2021: dwa miesiące pod znakiem najlepszego wina

Przed nami dwa miesiące degustacji, spotkań i wymiany doświadczeń. Siódma ogólnopolska edycja akcji "Riesling Weeks"odbędzie się w dniach od 1 czerwca do 31 lipca 2021.

Inne kategorie

Akademia Horeca

Skuteczna ekspozycja i zatowarowanie restauracji

Dbanie o odpowiedni kontakt wizualny, zagwarantowanie priorytetu produktom najważniejszym z punktu widzenia klienta, dyskretne oznakowanie jakości oferty to droga, która doprowadzi do zwiększenia sprzedaży i zysków.
więcej

Video

Ruch to zdrowie, ale pamiętaj o bezpieczeństwie
Zespół stresu pourazowego – jak zadbać o swoją przyszłość ?
Społeczna odpowiedzialność – myśl o innych
Techniki relaksacji – jak się zregenerować?
Obniżenie nastroju – zrób nowy plan
Lęk przed utratą pracy – jak sobie z nim poradzić?
Konflikty w rodzinie – jak do nich nie dopuścić?
Kontrola – jak jej nie stracić ?
więcej