x

Pokazywane w serwisie treści mają charakter informacji o produktach dostępnych na rynku a nie ich reklamy w rozumieniu Ustawy o wychowaniu w trzeźwości (Dz. U. 2012 poz. 1356).
Oświadczam, że mam ukończone 18 lat i chcę zobaczyć pełną wersję artykułu.
Tak, pokaż artykuł Nie wyrażam zgody

Kiedy Amerykanin spotkał Szkota

Kategoria: Wydarzenia - otwarte

Na początku kwietnia tego roku, w Teatrze Kamienica w Warszawie, odbyło się niezwykłe spotkanie, w trakcie którego goście spotkania mieli okazję odbyć niezwykłą podróż po świecie amerykańskiej i szkockiej whisky.

Chris Fletcher oraz Stewart Buchanan. Foto: materiały prasowe.
Chris Fletcher oraz Stewart Buchanan. Foto: materiały prasowe.
Głównymi gośćmi spotkania byli Chris Fletcher, Asistant Master Distiller Jack Daniel’s oraz Stewart Buchanan, Global Brand Ambasador BenRiach, GlenDronach oraz Glenglassaugh –  szkockich whisky single malt. W czasie spotkania obydwaj panowie udowodnili, że świat whisky łączy ludzi, nawet tych na co dzień oddzielonych oceanem. Ich wspólna pasja i ogromne zamiłowanie do szlachetnych trunków, jakimi są szkocka whisky single malt oraz amerykańska whiskey, sprawiło, że od samego początku rozmawiali ze sobą jak starzy przyjaciele.

Chris Fletcher, Asistant Master Distiller Jack Daniel’s. Foto: materiały prasowe.
Chris Fletcher, Asistant Master Distiller Jack Daniel’s. Foto: materiały prasowe.
Chris Fletcher, to obok Jeffa Arnetta, siódmego Master Distillera w historii Destylarni w Lynchburgu, najważniejsza osoba dla whiskey z rodziny Jack Daniel’s. To jemu zawdzięczamy, że whiskey tej marki jest tworzona od 150 lat niezmiennie według tej samej receptury. Pasję to whiskey zaszczepił u Chrisa jego dziadek, Franka Bobo, który był piątym Master Distillerem w Lynchburgu w Tennessee. Poza wiedzą związaną z procesem tworzenia whiskey, Frank wpoił Chrisowi jedną z najważniejszych zasad, którą kierował się w swojej pracy: doskonała whiskey wymaga czasu, nie można tworzyć jej w pośpiechu. W procesie powstawania tego trunku wszystko jest ważne: począwszy od selekcji najlepszych ziaren, przez ręcznie robione i wypalane beczki, powolną filtrację przez trzymetrową warstwę węgla pozyskanego z klonu cukrowego, aż po odpowiednio długie leżakowanie. Chris kontynuuje tę tradycję, ale nie ustaje w poszukiwaniu nowości. Efektem tych poszukiwań jest Jack Daniel’s Tennessee Rye, pierwsza od ponad 150 lat whiskey z Lynchburga, która tworzona jest według nowej receptury i powstaje głównie z żyta.  Zboże to, stanowiące 70% użytego surowca, nadaje tej whiskey zdecydowany, lekko pikantny smak. Równocześnie Jack Daniel’s Tennessee Rye zachowuje charakterystyczny dla marki łagodny charakter i bogaty aromat.

Stewart Buchanan, Global Brand Ambasador BenRiach, GlenDronach oraz Glenglassaugh. Foto: materiały prasowe.
Stewart Buchanan, Global Brand Ambasador BenRiach, GlenDronach oraz Glenglassaugh. Foto: materiały prasowe.
Drugi z uczestników spotkania, Stewart Buchanan, Global Brand Ambasadora marek BenRiach, GlenDronach oraz Glenglassaugh, w swojej pracy koncentruje się na popularyzacji wiedzy o świecie szkockich whisky, np. poprzez organizowanie degustacji i szkoleń. Ponadto w 2004 roku Stewart uczestniczył w reaktywacji destylarni BenRiach. Jego zaangażowanie w ten projekt umożliwiło mu poznanie najdrobniejszych tajników prtodukcji whisky, dzięki czemu w 2006 roku objął stanowisko Managera ds. Produkcji. Po sześciu latach Stewart został Ambasadorem trzech doskonałych szkockich whisky. Nadal jednak aktywnie uczestniczy w życiu destylarni – ocenia zapasy, selekcjonuje beczki i przygotowuje opisy aromatyczno-smakowe tworzonych tam alkoholi. Za swoją pracę otrzymał w 2018 roku tytuł Keeper of the Quaich, przyznawany osobom, wnoszącym wybitny wkład w rozwój szkockiej whisky. 

Dwie osobowości, dwie różne historie i jedna pasja, wyznaczyły kolejne etapy podróży, w którą udali się goście spotkania. Ale była to również niepowtarzalna okazja do tego, żeby poznać różnice w tworzeniu amerykańskiej oraz szkockiej whisky, a także osobiście ich doświadczyć, delektując się ich wyjątkowym smakiem oraz odkrywając bogactwo ich aromatów.

Autor tekstu: ( red. )

Inne kategorie

Akademia Horeca

SYSTEMY MOTYWACYJNE A WZROSTY SPRZEDAŻOWE W KATEGORII NAPOJÓW

W poprzednich artykułach omawiane były tematy istotne dla wzrostu sprzedaży i zysków kategorii napojów. Szukaliśmy odpowiedzi na pytanie, dlaczego kwestią fundamentalną jest inwestowanie w szkolenia dla zespołu, jak dopasować napoje do potraw, jak wyceniać napoje, omawialiśmy nadchodzące trendy.
więcej

Video

Food Service Summit 2019 - relacja II
Food Service Summit 2019 - relacja
Food Service Summit 2019 - Nabo, Talerzyki
więcej