x

Powłoka do zadań specjalnych

Kategoria: Twój biznes - oferta    06.06.2019

Trudno wyobrazić sobie pracę w nowoczesnej restauracji bez naczyń z nieprzywierającą powierzchnią.

Kurczak w anyżu na czarnym ryżu z sałatką z pomarańczy został przygotowany na patelni pokrytej powłoką TeflonTM Profile. „Malika” smażyła pierś kurczaka skórą do dołu, zaczynając od zimnej patelni. Gdy skóra się zrumieniła, obróciła pierś skórą do góry, oblała ouzo i podpaliła. Foto: materiały prasowe.
Kurczak w anyżu na czarnym ryżu z sałatką z pomarańczy został przygotowany na patelni pokrytej powłoką TeflonTM Profile. „Malika” smażyła pierś kurczaka skórą do dołu, zaczynając od zimnej patelni. Gdy skóra się zrumieniła, obróciła pierś skórą do góry, oblała ouzo i podpaliła. Foto: materiały prasowe.
Patelnie pokryte najwyższej jakości powłoką TeflonTM Profile spełniają wysokie wymagania kucharzy – można na nich smażyć, dusić i mieszać do woli, bez obaw, że szybko się zużyją. Po pomyślnych testach zagoszczą na dłużej w lokalach Ewy „Maliki” Szyc-Juchnowicz, szefowej kuchni z Trójmiasta.

TeflonTM Profile to mocna powłoka o lekko chropowatej strukturze, która w większym stopniu niż gładkie powierzchnie jest odporna na ścieranie i zarysowania, gwarantując dzięki temu długotrwałe właściwości nieprzywierające, a także bezpieczeństwo użytkowania. Zarówno osoby amatorsko gotujące w domu, jak i profesjonalni kucharze oraz szefowie kuchni miewają podobne zmartwienie – muszą ciągle uważać na to, by stosując metalowe akcesoria kuchenne podczas smażenia i gotowania, nie uszkodzić nieprzywierającej powierzchni naczyń. Z naczyniami pokrytymi TeflonTM Profile tego problemu nie ma. Zachowuje on swe najważniejsze cechy użytkowe i estetyczny wygląd nawet po intensywnym używaniu. 

TeflonTM Profile celująco przeszedł jedno z najbardziej wymagających badań ścieralności dla naczyń kuchennych. W symulacji CAMUT przeprowadzanej w temperaturze gotowania powłoka ta była intensywnie traktowana wszystkimi potencjalnymi metalowymi narzędziami kuchennymi. Wynik był jednomyślny – w porównaniu ze standardowymi patelniami o gładkiej powierzchni, na których powstawało wiele wyraźnych zarysowań, na powłoce TeflonTM Profile  prawie nie było widać zadrapań. Pomyślnie wypadł też egzamin odporności na ścieranie z wykorzystaniem zmywaka do szorowania.

Badania laboratoryjne to nie wszystko. Powłoka przeszła również chrzest bojowy w restauracjach. Marka Teflon poprosiła 14 szefów kuchni z 7 krajów Europy, by przez miesiąc testowali patelnie z powłoką TeflonTM Profile. W Polsce do współpracy zaproszono Ewę „Malikę” Szyc-Juchnowicz z Trójmiasta.

„Malika” używała testowanych naczyń do smażenia mięs i ryb, karmelizacji oraz duszenia sosów. Patelnie spełniły jej wymagania.

– Ich powierzchnia nigdy nie pokryła się resztkami smażonych potraw. Nawet podczas karmelizacji składników nic nie przywiera do patelni, nic się nie przypala. Za to właśnie bardzo lubię te patelnie. Ryby, mięso, warzywa, wszystko jest świetne! – mówi Ewa Szyc-Juchnowicz.

„Malika” podkreśla jeszcze jedną zaletę powłoki TeflonTM Profile.

– Ciepło jest na niej dobrze rozprowadzane. Wolno, ale równomiernie. Jedynym problemem było gotowanie na kuchni elektrycznej, ciepło rozprowadzało się na niej za wolno.

Zdaniem Ewy Szyc-Juchnowicz patelnie z powłoką TeflonTM Profile są efektywniejsze w porównaniu z innymi, stosowanymi przez nią wcześniej.

– Używanie patelni dzień po dniu zawsze było problematyczne dla nieprzywierającej powłoki. W przypadku testowanych naczyń po 1,5 miesiąca ciągłego użytkowania nie zauważyłam żadnych oznak zużycia. Poza tym szybko się czyszczą i nie zawodzą – mówi „Malika”.

W jej kuchni naczynia z powłoką TeflonTM Profile zagoszczą na dłużej.

– Zamierzam pracować na tych patelniach ze względu na ich wyjątkową funkcjonalność: nagrzewanie, równomierne rozprowadzenie ciepła, nieprzywierające powłoki, trwałość – zapowiada Ewa Szyc-Juchnowicz.

Ewa „Malika” Szyc-Juchnowicz
Szefowa kuchni i właścicielka restauracji Malika w Gdyni oraz Machina Eats & Beats w Gdańsku, autorka książki „Przyprawy”. Jedna z najbardziej charyzmatycznych przedstawicielek polskiej gastronomii. Na jej styl gotowania niewątpliwie ma wpływ fakt, że urodziła się i wychowała w Algierii. Harmonijnie łączy kuchnię francuską z otaczającymi ją w dzieciństwie egotycznymi smakami Maghrebu, polskimi produktami oraz tradycjami. Fascynuje ją ogień i techniki z nim związane. Jest ekspertką filologii kulinarnej – ciągle poszukuje etymologii nazw, przepisów i smaków.

Autor tekstu: ( red. )

Zobacz także

Jak wybrać odzież dla pracowników?

Schludny, estetyczny, a przede wszystkim funkcjonalny i wygodny - taki właśnie powinien być strój roboczy w gastronomii. Jednak nie w każdym przypadku sprawdzi się to samo. Na co jeszcze warto zwrócić szczególną uwagę, wybierając odzież dla pracowników restauracji?

Transportowanie żywności

Catering to chyba najbardziej skomplikowana działalność na rynku gastronomicznym. Już samo dostarczenie jedzenia na miejsce wydarzenie jest nie lada przedsięwzięciem wymagającym precyzyjnego zaplanowania oraz sporej liczby specjalistycznego sprzętu.

CZYSTA WYDAJNOŚĆ

Wygodne, wielofunkcyjne, ale przede wszystkim wydajne i oszczędne w eksploatacji - takie powinny być zmywarki na restauracyjnym zapleczu. Jak wybrać te najlepsze z bogatej oferty producentów? W zależności od potrzeb lokalu, jego wielkości i natężenia ruchu mamy wiele możliwości do wyboru.

Lody (z okienka) odporne na kryzys

Desery lodowe to najwyraźniej produkt odporny na kryzys. Przekonała się o tym firma Sweet Gallery, która mimo pandemii od maja rozwija nową sieć SiGelato z lodami naturalnymi. Ma już 25 franczyzobiorców.

Carpaccio marki MAKRO Premium

Sieć hurtowni MAKRO Polska wprowadziła do sprzedaży carpaccio marki MAKRO Premium.

DirectBistro - nowa platforma do zamawiania jedzenia online

Wystartowała nowa strona internetowa do zamawiania posiłków w sieci. To DirectBistro, które do niedawna działało wyłącznie jako aplikacja mobilna. Platforma pozwala restauratorom kierować ruch z profili społecznościowych restauracji prosto do portalu, gdzie można złożyć zamówienie.

Inne kategorie

Akademia Horeca

Skuteczna strategia wyceny napojów

Odpowiednia wycena napojów to jedna z najważniejszych decyzji komercyjnych w sektorze HoReCa. Jeśli poziom cen jest właściwy, sprzedaż, a nią także zyski ze sprzedaży napojów wzrosną. W przypadku gdy ceny są zbyt niskie, tracimy zysk. Jeżeli natomiast ceny są zbyt wysokie, ryzykujemy utratę klienta.
więcej

Video

Ruch to zdrowie, ale pamiętaj o bezpieczeństwie
Zespół stresu pourazowego – jak zadbać o swoją przyszłość ?
Społeczna odpowiedzialność – myśl o innych
Techniki relaksacji – jak się zregenerować?
Obniżenie nastroju – zrób nowy plan
Lęk przed utratą pracy – jak sobie z nim poradzić?
Konflikty w rodzinie – jak do nich nie dopuścić?
Kontrola – jak jej nie stracić ?
więcej