Główną atrakcją targów były odbywające się w kolejne dni konkursy: Mistrzostwa Polski w Dekoracji Tortów, IX Lodziarskie Mistrzostwa Polski, Mistrzostwa Polski w Przygotowaniu Deseru, Mistrzostwa Polski Uczniów Szkół Cukierniczych oraz trwający przez wszystkie dni targów Otwarty Konkurs Dekoracji Cukierniczych. W tym roku nagroda za najlepiej udekorowany tort trafiła w ręce Jowity Woszczyńskiej z Cukierni Sowa. Drugie miejsca zajęła Ewa Drzewicka z Jula Smakula Cukiernictwo Artystyczne Piotr Łyżwa, a na trzecim znalazła się Angelika Chwyć z Angel’s − Artystyczne Dekoracje Cukiernicze.
Drugi dzień targów minął pod hasłem IX Lodziarskich Mistrzostw Polski. Główna nagroda tego konkursu powędrowała do Mariusza Góreckiego i Jakuba Ćwiklińskiego z Cukiernio-Kawiarni Pawlova z Lubonia. Srebrny medal otrzymali Karol Łazarewicz-Pudłowski oraz Michał Koszycki z restauracji Bohema w Szczawnie-Zdroju, natomiast trzecie miejsce podium przypadło Michałowi Wiśniewskiemu i Markowi Moskwie reprezentującym hotelu Haffner z Sopotu.
Zwycięzcami Mistrzostw Polski w Przygotowaniu Deseru zostali reprezentanci Restauracji Bonerowska z Krakowa − Anna Zubtsova i Piotr Bernacki. Zaraz za nimi z minimalnie mniejszą liczbą punktów znaleźli się Tomasz Mrowiński oraz Dawid Nowak z Restauracji Bazar 1838 z Poznania, a brązowy medal mistrzostw przypadł drużynie z restauracji Halka (Hotel Aries) z Zakopanego − Michałowi Palarczykowi oraz Wojciechowi Kazanowskiemu.
Wśród młodych adeptów sztuki cukierniczej w tym roku najlepsi okazali się reprezentanci Zespołu Szkół nr 6 im. M. Reja ze Szczecina − Monika Kalecińska wraz z Damianem Stępieniem. Kolejne dwie nagrody powędrowały do Bartłomieja Smolenia i Maksymiliana Czechowicza z Zespołu Szkół Usługowych i Spożywczych z Jasła (II miejsce) oraz do Natalii Trojanowskiej i Emilii Staniaszek z Zespołu Szkół Gastronomicznych z Łodzi (III miejsce). Poza konkursami Expo Sweet 2019 oferowało odwiedzającym liczne atrakcje w postaci pokazów, warsztatów, wykładów i seminariów poświęconym najnowszym trendom na rynku cukierniczym, piekarskim i lodziarskim.
„Food Service” był patronem medialnym wydarzenia.