PINK LOBSTER PONOWNIE ZWYCIĘŻA!
Kategoria: Wydarzenia - branżowe

Za nami 17. edycja Ogólnopolskiego Konkursu Młodych Talentów Sztuki Kulinarnej L’art de la cuisine Martell, która była pod wieloma względami wyjątkowa. Tegoroczny konkurs odbył się w weekend, 1-3 marca na Zamku w Rynie. Do udziału zgłosiło się 55 drużyn, z których jury wybrało 15 finalistów.

Foto: materiały prasowe
Foto: materiały prasowe
Wraz z ubiegłorocznymi zwycięzcami w sobotę, 2 marca, wystartowali oni w kulinarnej rywalizacji. Motywem przewodnim konkursu był kurczak sielski − każda z drużyn miała godzinę na przygotowanie i wyserwowanie 12 talerzy z daniem z kurczaka. Dodatkowo musiał je uzupełniać składnik charakterystyczny dla regionu, który reprezentowała drużyna. Przygotowane potrawy musiały też harmonizować się z wybranym koniakiem Martell. Pierwszy raz w historii konkursu ubiegłorocznym zwycięzcom udało się obronić tytuł! I miejsce zajęli Jarosław Owczarczyk i Robert Branicki z warszawskiej restauracji Pink Lobster. Drugie miejsce przypadło Wiktorowi Wielgusowi i Karolowi Kaszlewiczowi reprezentującym Nicolaus Hotel & Culinary z Torunia, a trzecia nagroda powędrowała do Radosława Gierałtowskiego i Viktora Soliara z gdańskiej restauracji Szafarnia 10.

Kolejną niespodzianką konkursu była nagroda specjalna przewodniczącego jury degustacyjnego Andrei Camastry, szefa kuchni warszawskiej restauracji Senses (gwiazdka Michelin). Za wyjątkowy smak dania nagrodził on Angelikę Kowalik i Łukasza Wajdę z restauracji Pod Nosem w Krakowie. Nagrodzony zespół będzie miał okazję zjeść wyjątkową kolację w restauracji Senses (największe menu degustacyjne z wine pairingiem), a przede wszystkim poznać nowe techniki i doskonalić swoje umiejętności w trakcie stażu u szefa Camastry.

Jury Koneserów Smaku i Koniaku, w którym zasiedli m.in. scenarzysta i felietonista Andrzej Saramonowicz, fotografka Izabela Urbaniak, szef kuchni Jan Kuroń, wiceprezes Wyborowa Pernod Ricard Andrzej Szumowski oraz Cellar Master Maison Martell Christophe Valtaud najbardziej docenili danie Macieja Małeckiego i Marcina Nowaka z Brasserie Warszawska.

„Food Service” był patronem medialnym wydarzenia.

Autor tekstu: ( red. )
inne kategorie
akademia horeca
Skuteczna ekspozycja i zatowarowanie restauracji Dbanie o odpowiedni kontakt wizualny, zagwarantowanie priorytetu produktom najważniejszym z punktu widzenia klienta, dyskretne oznakowanie jakości oferty to droga, która doprowadzi do zwiększenia sprzedaży i zysków.
więcej
Video
Food Service Summit 2019 - relacja II
Food Service Summit 2019 - relacja
Food Service Summit 2019 - Nabo, Talerzyki
Food Service Summit - Cool Cat
Food Service Summit 2019 - Ale Wino
Zapowiedź Food Service Summit 2019 - Tadeusz Müller
Zapowiedź Food Service Summit 2019 - Marta Glinka & Joanna Mróz
Zapowiedź Food Service Summit 2019 - Natalia Drobnik & Dawid Kaźmierczak
Zapowiedź Food Service Summit 2019 - Agnieszka Kręglicka
Food Service Summit 2018 - relacja
KARTA NAPOJÓW - ODCINEK 6
KARTA NAPOJÓW - ODCINEK 5
więcej