x

PROSCIUTTERIA

Kategoria: Miejsca    25.03.2019

Prosciutteria to miejsce poświęcone przede wszystkim wspólnemu spędzaniu czasu i długim rozmowom, do których jedzenie i wino są tylko dodatkiem. Lokal odwołuje się do włoskiej tradycji niewielkich barów, do których zagląda się na kawę, kieliszek wina lub aby po prostu miło spędzić czas.

Foto: materiały prasowe
Foto: materiały prasowe
Otwarty na przełomie sierpnia i września 2018 na warszawskim Powiślu (ul. Solec 85) lokal został w całości zaprojektowany przez właściciela Marcina Jackiewicza, Polaka z włoskimi korzeniami, oraz jego żonę Barbarę Andersohn- Jackiewicz. Klimatyczne wnętrze z wyeksponowaną surową cegłą na ścianach zostało udekorowane czarno-białymi fotografiami włoskich gwiazd i eleganckimi żyrandolami. Lokal może się też poszczycić oryginalną posadzką z 1926 r. Na niewielkiej powierzchni (całość wraz z zapleczem liczy 43 mkw.) może komfortowo zmieścić się koło 16-20 osób, ale w godzinach szczytu w lokalu bywa nawet 30-35 osób. Niektórzy siedzą, niektórzy stoją, goście przekazują sobie zamówione jedzenie i napoje, bo ciężko jest swobodnie przejść, panuje gwar – właśnie o takich chwilach właściciel mówi, że jest „najbardziej po włosku”.

W Prosciutterii nie ma długiej karty dań – podstawa menu to deski z włoskimi wędlinami (m.in. prosciutto, pepperonata, guanciale), serami oraz różnego typu warzywnymi przekąskami (np. pasta z radicchio, dżem z dyni, oliwki, suszone pomidory), serwowane w trzech rozmiarach: mała (dla 2 osób, 65 zł), średnia (dla 4 osób, 120 zł) oraz duża (dla 6 i większej liczby osób, 195 zł). Kompozycja desek zmienia się, gdyż wszystkie produkty są wybierane osobiście przez pana Marcina i sprowadzane bezpośrednio z Włoch.

Na lunch można też samodzielnie skomponować panino (15 zł). Ofertę uzupełniają włoskie oranżady (12 zł) oraz wina – wszystkie sprzedawane na kieliszki (od 14 do 87 zł za kieliszek) i najczęściej niedostępne nigdzie indziej. Są też drinki, przede wszystkim na bazie prosecco, m.in. Bellini, Hugo i Aperol Spritz.

W Prosciutterii nie mogło zabraknąć włoskiej kawy parzonej zgodnie z wytycznymi Istituto Nazionale Espresso Italiano. Jeśli od nadmiaru dostępnych różności dostaniecie zawrotów głowy, doskonale przygotowana obsługa pomoże wam w dokonaniu wyboru i opowie o wszystkich składnikach.

Autor tekstu: Wojciech Piasecki
O AUTORZE
Wojciech Tomasz Piasecki
Z wykształcenia mgr inż technologii żywności i żywienia człowieka. Od 13 lat związany z branżą żywności jako technolog i dziennikarz. Specjalizuje się w analizie sensorycznej, badaniach ilościowych i jakościowych na rynku FMCG, technologii gastronomicznej oraz dietetyce sportowej. Z zamiłowania kucharz i piekarz nieustannie poszukujący nowych smaków. Promuje kuchnię zdrową i zbilansowaną. Uwielbia podróże, zarówno te miejskie, jak i z plecakiem w nieznane.

Inne kategorie

Akademia Horeca

SYSTEMY MOTYWACYJNE A WZROSTY SPRZEDAŻOWE W KATEGORII NAPOJÓW

W poprzednich artykułach omawiane były tematy istotne dla wzrostu sprzedaży i zysków kategorii napojów. Szukaliśmy odpowiedzi na pytanie, dlaczego kwestią fundamentalną jest inwestowanie w szkolenia dla zespołu, jak dopasować napoje do potraw, jak wyceniać napoje, omawialiśmy nadchodzące trendy.
więcej

Video

Ruch to zdrowie, ale pamiętaj o bezpieczeństwie
Zespół stresu pourazowego – jak zadbać o swoją przyszłość ?
Społeczna odpowiedzialność – myśl o innych
Techniki relaksacji – jak się zregenerować?
Obniżenie nastroju – zrób nowy plan
Lęk przed utratą pracy – jak sobie z nim poradzić?
Konflikty w rodzinie – jak do nich nie dopuścić?
Kontrola – jak jej nie stracić ?
więcej