x

Wspólny stół obejmujący całą Polskę

Kategoria: Wydarzenia - otwarte

4 czerwca obchodzić będziemy 30 rocznicę pierwszych wolnych wyborów po II wojnie światowej. Z tej okazji dziennikarka Katarzyna Bosacka stworzyła ogólnopolską akcję "Menu Wolności". Celem jest wspólne, radosne świętowanie daty, która przyniosła wolność w Polsce.

Akcja „Menu Wolności” nawiązuje do wspólnych posiłków spożywanych w kuluarach Pałacu Namiestnikowskiego w Warszawie (obecnie Pałac Prezydencki) przez uczestników obrad Okrągłego Stołu – wydarzenia, które stało się symbolem początku demokracji w powojennej Polsce. Inspiracją do przygotowania „Menu Wolności” mogą być dania, które, jak wynika z archiwalnych materiałów filmowych, zostały podane w trakcie obiadu kończącego obrady: galareta drobiowa, zupa pomidorowa z ryżem, eskalop wieprzowy i na deser – pączek. W akcji może wziąć udział każdy: szefowie kuchni, właściciele i menadżerowie restauracji, osoby prowadzące stołówki szkolne i pracownicze, samorządy, a przede wszystkim rodziny, przyjaciele, znajomi, Polacy. Wystarczy spełnić trzy warunki: po pierwsze – gotujemy i jemy wyłącznie po polsku, po drugie – „Menu Wolności” serwujemy w dniach zbliżonych do 4 czerwca, po trzecie – jemy przy wspólnym stole.

Menu Wolności może mieć charakter uroczysty, składać się kilku dań – przystawki, zupy, dania głównego i deseru, być luźnym spotkaniem przy wspólnym gotowaniu w gronie rodziny i znajomych lub przyjąć formę spotkania w ogrodzie lub pikniku.

Do tej pory ambasadorami akcji „Menu Wolności” zgodzili się zostać m.in: Andrzej Pągowski, Agnieszka Kręglicka, Dorota Wellman, Adam Chrząstowski, Robert Makłowicz, Grzegorz Łapanowski, Piotr Kucharski, Andrzej Polan, Katarzyna Błażejewska-Stuhr, Maciej Stuhr.

Więcej informacji oraz zgłoszenia uczestnictwa: www.menuwolnosci.pl, www.facebook.com/menuwolnosci/

Autor tekstu: ( red. )

Inne kategorie

Akademia Horeca

Skuteczna ekspozycja i zatowarowanie restauracji

Dbanie o odpowiedni kontakt wizualny, zagwarantowanie priorytetu produktom najważniejszym z punktu widzenia klienta, dyskretne oznakowanie jakości oferty to droga, która doprowadzi do zwiększenia sprzedaży i zysków.
więcej

Video

Food Service Summit 2019 - relacja II
Food Service Summit 2019 - relacja
Food Service Summit 2019 - Nabo, Talerzyki
więcej