– Kuchnia podhalańska jest zróżnicowana i pełna inspiracji. Ze względu na jej wielobarwność oraz niezwykle interesującą historię, MAKRO Polska zdecydowała się na inaugurację programu właśnie w Zakopanem. „Wraz z ośmioma szefami kuchni zabraliśmy uczestników w kulinarną podróż po smakach historii Podhala. Regionu, który od lat przyciąga nie tylko okoliczną przyrodą, ale też regionalną kuchnią i bogatą tradycją. Opowiedzieliśmy historię o dziejach regionu, specyficznej atmosferze, która panowała w stolicy Tatr oraz kuchni, która łączyła nie tylko kucharzy, ale też znane postaci, jak Tytus Chałubiński, Artur Rubinstein czy Jarosław Iwaszkiewicz – mówi Magdalena Figurna, Menedżer ds. PR i Komunikacji Wewnętrznej w firmie MAKRO Polska.
Odświeżeniem tradycyjnych podhalańskich receptur zajęli się wiodący szefowie kuchni, ambasadorowie programu Polskie Skarby Kulinarne:
Mateusz Bafia z restauracji STRH Bistro Art Cafe w Zakopanem
Amuse-bouche: śledź z bryndzą w towarzystwie awokado, cebuli i mikro ziół
Jan Filipczyk z Restauracji Krajobrazowej w Hotelu Kopieniec w Murzasichlu
Przystawka: nowoczesna wersję słynnych góralskich moskoli
Michał Bałazy z Cafe Bambus w Rybniku
Przystawka w formie sucharów z wódką z żurawiną, bundzem, konfiturą cebulową i śmietaną z czarnuszką
Michał Grzywacz i Cezary Powała z kuchni pokazowej MAKRO w Warszawie
Zupa: nowa interpretacja zupy zoproski
Selekcja serów z dipem z rokitnika i konfiturą żurawinową z poziomkami
Łukasz Cichy z restauracji Biała Róża w Krakowie
Danie drobiowe: kurczak zagrodowy podany z biszkoptem z czosnku niedźwiedziego, truflą ziemniaczaną z bryndzą i ze szczawiem
Roman Gerasik z restauracji Schronisko Smaków w Bukowinie Tatrzańskiej
Danie rybne: smażony łosoś jurajski z palonym sianem, kawiorem z pstrąga, aioli szpinakowym, chipsem chlebowym, kumkwatem i przepiórką
Sławomir Saguła z Restauracji Kiyrnicka by Saguła w Rezydencji Gubałówka
Deser: autorska wersja szarlotki tatrzańskiej
Kolejne wydarzenia w ramach Historycznego Stołu Kulinarnego odbędą się w Warszawie, Krakowie i Trójmieście.
Magazyn „Food Service” i portal „ouichef.pl” byli partnerami wydarzenia.