Otto Pompieri wycofuje plastikowe słomki i opakowania
Kategoria: Twój biznes - wiedza

Warszawska restauracja Otto Pompieri przyłączyła się do globalnego trendu ograniczenia plastikowych odpadów. Nie podaje już do napojów plastikowych słomek, a dania na wynos są wysyłane w innowacyjnych, ekologicznych opakowaniach.

Słomki i ekologiczne opakowania dań na wynos w restauracji Otto Pompieri. Foto: materiały prasowe.
Słomki i ekologiczne opakowania dań na wynos w restauracji Otto Pompieri. Foto: materiały prasowe.
Mieszczący się przy placu Bankowym lokal wybrał jako partnera firmę Vegware – jednego z najbardziej uznanych na świecie dostawców ekologicznych opakowań. Z całkowicie ekologicznych, w pełni biodegradowalnych pudełek cateringowych Vegware korzysta między innymi brytyjski parlament.
– Żyjemy w świecie wszechobecnego plastiku, zapominając, że produkty, których używamy na co dzień, mogą nas przeżyć o kilkaset lat. Przykładem są plastikowe słomki czy opakowania cateringowe. Przedmioty, z których korzystamy przez kilkadziesiąt minut, stają się poważnym problem dla środowiska naturalnego. Jako restauracja dbamy zarówno o naszych gości, jak i przykładamy dużą wagę do odpowiedzialności za naszą działalność – mówi Michał Ostrowski, menager restauracji Otto Pompieri.
Jednorazowe rurki do picia, z których korzystamy przeciętnie niecałe pół godziny, stały się poważnym problem dla środowiska naturalnego. Porzucona plastikowa słomka nie rozkłada się i nie poddaje recyklingowi. Organizacja Seas At Risk szacuje, ze w całej Unii Europejskiej zużywa się i wyrzuca rocznie ponad 36 miliardów słomek. Polacy używają rocznie 1,2 miliarda, co przekłada się na ponad 3 miliony rurek dziennie.
Otto Pompieri zamienił wszystkie słomki na papierowe. Wprowadził też jednorazowe sztućce, kubki i pudełka cateringowe firmy Vegaware. Są one wytwarzane z materiałów roślinnych i spełniają wszystkie międzynarodowe standardy dotyczące kompostowania. Brytyjska firma dostarcza swoje produkty od kilkunastu lat do około 70 krajów na świecie.
Właściciel restauracji Otto Pompieri Artur Jarczyński sukcesywnie podejmuje działania na rzecz zwiększenia świadomości zanieczyszczenia środowiska tworzywami sztucznymi. W październiku ubiegłego roku z plastikowych słomek zrezygnowano w restauracjach Jeff’s. Lokale tej marki działają w Warszawie, Krakowie i Katowicach.

Autor tekstu: ( red. )
Zobacz także
Polacy to odkrywcy smaków - udowadnia raport Pyszne.pl

Wegetarianizm, kuchnia gruzińska i silna hierarchia posiłków to najważniejsze trendy żywieniowe w Polsce - wynika z raportu serwisu Pyszne.pl pokazującego co, jak i kiedy jemy.

Sfinks stawia na franczyzę

Sfinks Polska obecnie zarządza 97 lokalami w modelu franczyzowym, co stanowi 54% portfela. Obecnie jednym z głównych celów strategicznych firmy jest rozwój sieci franczyzowej i zwiększenie jej udziału do ponad 60% portfela.

DOBRE JEDZENIE ZACZYNA SIĘ OD CZYSTYCH RĄK

Higiena rąk to podstawa w gastronomii. Zasady związane z ich myciem są wpisane w systemy ghp i haccp. Jednak samo opłukanie wodą czy nawet wodą z mydłem nie jest wystarczające. Nadal wiele osób nie wie, jak prawidłowo myć ręce lub kiedy umycie rąk jest konieczne.

MODEL BIZNESU GASTRONOMICZNEGO

Model biznesu gastronomicznego ma uporządkować informacje na temat sposobu, w jaki będzie funkcjonował lokal. Warto go stworzyć przed rozpoczęciem działalności, bo dzięki temu możliwe będzie wskazanie szans i zagrożeń.

NIE DAJ SIĘ STRESOWI

Problem stresu dotyczy właściwie każdego człowieka. Gastronomia to branża, w której jego natężenie jest szczególnie wysokie. W marcowym odcinku "Sztuki obsługi" przyjrzymy się, w jaki sposób spróbować zmienić własne reakcje, by jego działanie było dla nas jak najmniej dotkliwe.

DLACZEGO RESTAURACJE UPADAJĄ - PERSONEL

Niezależnie od tego, w jakim modelu gastronomicznym działa nasza firma, świadomość tego, w którym miejscu znajduje się próg jej rentowności, jest bardzo istotna.

inne kategorie
akademia horeca
Skuteczna ekspozycja i zatowarowanie restauracji Dbanie o odpowiedni kontakt wizualny, zagwarantowanie priorytetu produktom najważniejszym z punktu widzenia klienta, dyskretne oznakowanie jakości oferty to droga, która doprowadzi do zwiększenia sprzedaży i zysków.
więcej
Video
Food Service Summit 2019 - relacja II
Food Service Summit 2019 - relacja
Food Service Summit 2019 - Nabo, Talerzyki
Food Service Summit - Cool Cat
Food Service Summit 2019 - Ale Wino
Zapowiedź Food Service Summit 2019 - Tadeusz Müller
Zapowiedź Food Service Summit 2019 - Marta Glinka & Joanna Mróz
Zapowiedź Food Service Summit 2019 - Natalia Drobnik & Dawid Kaźmierczak
Zapowiedź Food Service Summit 2019 - Agnieszka Kręglicka
Food Service Summit 2018 - relacja
KARTA NAPOJÓW - ODCINEK 6
KARTA NAPOJÓW - ODCINEK 5
więcej