Czysta kuchnia wizytówką restauracji
Kategoria: Twój biznes - oferta

Coraz więcej restauracji stawia na gotowanie na oczach gości, w otwartej kuchni. Aby konsumenci jedli oczami ze smakiem, restauracja musi lśnić czystością! Kompleksowe podejście do higieny na pewno się opłaci.

Restauracyjna kuchnia będzie lśnić czystością dzięki produktom Ecolab. Foto: materiały prasowe.
Restauracyjna kuchnia będzie lśnić czystością dzięki produktom Ecolab. Foto: materiały prasowe.
Dobór odpowiednich metod czyszczenia, ich częstotliwości i używanych środków czystości zgodnie z zaleceniami Dobrej Praktyki Higienicznej (GHP) dla wielu restauratorów może okazać się niełatwy. Podczas mycia i dezynfekcji muszą zostać usunięte zanieczyszczenia oraz drobnoustroje, które mogłyby zagrozić zdrowiu konsumentów. Oba procesy powinny być jednak przeprowadzone w taki sposób, by nie dopuścić do skażenia nimi żywności.
– Powierzchnie twarde mające kontakt z żywnością powinny być czyszczone tylko odpowiednio zarejestrowanymi preparatami do dezynfekcji. Dobrze też, aby kucharz miał zawsze pod ręką szybko działający środek myjąco-dezynfekcyjny w postaci sprayu lub chusteczek, jak np. DrySan Oxy – mówi Elżbieta Farbaniec-Kołodyńska, marketing manager foodservice w Ecolab Polska.
Jednymi z najczęstszych incydentów, do których dochodzi w kuchni, są upadki spowodowane przez mokre lub śliskie posadzki. Warto więc stosować środki zawierające enzymy eliminujące wszystkie typy kuchennych tłuszczów, które zmniejszają ryzyko poślizgnięcia się.
– Wygodnym rozwiązaniem, zwłaszcza w otwartych kuchniach, są środki do posadzek, które nie wymagają spłukiwania. Wash’n Walk zawiera enzymy, które działają w sposób ciągły, zarówno w trakcie, jak i po zastosowaniu produktu, usuwając wszystkie typu tłuszczów. Podobnie jak inne produkty z serii KitchenPro dostępny jest w wysoko skoncentrowanej formule, a specjalne dozowniki gwarantują użycie odpowiedniej ilości środka czyszczącego do przygotowania roztworu roboczego – wyjaśnia Elżbieta Farbaniec-Kołodyńska.
Dozowniki środków czystości to nie tylko wygoda i bezpieczeństwo stosowania – doskonale działają też na wyobraźnię gości restauracji, dlatego ważna jest nie tylko ich funkcjonalność, ale i wygląd. Rozmieszczone w widocznych miejscach są czytelnym sygnałem, że w lokalu dba się o higienę.
– W oparciu o nasze wieloletnie doświadczenie opracowaliśmy kompleksowy pakiet środków do higieny rąk Nexa. Dozowniki z tej serii dostępne są w kolorze białym oraz czarnym i cieszą się popularnością wśród restauratorów m.in. ze względu na elegancki design – mówi Farbaniec-Kołodyńska.
Dozowniki ze środkami do higieny rąk powinny znaleźć się zarówno w miejscu przygotowania żywności, jej odbierania, jak i przy stanowiskach serwowania. Warto pamiętać nie tylko o pracownikach, ale również o klientach i umieścić je przy bufetach sałatkowych, wejściach na salę, w toaletach i innych miejscach o dużym natężeniu ruchu.

Autor tekstu: ( red. )
Zobacz także
Zarządzanie gastronomią wkracza w nowy wymiar

Zarządzanie lokalem gastronomicznym, tym mikro, jak również dużym, sieciowym biznesem, często bywa bardzo uciążliwe i realizowane jest w mało przyjazny menedżerowi sposób. Norbert Redkie z Trustu zapowiada rewolucję w tym obszarze.

ROZWIĄZANIE DLA CUKIERNIKÓW: SCHŁADZARKOZAMRAŻARKI SZOKOWE

Współczesna cukiernia to już nie miejsce do którego wpada się na kawę i wuzetkę. Klienci oczekują coraz więcej, a cukiernie aby wyróżnić swoją ofertę, muszą proponować coraz bardziej wyszukane desery. Zadanie to niewątpliwie ułatwia stosowanie schładzarkozamrażarek szokowych.

ZAPROGRAMUJ SPRZEDAŻ

Samoobsługa może okazać się przyszłością sieci restauracyjnych: zmniejsza koszty, ułatwia organizację zamówień oraz kontrolę sprzedaży. Z kiosków samoobsługowych coraz częściej korzystają duże sieci fastfoodowe.

KAWA, JAKIEJ OCZEKUJĄ KLIENCI

Kawa coraz częściej pojawia się w ofercie restauracji, barów, bufetów, stołówek. Ta dobrej jakości wymaga jednak dobrego sprzętu. Jak wybrać ekspres najlepiej dostosowany do naszego konceptu restauracyjnego i budżetu?

Praca w gastro

Ruszyła właśnie pierwsza polska platforma rekrutacyjna skierowana wyłącznie do sektora HoReCa. Szukasz pracy? Potrzebujesz pracowników? GastroJob jest właśnie dla ciebie!

SMAKI ZJEDNOCZONE Z AMERYKI!

Branża śliwki kalifornijskiej wystartowała z piątą edycją programu marketingowego promującego ten owoc na polskim rynku. Jednocześnie California Prune Board dołączyła do inicjatywy "Ameryka od Kuchni", koordynowanej przez Dział Rolny Ambasady USA w Warszawie.

inne kategorie
akademia horeca
Skuteczna ekspozycja i zatowarowanie restauracji Dbanie o odpowiedni kontakt wizualny, zagwarantowanie priorytetu produktom najważniejszym z punktu widzenia klienta, dyskretne oznakowanie jakości oferty to droga, która doprowadzi do zwiększenia sprzedaży i zysków.
więcej
Video
Food Service Summit 2019 - relacja II
Food Service Summit 2019 - relacja
Food Service Summit 2019 - Nabo, Talerzyki
Food Service Summit - Cool Cat
Food Service Summit 2019 - Ale Wino
Zapowiedź Food Service Summit 2019 - Tadeusz Müller
Zapowiedź Food Service Summit 2019 - Marta Glinka & Joanna Mróz
Zapowiedź Food Service Summit 2019 - Natalia Drobnik & Dawid Kaźmierczak
Zapowiedź Food Service Summit 2019 - Agnieszka Kręglicka
Food Service Summit 2018 - relacja
KARTA NAPOJÓW - ODCINEK 6
KARTA NAPOJÓW - ODCINEK 5
więcej