x

Czysta kuchnia wizytówką restauracji

Kategoria: Twój biznes - oferta    15.03.2019

Coraz więcej restauracji stawia na gotowanie na oczach gości, w otwartej kuchni. Aby konsumenci jedli oczami ze smakiem, restauracja musi lśnić czystością! Kompleksowe podejście do higieny na pewno się opłaci.

Restauracyjna kuchnia będzie lśnić czystością dzięki produktom Ecolab. Foto: materiały prasowe.
Restauracyjna kuchnia będzie lśnić czystością dzięki produktom Ecolab. Foto: materiały prasowe.
Dobór odpowiednich metod czyszczenia, ich częstotliwości i używanych środków czystości zgodnie z zaleceniami Dobrej Praktyki Higienicznej (GHP) dla wielu restauratorów może okazać się niełatwy. Podczas mycia i dezynfekcji muszą zostać usunięte zanieczyszczenia oraz drobnoustroje, które mogłyby zagrozić zdrowiu konsumentów. Oba procesy powinny być jednak przeprowadzone w taki sposób, by nie dopuścić do skażenia nimi żywności.
– Powierzchnie twarde mające kontakt z żywnością powinny być czyszczone tylko odpowiednio zarejestrowanymi preparatami do dezynfekcji. Dobrze też, aby kucharz miał zawsze pod ręką szybko działający środek myjąco-dezynfekcyjny w postaci sprayu lub chusteczek, jak np. DrySan Oxy – mówi Elżbieta Farbaniec-Kołodyńska, marketing manager foodservice w Ecolab Polska.
Jednymi z najczęstszych incydentów, do których dochodzi w kuchni, są upadki spowodowane przez mokre lub śliskie posadzki. Warto więc stosować środki zawierające enzymy eliminujące wszystkie typy kuchennych tłuszczów, które zmniejszają ryzyko poślizgnięcia się.
– Wygodnym rozwiązaniem, zwłaszcza w otwartych kuchniach, są środki do posadzek, które nie wymagają spłukiwania. Wash’n Walk zawiera enzymy, które działają w sposób ciągły, zarówno w trakcie, jak i po zastosowaniu produktu, usuwając wszystkie typu tłuszczów. Podobnie jak inne produkty z serii KitchenPro dostępny jest w wysoko skoncentrowanej formule, a specjalne dozowniki gwarantują użycie odpowiedniej ilości środka czyszczącego do przygotowania roztworu roboczego – wyjaśnia Elżbieta Farbaniec-Kołodyńska.
Dozowniki środków czystości to nie tylko wygoda i bezpieczeństwo stosowania – doskonale działają też na wyobraźnię gości restauracji, dlatego ważna jest nie tylko ich funkcjonalność, ale i wygląd. Rozmieszczone w widocznych miejscach są czytelnym sygnałem, że w lokalu dba się o higienę.
– W oparciu o nasze wieloletnie doświadczenie opracowaliśmy kompleksowy pakiet środków do higieny rąk Nexa. Dozowniki z tej serii dostępne są w kolorze białym oraz czarnym i cieszą się popularnością wśród restauratorów m.in. ze względu na elegancki design – mówi Farbaniec-Kołodyńska.
Dozowniki ze środkami do higieny rąk powinny znaleźć się zarówno w miejscu przygotowania żywności, jej odbierania, jak i przy stanowiskach serwowania. Warto pamiętać nie tylko o pracownikach, ale również o klientach i umieścić je przy bufetach sałatkowych, wejściach na salę, w toaletach i innych miejscach o dużym natężeniu ruchu.

Autor tekstu: ( red. )

Zobacz także

Jak wybrać odzież dla pracowników?

Schludny, estetyczny, a przede wszystkim funkcjonalny i wygodny - taki właśnie powinien być strój roboczy w gastronomii. Jednak nie w każdym przypadku sprawdzi się to samo. Na co jeszcze warto zwrócić szczególną uwagę, wybierając odzież dla pracowników restauracji?

Śliwkowe żniwa w Kalifornii

W sadach kalifornijskiej śliwy w Północnej Kalifornii trwają żniwa. Ze zbiorów powstaną suszone śliwki - Kalifornia jest ich największym globalnym producentem zaopatrującym 40 proc. światowych rynków.

ORZEŹWIENIE NA MIEJSCU I NA WYNOS

Pogoda się poprawia - nadchodzi czas na chłodzące, orzeźwiające napoje. Ciekawy asortyment oryginalnych soków, koktajli czy lemoniad to istotny element wiosenno-letniej oferty wielu lokali. Zwłaszcza gdy zadba się o ich jakość i odpowiednie opakowanie, można wyróżnić się na tle konkurencji.

Kulturalne kulinaria

Kulturalno-kulinarny to ostatnio modne zestawienie - połączenie dwóch dziedzin i słów o bardzo szerokich znaczeniach. Jak zmaterializować to zgrabne hasło i stworzyć kulturalną knajpę? I to wyjątkowo kulturalną, bo działającą przy poważnej instytucji kultury.

Wsparcie dla gastronomii w MAKRO Polska

MAKRO Polska nawiązało współpracę z portalem Groupon, dzięki czemu jego klienci gastronomiczni mogą na korzystnych warunkach promować własne biznesy na tej platformie. Sieć stworzyła też stronę, na której właściciele małych sklepów oferują swoje usługi zakupów na telefon.

SZLACHETNA MATERIA

Obrusy, serwetki, bieżniki czy zasłony i dekoracje okienne - tekstyliów w restauracyjnej sali jest więcej, niż mogłoby się wydawać. Czy warto inwestować w jakościowe materiały, czy czasem lepiej w ogóle z nich zrezygnować?

Inne kategorie

Akademia Horeca

Jak łączyć napoje i alkohole z jedzeniem?

Jako restaurator pewnie wiele razy myślałeś o zasadach łączenia potraw i napojów. Jak sprawić, aby odpowiednia selekcja napojów pasowała do menu? Co zrobić, by obsługa umiała zarekomendować odpowiedni napój 
do serwowanego posiłku?
więcej

Video

Ruch to zdrowie, ale pamiętaj o bezpieczeństwie
Zespół stresu pourazowego – jak zadbać o swoją przyszłość ?
Społeczna odpowiedzialność – myśl o innych
Techniki relaksacji – jak się zregenerować?
Obniżenie nastroju – zrób nowy plan
Lęk przed utratą pracy – jak sobie z nim poradzić?
Konflikty w rodzinie – jak do nich nie dopuścić?
Kontrola – jak jej nie stracić ?
więcej