Finałowa szesnastka XVII edycji L’art de la Cuisine Martell

Kategoria: Wydarzenia - branżowe

Już 2 marca odbędzie się kolejna, XVII edycja jednego z najbardziej prestiżowych konkursów kulinarnych w Polsce. W tym roku spośród 55 zgłoszeń jury zakwalifikowało do finału 16 drużyn reprezentujących znakomite restauracje z kraju.

Wręczenie nagród na zeszłorocznej edycji L'art de la Cuisine Martell. Foto: materiały prasowe.
Wręczenie nagród na zeszłorocznej edycji L'art de la Cuisine Martell. Foto: materiały prasowe.
Tematem i zadaniem konkursowym tegorocznej edycji jest „Kurczak sielski w pejzażu polskiej kuchni regionalnej”. Kolejność startów zostanie wylosowana przez drużyny w przeddzień konkursu.

Oto finałowa szesnastka:
1. Łukasz Wolak, Michał Królik – Andromeda Alfa Hotel Galaxy, Kraków
2. Marcin Nowak, Maciej Małecki – Brasserie Warszawska, Warszawa
3. Mariusz Bobek, Adriana Wójcikowska – Restauracja Amarylis, Kraków
4. Przemysław Bednarz, Aleksandra Krupa – Restauracja Aruana, Hotel Narvil Conference & SPA, Serock
5. Łukasz Zamorowski, Kamil Ossowski – Hotel Haffner, Sopot
6. Jarosław Owczarczyk, Robert Branicki – Restauracja Pink Lobster, Warszawa
7. Wiktor Wielgus, Karol Kaszlewicz – Hotel Nicolaus, Toruń
8. Radosław Gierałtowski, Viktor Soliar – Restauracja Szafarnia 10, Gdańsk
9. Piotr Gipsiak, Sebastian Graca – Restauracja Brasserie Courtyard by Marriott, Warszawa
10. Angelika Kowalik, Łukasz Wajda – Restauracja Pod Nosem, Kraków
11. Dawid Jędrzejczyk, Tobiasz Nowak – Art Hotel, Wrocław
12. Sebastian Szafrański, Robert Borowski – Restauracja Art, Kraków
13. Mikołaj Kruszona, Marcin Ćwik – Puro Hotel, Poznań
14. Piotr Kaślewicz, Dawid Ziemann – Hotel Zamek Gniew, Gniew
15. Adrian Rosół, Szymon Szlembarski – Restauracja Hotelu Bania Thermal & Ski, Białka Tatrzańska
16. Jan Kubat, Michał Bąk – Pałac Goetz, Brzesko

Każda z drużyn w swoim daniu musi wykorzystać kurczaka sielskiego jako główny składnik oraz produkt charakterystyczny dla kuchni regionu, który reprezentują. Potrawa musi komponować się z koniakiem Martell. Na wykonanie zadania, czyli wyserwowanie 12 talerzy z autorskimi daniami, będą mieli  godzinę.

Ich pracę będzie obserwować członkowie trzech Jury: Degustacyjnego, Technicznego oraz Koneserów.

Jury Degustacyjne: Andrea Camastra (Senses 1*), Justyna Słupska-Kartaczowska, Joanna Ochniak, Kurt Scheller, Marek Widomski, Adam Chrząstowski.

Jury Techniczne: Ernest Jagodziński, Jarosław Uściński, Zbigniew Łęgowski, Andrzej Bałdyga, Wiesław Bober, Tomasz Deker.

Konkurs rozpocznie się w sobotę, 2 marca o godzinie 9:00 i potrwa do godziny 16:00.  Zespoły startować będą w czterech turach. Zwycięzcy L’art de la Cuisine Martell 2019 zostaną ogłoszeni podczas uroczystej, wieczornej Gali, którą jak co roku poprowadzą Karol Okrasa i Dariusz Maląg.

Poza konkursem przewidziano również wiele innych atrakcji, m.in.:
– wirtualne zwiedzanie Château de Chanteloup – degustacja koniaku w okularach VR z udziałem Christophe’a Valtaud – Cellar Master Martell,
– prelekcje, w tym seminarium „Jesiotr w towarzystwie mazurskich ryb z jezior i stawów” (dr inż. Jarosław Parol) oraz „Dlaczego Polacy pokochali ramen” (Dariusz Richter, Kuchnie Świata),
– wykład „Restauracja musi zarabiać!” (Paweł Gruba, Piotr Rogowski),
– „Muzyka od kuchni” – audycje na żywo, przy koniaku, poprowadzi Piotr Metz,
– otwarte warsztaty koktajlowe: Nowe oblicza koniaku Martell,
– warsztaty Sushi (Akademia Sushi),
– tasting koniaku Martell (Pernod Ricard Polska, Marcin Rogulski
– zwiedzanie Hotel ZAMEK RYN **** z przewodnikiem.

Organizatorem konkursu jest Grupa Andres, gospodarzem wydarzenia Hotel ZAMEK RYN.

Patronat merytoryczny nad konkursem pełni Fundacja Klubu Szefów Kuchni.

Konkurs nominowany jest do Kulinarnego Pucharu Polski.

Food Service jest patronem medialnym wydarzenia.

Autor tekstu: ( red. )

Inne kategorie

Akademia Horeca

Skuteczna ekspozycja i zatowarowanie restauracji

Dbanie o odpowiedni kontakt wizualny, zagwarantowanie priorytetu produktom najważniejszym z punktu widzenia klienta, dyskretne oznakowanie jakości oferty to droga, która doprowadzi do zwiększenia sprzedaży i zysków.
więcej

Video

Food Service Summit 2019 - relacja II
Food Service Summit 2019 - relacja
Food Service Summit 2019 - Nabo, Talerzyki
więcej