x

KULINARNY TRANSATLANTYK

Kategoria: Wydarzenia - otwarte    26.06.2017

Zbliża się VII edycja wydarzenia - odbędzie się już w dniach 15-19 lipca w Łodzi. Kino Kulinarne na Transatlantyku to dokumenty i filmy fabularne o tematyce okołokulinarnej - przedstawiające sylwetki szefów kuchni, ale też odsłaniające kulisy produkcji żywności oraz wina.

Foto: materiały prasowe
Foto: materiały prasowe
Nad filmowym programem Kina Kulinarnego od pierwszej odsłony sekcji czuwa Thomas Struck, twórca i kurator berlińskiego cyklu. – Kino Kulinarne jest dla nas elementem filozofii życia. To nie tylko pokazanie filmu i ugotowanie kolacji nim inspirowanej. To powrót do jedzenia archaicznego, w dobrym tego słowa znaczeniu, do żywności wolnej od chemii i GMO, do jedzenia, które jest też powodem do spotkania bez pośpiechu – mówi dyrektor Transatlantyk Festivalu, Jan A.P. Kaczmarek. – Przez prezentację starannie wyselekcjonowanych obrazów inspirujemy widzów i zachęcamy do szukania z nami pasji, tak w kinie, jak i na talerzu – dodaje.

Kino Kulinarne na Transatlantyku to nie tylko seanse – to także kolacje inspirowane filmami. Wśród szefów kuchni, którzy przygotują kolację w tym roku, znajdą się: Wojciech Modest Amaro (zainspiruje się filmem „The Soul” o szefie kuchni Eneko Atxa i Jiro Ono), Katarzyna Daniłowicz (przygotuje kolację po słynnej „Uczcie Babette”), Robert Skubisz (zainspiruje się filmem „Monsieur Mayonnaise” – rodzinną opowieścią o życiu australijskiego reżysera, Philippe’a Mory’ego), duet Tomasz Purol i Mariusz Pieterwas (po filmie „Boone”, historii trójki młodych farmerów z USA), Sebastian Krauzowicz (zainspiruje się filmem „André – The Voice of Wine” – opowiadającym historię popularności wina kalifornijskiego).

Kolacje odbędą się w klimatycznej przestrzeni Hali Maszyn w EC1 Łódź, a pokazy w Multikinie Silver Screen. Organizator zapewnia transport na miejsce kolacji. Pełny program oraz bilety (w cenie 200 zł za pokaz z kolacją) znajdziecie na stronie: www.transatlantyk.org.

„Food Service” jest patronem medialnym wydarzenia.

Autor tekstu: ( red. )

Inne kategorie

Akademia Horeca

Skuteczna strategia wyceny napojów

Odpowiednia wycena napojów to jedna z najważniejszych decyzji komercyjnych w sektorze HoReCa. Jeśli poziom cen jest właściwy, sprzedaż, a nią także zyski ze sprzedaży napojów wzrosną. W przypadku gdy ceny są zbyt niskie, tracimy zysk. Jeżeli natomiast ceny są zbyt wysokie, ryzykujemy utratę klienta.
więcej

Video

Ruch to zdrowie, ale pamiętaj o bezpieczeństwie
Zespół stresu pourazowego – jak zadbać o swoją przyszłość ?
Społeczna odpowiedzialność – myśl o innych
Techniki relaksacji – jak się zregenerować?
Obniżenie nastroju – zrób nowy plan
Lęk przed utratą pracy – jak sobie z nim poradzić?
Konflikty w rodzinie – jak do nich nie dopuścić?
Kontrola – jak jej nie stracić ?
więcej