x

Sfinks Polska z nowym zarządem

Kategoria: Twój biznes - wiedza    21.02.2019

Rada Nadzorcza Sfinks Polska powołała zarząd spółki na nową, pięcioletnią kadencję. 4-osobowy zarząd rozpoczął działanie od 6 lutego 2019. Do Sfinks Polska należą 4 sieci gastronomiczne: Sphinx, Piwiarnia Warki, Chłopskie Jadło i WOOK.

Na czele zarządu grupy Sfinks Polska pozostał Sylwester Cacek, a funkcję wiceprezesów nadal pełnić będą Dorota Cacek i Sławomir Pawłowski. Nową osobą w zarządzie jest natomiast Dariusz Strojewski, który był w przeszłości związany ze spółką, a obecnie obejmie stanowisko wiceprezesa ds. finansowych.

W zarządzie nowej kadencji pozostają osoby, które przez wiele lat zasiadały we władzach spółki, co pozwala zachować ciągłość zarządzania. Liczymy jednocześnie, że nowy wiceprezes, który w przeszłości związany był już ze Sfinksem i zna spółkę, istotnie wesprze nas w realizacji ambitnych planów, jakie sobie wyznaczyliśmy. – mówi Sylwester Cacek, prezes zarządu Sfinks Polska.

Dariusz Strojewski, wiceprezes ds. finansowych. Foto: materiały prasowe.
Dariusz Strojewski, wiceprezes ds. finansowych. Foto: materiały prasowe.
Dariusz Strojewski jest absolwentem Wydziału Fizyki Technicznej i Matematyki Stosowanej Politechniki Warszawskiej. W 1989 roku uzyskał tytuł doktora nauk fizycznych na tej uczelni. Posiada wieloletnie doświadczenie biznesowe w zarządzaniu spółkami. W latach 2012-2017 był członkiem zarządu spółki M.W. Trade, a następnie od 2017 do 2018 kierował tą spółką jako prezes. W przeszłości związany był już ze Sfinksem – w latach 2009-2010 pełnił funkcję wiceprezesa zarządu. Wcześniej był też dyrektorem zarządzającym w spółce OrsNet oraz prezesem zarządu i dyrektorem generalnym w firmie Magellan. Przez wiele lat związany był też z sektorem bankowym. Pracował m.in. w  Europejskim Banku Odbudowy i Rozwoju, ING Bank N.V. i ING Barings, w Generalnym Inspektoracie Nadzoru Bankowego, a także w biurze Systemu Bankowego i Instytucji Finansowych w Ministerstwie Finansów. Był też członkiem Komisji Papierów Wartościowych.

Autor tekstu: ( red. )

Zobacz także

Jakie są perspektywy rozwoju branży delivery?

Zainteresowanie Polaków dostawami jedzenia online dynamicznie rośnie, a pandemia COVID-19 wpłynęła na jeszcze większy wzrost takich zamówień. Czy nowi konsumenci dań z dowozów przekonają się do nich na trwałe? Jak będzie rozwijać się segment delivery?

Wakacyjne śniadania mistrzów

Tegoroczne wakacje będą inne niż te, które pamiętamy z ostatnich lat. Wszystko wskazuje na to, że Polacy chętniej będą zwiedzać lokalne atrakcje i korzystać z rodzimych pensjonatów oraz mniejszych hoteli. Dobre śniadania zachęcą ich do skorzystania z pozostałych usług gastronomicznych obiektu.

Jakie dania Polacy najchętniej zamawiali w wakacje?

Najczęściej zamawianym przez nas w wakacje jedzeniem z dowozem były dania z kurczakiem - wynika z analizy kilkuset tysięcy zamówień składanych od 1 czerwca za pośrednictwem aplikacji Uber Eats. Chętnie jedliśmy także burgery, pizzę, kebaba i pad thai.

Piwo z owocami jagodowymi? To coraz częstszy mariaż!

Owoce jagodowe to najpopularniejsza grupa polskich owoców używanych przez rzemieślniczych piwowarów. Nieustanny wzrost ich udziału w grupie dodatków do piw rzemieślniczych to efekt dobrej dostępności towaru i współpracy browarów z plantatorami, a także rozpoznawalnego przez konsumentów smaku.

DOBRE JEDZENIE ZACZYNA SIĘ OD CZYSTYCH RĄK

Higiena rąk to podstawa w gastronomii. Zasady związane z ich myciem są wpisane w systemy ghp i haccp. Jednak samo opłukanie wodą czy nawet wodą z mydłem nie jest wystarczające. Nadal wiele osób nie wie, jak prawidłowo myć ręce lub kiedy umycie rąk jest konieczne.

Bezkontaktowa dostawa zamówień z sieci Sfinksa

Sieci restauracji Sphinx, Chłopskie Jadło, Fabryka Pizzy i WOOK zarządzane przez Sfinks Polska wobec zamknięcia lokali gastronomicznych postawiły na dowóz zamówień oraz odbiór osobisty. Spółka wdrożyła dodatkowe procedury bezpieczeństwa oferując bezkontaktową dostawę.

Inne kategorie

Akademia Horeca

Skuteczna strategia wyceny napojów

Odpowiednia wycena napojów to jedna z najważniejszych decyzji komercyjnych w sektorze HoReCa. Jeśli poziom cen jest właściwy, sprzedaż, a nią także zyski ze sprzedaży napojów wzrosną. W przypadku gdy ceny są zbyt niskie, tracimy zysk. Jeżeli natomiast ceny są zbyt wysokie, ryzykujemy utratę klienta.
więcej

Video

Ruch to zdrowie, ale pamiętaj o bezpieczeństwie
Zespół stresu pourazowego – jak zadbać o swoją przyszłość ?
Społeczna odpowiedzialność – myśl o innych
Techniki relaksacji – jak się zregenerować?
Obniżenie nastroju – zrób nowy plan
Lęk przed utratą pracy – jak sobie z nim poradzić?
Konflikty w rodzinie – jak do nich nie dopuścić?
Kontrola – jak jej nie stracić ?
więcej