x

INSEKTY - Z CZYM TO SIĘ JE?

Kategoria: Lifestyle - książki    26.06.2017

To kolejny temat, który wzbudza spore emocje. Insekty - larwy, mrówki, pasikoniki - jako element potrawy pewnie wciąż szokują, ale też intrygują. Istnieją kultury, w których nie są niczym niezwykłym i są spożywane na co dzień. Świat zachodni wciąż nie może się przełamać.

Foto: materiały prasowe
Foto: materiały prasowe
Książka wydana przez Phaidon i napisana przez Josha Evansa, Roberto Flore, Michaela Boma Frosta pod egidą Nordic Food Lab jest swego rodzaju manifestem i zachętą do zmiany konserwatywnego myślenia o jedzeniu. René Redzepi (szef kuchni legendarnej Nomy) we wstępie przedstawia właściwie te same założenia, które stały się podwalinami New Nordic. Towarzyszą temu wyższe, społeczno-kulturowe cele. Zbliżenie do natury, przełamywanie barier i stereotypów pozwoliło odkryć bogactwo nowych składników, nowych smaków, zwiększyć świadomość wielu ludzi, no i wypromować Skandynawię (nie tylko jej kuchnię).

„On eating insects” zachęca, żeby traktować insekty tak samo jak powszechnie znane produkty (np. mięso) i oswoić je. Oprócz wciągających opowieści, esejów (w których rozmaite owady są na pierwszym planie) znalazły się też tu po prostu przepisy, np.: jabłka z mrówkami, taco z larwami pszczoły, mrówki z groszkiem czy czerwieniec kaktusowy w czekoladzie. To wszystko kryje pełnię smaków, aromatów i wartości odżywczych – tak twierdzi wielu, którzy chociaż raz spróbowali insektów. W restauracjach w Polsce nie mamy zbyt często możliwości, by tego doświadczyć. Jednak tacy szefowie jak Adrian Klonowski czy Aleksander Baron nie boją się przekraczania granic i podejmują takie próby. Przekonajcie się sami, jak to jest.

Josh Evans, Roberto Flore, Michael Bom Frost, „On eating insects”, wyd. Phaidon 2017

Autor tekstu: Jakub Gutek
O AUTORZE
Jakub Gutek
Kulturoznawca, dziennikarz kulinarny i kucharz amator. Od 2016 r. związany z magazynem „Food Service”. W swojej pracy łączy kulinaria i kulturę, a w szczególności film. Współtworzy inicjatywę Films For Food, która zajmuje się dystrybucją i promocją najciekawszych filmów dokumentalnych o tematyce kulinarno-gastronomicznej oraz organizuje wokół nich wiele wydarzeń specjalnych.

Inne kategorie

Akademia Horeca

SYSTEMY MOTYWACYJNE A WZROSTY SPRZEDAŻOWE W KATEGORII NAPOJÓW

W poprzednich artykułach omawiane były tematy istotne dla wzrostu sprzedaży i zysków kategorii napojów. Szukaliśmy odpowiedzi na pytanie, dlaczego kwestią fundamentalną jest inwestowanie w szkolenia dla zespołu, jak dopasować napoje do potraw, jak wyceniać napoje, omawialiśmy nadchodzące trendy.
więcej

Video

Ruch to zdrowie, ale pamiętaj o bezpieczeństwie
Zespół stresu pourazowego – jak zadbać o swoją przyszłość ?
Społeczna odpowiedzialność – myśl o innych
Techniki relaksacji – jak się zregenerować?
Obniżenie nastroju – zrób nowy plan
Lęk przed utratą pracy – jak sobie z nim poradzić?
Konflikty w rodzinie – jak do nich nie dopuścić?
Kontrola – jak jej nie stracić ?
więcej