W Lyonie Polacy rywalizowali z reprezentacjami z Algierii, Argentyny, Australii, Belgii, Brazylii, Chile, Chin, Egiptu, Włoch, Japonii, Malezji, Maroko, Meksyku, Singapuru, Korei Południowej, Szwecji, Tajwanu, Tunezji, Wielkiej Brytanii i Stanów Zjednoczonych.
W tym roku motywem przewodnim konkursu była natura, flora i fauna. Nasz drużyna stworzyła autorską, spójną koncepcję, opowiadając za pomocą cukierniczych kreacji własną historię. Każda z drużyn miała 10 godzin na realizację konkursowego zadania. Nasi reprezentanci stworzyli:– 19 deserów wegańskich na platerze, zatytułowanych „Gifts of nature”,
– 3 torty czekoladowe zatytułowane „A drop of life in nature”,
– 2 mrożone torty „A wave of freshness”,
– eksponat z czekolady wykonany przez Michała Doroszkiewicza,
– eksponat z karmelu autorstwa Marka Moskwy,
– rzeźba z lodu stworzona przez Damiana Wiśniewskiego. Tym razem, mimo ogromnej determinacji, profesjonalizmu i prezentacji wielu skomplikowanych technik nasi cukiernicy nie znaleźli się na podium. W ogólnej klasyfikacji zajęli 14 miejsce. Niemniej należą się im wielkie brawa za odwagę, ciężką pracę i pozytywną energię. Fakt, że znaleźli się w gronie najlepszych światowych drużyn dowodzi tylko, że polskie cukiernictwo i cukiernicy mają się dobrze i zmierzają w odpowiednim kierunku
W 15. edycji Coupe du Monde de la Patisserie na podium znalazły się:
1 miejsce: Malezja (Wei Loon Tan, Otto Tay, Ming Ai Lol)
2 miejsce: Japonia (Fumiaki Ito, Mirai Nishiyama, Ryohei Oguma)
3 miejsce: Włochy (Lorenzo Puca, Mattia Cortinovis, Andrea Restuccia)
Ponadto przyznano nagrody specjalne:
– „Eco-responsible prize” – Wielka Brytania
– „Sculpted Ice prize” – Victor Dagatan, USA
– „Chocolate prize” – Justin Williams, Australia
– “Sugar prize” – Jamie Houghton, Wielka Brytania
– “Team spirit prize” – Australia
– „Best promotional campaign prize” – Chile
– “Press prize” – Australia
– “Best poster prize” – Maroko
W drodze do Wielkiego Finału naszych cukierników wspierali partnerzy, bez pomocy których profesjonalne przygotowanie do konkursu nie byłoby możliwe:
Partner strategiczny: Debic
Partner główny: Lesaffre Polska S.A., Gastro Magic Service
Pozostali partnerzy: Ambasador 92, Badoit/Evian, Thermomix, Convotherm, Kruszwica, Winterhalter, Primulator, Pastry Creation, Hotel Natura Mazur, Dziamski Studio, CapFruit, Valrhona