x

Makarun w nowej odsłonie w Gliwicach

Kategoria: Wydarzenia - otwarte

6 lutego w gliwickiej Galerii Forum została otwarta nowa restauracja sieci Makarun Spaghetti and Salad, pierwsza po totalnym redesignie marki.

Lokal Makarun w Gliwicach. Foto: materiały prasowe.
Lokal Makarun w Gliwicach. Foto: materiały prasowe.
Właścicielami gliwickiego lokalu MakarunMaciej Rajewski, Katarzyna Pluciak i Magdalena Pluciak. To już ich druga inwestycja w lokal tej sieci. Pierwszy otworzyli na początku stycznia w Katowicach.

Sieć przez ostatnie pół roku intensywnie pracowała nad nową koncepcją Makaruna, także wizualną. Nowa restauracja wyróżnia się soczystym, świeżym i optymistycznym wnętrzem, które współgra z oferowanym jedzeniem. Nowa restauracja otwarta w foodcourcie centrum handlowego w Gliwicach przyciąga uwagę klientów.

Wystrój nowego lokalu Makarun w Gliwicach. Foto: materiały prasowe.
Wystrój nowego lokalu Makarun w Gliwicach. Foto: materiały prasowe.
– Pomarańczowy Makarun wbił się już mocno w świadomość klientów. Nie tracąc więc tego, ciężko zdobytego zaufania i rozpoznawalności, chcielibyśmy teraz zaproponować coś bardziej wyrafinowanego
– mówi Marcin Szworak, jeden ze współwłaścicieli marki Makarun Spaghetti and Salad. – Nadal będziemy podawać uczciwe włoskie pasty, ale sam proces ich przygotowywania będzie można zobaczyć. W gliwickim lokalu po raz pierwszy wprowadzimy live cooking. Pozostaniemy przy smakach i daniach, które nasi goście lubią najbardziej, ale serwować je będziemy w przyjemniejszych okolicznościach. Cieszy nas, że wprowadzane właśnie zmiany znalazły uznanie w oczach franczyzobiorcy, który od lat z powodzeniem zaangażowany jest w sektorze restauracyjnym.

Trzyosobowa spółka: Katarzyna i Magdalena Pluciak oraz Maciej Rajewski, ma duże doświadczenie w branży gastronomicznej, zdobyte głównie na rynku brytyjskim. Przez 7 lat zarządzał restauracjami, skupionymi w grupie TheRestaurantGroup, prowadzącej ponad 300 lokali m.in. z kuchnią meksykańską i włoską. Spółka zdecydowała się na Makaruna, ponieważ oferta sieci jest rzetelna, a zasady współpracy bardzo klarowne.

– Od początku byliśmy zdecydowani na dwa lokale – mówi Maciej Rajewski – Oczywiście zanim doszło do podpisania umowy przeprowadziliśmy profesjonalny audyt finansowy, ze wszystkimi koniecznymi wyliczeniami, sprawdziliśmy pasaż klientów, ale ostateczną decyzję podjęliśmy kierując się biznesowym przeczuciem, które podpowiadało nam, że to musi wypalić. To wewnętrzne przekonanie jest, moim zdaniem, niezbędne przy prowadzeniu interesu, bo wtedy ma się po prostu do niego serce.

Pierwsze tygodnie po otwarciu lokalu w Katowicach pokazały, że się nie mylili. 9 stycznia od godzi 11, kiedy dokonano uroczystego otwarcia restauracji, przy ul. Młyńskiej 15 ustawił się ogonek głodnych klientów i tak jest do dziś.

– Przyznam sam, że jesteśmy pozytywnie zaskoczeni – stwierdza Maciej Rajewski. – Lokal przejęliśmy po poprzednim najemcy. Spodziewałem się, że potrzeba będzie trochę czasu i pracy zanim odzyska się zaufanie klientów, pozyska nowych, poprawi niedociągnięcia itd., a tu poszło jak burza.

Styczeń jest jednym z gorszych miesięcy dla street foodów, do których zalicza się Makarun. Ludzie niechętnie wychodzą z domu, budżet mają nadszarpnięty świątecznymi zakupami. Tym bardziej obroty katowickiej sieciowej spaghetterii, oscylujące już w pierwszym miesiącu na poziomie 60 – 65 proc. maksimum jakie zakładał inwestor, bardzo dobrze rokują na przyszłość.

Autor tekstu: ( red. )

Zobacz także

II EDYCJA AKCJI "KUKBUK POLECA" Z DWIEMA NOWYMI KATEGORIAMI

"Kukbuk poleca" to certyfikat jakości przyznawany przez magazyn kulturalno-kulinarny "Kukbuk". Zgłoszenia można przesyłać do 7 maja pocztą tradycyjną lub online. Ubiegłoroczna, I edycja spotkała się z ogromnym zainteresowaniem ze strony lokalnych producentów oraz rzemieślników.

W Green Caffè Nero za kawę zapłacisz aplikacją

Sieć kawiarni Green Caffè Nero właśnie wprowadziła nową aplikację lojalnościową, dzięki której goście kawiarni będą mogli zbierać pieczątki na kawę, zapłacić za zamówienia, a nawet ofiarować kawę znajomym

"Refresh your life" - promocja europejskich owoców

Finansowany ze środków UE projekt "Refresh your life" ma na celu promocję europejskich, świeżych owoców i warzyw na rynkach Polski, Niemiec i Czech.

Essity zdobywa dwie nagrody European Cleaning and Hygiene Awards

15 listopada ogłoszono zwycięzców European Cleaning Awards 2018. Firma Essity zdobyła dwie prestiżowe nagrody w kategoriach: "Najlepsza praktyka - zrównoważony rozwój" oraz "Innowacja technologiczna roku".

Limitowana edycja butelki Coca-Cola autorstwa Karola Radziszewskiego

Wolność, dialog, szacunek i bycie razem ponad podziałami, niezależnie od różnic kulturowych, to wartości bliskie marce Coca-Cola.

CHEF CULINARY CUP 2017 JUŻ ZA NAMI

Finał drugiej edycji konkursu odbył się 5 kwietnia 2017 r. podczas Targów Euro Gastro. Zwycięzcą został Bartosz Peter. Organizatorem konkursu jest Nestlé Professional, a Jerzy Pasikowski objął patronat nad imprezą. Uczestnicy konkursu musieli przygotować danie z użyciem dowolnego fondu marki Chef.

Inne kategorie

Akademia Horeca

Skuteczna ekspozycja i zatowarowanie restauracji

Dbanie o odpowiedni kontakt wizualny, zagwarantowanie priorytetu produktom najważniejszym z punktu widzenia klienta, dyskretne oznakowanie jakości oferty to droga, która doprowadzi do zwiększenia sprzedaży i zysków.
więcej

Video

Food Service Summit 2019 - relacja II
Food Service Summit 2019 - relacja
Food Service Summit 2019 - Nabo, Talerzyki
więcej