x

Makarun w nowej odsłonie w Gliwicach

Kategoria: Wydarzenia - otwarte

6 lutego w gliwickiej Galerii Forum została otwarta nowa restauracja sieci Makarun Spaghetti and Salad, pierwsza po totalnym redesignie marki.

Lokal Makarun w Gliwicach. Foto: materiały prasowe.
Lokal Makarun w Gliwicach. Foto: materiały prasowe.
Właścicielami gliwickiego lokalu MakarunMaciej Rajewski, Katarzyna Pluciak i Magdalena Pluciak. To już ich druga inwestycja w lokal tej sieci. Pierwszy otworzyli na początku stycznia w Katowicach.

Sieć przez ostatnie pół roku intensywnie pracowała nad nową koncepcją Makaruna, także wizualną. Nowa restauracja wyróżnia się soczystym, świeżym i optymistycznym wnętrzem, które współgra z oferowanym jedzeniem. Nowa restauracja otwarta w foodcourcie centrum handlowego w Gliwicach przyciąga uwagę klientów.

Wystrój nowego lokalu Makarun w Gliwicach. Foto: materiały prasowe.
Wystrój nowego lokalu Makarun w Gliwicach. Foto: materiały prasowe.
– Pomarańczowy Makarun wbił się już mocno w świadomość klientów. Nie tracąc więc tego, ciężko zdobytego zaufania i rozpoznawalności, chcielibyśmy teraz zaproponować coś bardziej wyrafinowanego
– mówi Marcin Szworak, jeden ze współwłaścicieli marki Makarun Spaghetti and Salad. – Nadal będziemy podawać uczciwe włoskie pasty, ale sam proces ich przygotowywania będzie można zobaczyć. W gliwickim lokalu po raz pierwszy wprowadzimy live cooking. Pozostaniemy przy smakach i daniach, które nasi goście lubią najbardziej, ale serwować je będziemy w przyjemniejszych okolicznościach. Cieszy nas, że wprowadzane właśnie zmiany znalazły uznanie w oczach franczyzobiorcy, który od lat z powodzeniem zaangażowany jest w sektorze restauracyjnym.

Trzyosobowa spółka: Katarzyna i Magdalena Pluciak oraz Maciej Rajewski, ma duże doświadczenie w branży gastronomicznej, zdobyte głównie na rynku brytyjskim. Przez 7 lat zarządzał restauracjami, skupionymi w grupie TheRestaurantGroup, prowadzącej ponad 300 lokali m.in. z kuchnią meksykańską i włoską. Spółka zdecydowała się na Makaruna, ponieważ oferta sieci jest rzetelna, a zasady współpracy bardzo klarowne.

– Od początku byliśmy zdecydowani na dwa lokale – mówi Maciej Rajewski – Oczywiście zanim doszło do podpisania umowy przeprowadziliśmy profesjonalny audyt finansowy, ze wszystkimi koniecznymi wyliczeniami, sprawdziliśmy pasaż klientów, ale ostateczną decyzję podjęliśmy kierując się biznesowym przeczuciem, które podpowiadało nam, że to musi wypalić. To wewnętrzne przekonanie jest, moim zdaniem, niezbędne przy prowadzeniu interesu, bo wtedy ma się po prostu do niego serce.

Pierwsze tygodnie po otwarciu lokalu w Katowicach pokazały, że się nie mylili. 9 stycznia od godzi 11, kiedy dokonano uroczystego otwarcia restauracji, przy ul. Młyńskiej 15 ustawił się ogonek głodnych klientów i tak jest do dziś.

– Przyznam sam, że jesteśmy pozytywnie zaskoczeni – stwierdza Maciej Rajewski. – Lokal przejęliśmy po poprzednim najemcy. Spodziewałem się, że potrzeba będzie trochę czasu i pracy zanim odzyska się zaufanie klientów, pozyska nowych, poprawi niedociągnięcia itd., a tu poszło jak burza.

Styczeń jest jednym z gorszych miesięcy dla street foodów, do których zalicza się Makarun. Ludzie niechętnie wychodzą z domu, budżet mają nadszarpnięty świątecznymi zakupami. Tym bardziej obroty katowickiej sieciowej spaghetterii, oscylujące już w pierwszym miesiącu na poziomie 60 – 65 proc. maksimum jakie zakładał inwestor, bardzo dobrze rokują na przyszłość.

Autor tekstu: ( red. )

Zobacz także

GWIAZDKI MICHELIN 2018

Ukazała się najnowsza edycja przewodnika Michelin na kraje nordyckie. Największym zaskoczeniem okazała się informacja o trzech gwiazdkach dla restauracji Frantzén w Sztokholmie. To pierwsza w historii restauracja w Szwecji, która otrzymała trzy gwiazdki.

CERTYFIKAT SMAKU

19 maja podczas uroczystej gali w restauracji Mielżyński Wines & Spirits w Warszawie odbyła się gala finałowa I edycji akcji "Kukbuk poleca". Producenci mogli przesyłać do redakcji "Kukbuka" próbki swoich produktów, a najlepsze z nich otrzymały szereg korzyści płynących z posiadania certyfikatu.

25 tys. ofert specjalnych na Dzień Własnego Biznesu

Już 9 października odbędzie się Dzień Własnego Biznesu - święto małych i średnich przedsiębiorców. Z tej okazji na konsumentów czekać będzie 25 tys. ofert specjalnych - w tym promocje, rabaty i gratisy w sklepach i lokalach w całym kraju.

Kawowe poniedziałki McCafé

Nowy tydzień najlepiej zacząć od dobrej kawy, dlatego w każdy poniedziałek w McDonald’s będzie można ją kupić jedynie za 2 zł w ramach "Kawowych Poniedziałków McCafé".

Transgourmet i Selgros Cash & Carry wydają pierwszą edycję Trend Booka 2019

Podczas otwarcia Instytutu Kulinarnego, Transgourmet i Selgros Cash & Carry wydano pierwszą edycję Trend Booka 2019, w którym szefowie kuchni, cukiernicy, sommelierzy i eksperci z branży gastronomicznej wypowiadają się na temat trendów m. in.: kulinarnych, restauracyjnych, hotelarskich, winiarskich.

Deser charytatywny w Lourse Warszawa

Już po raz drugi Cukiernia Lourse Warszawa została partnerem Kampanii na rzecz Walki z Rakiem Piersi Estée Lauder Companies.

Inne kategorie

Akademia Horeca

SYSTEMY MOTYWACYJNE A WZROSTY SPRZEDAŻOWE W KATEGORII NAPOJÓW

W poprzednich artykułach omawiane były tematy istotne dla wzrostu sprzedaży i zysków kategorii napojów. Szukaliśmy odpowiedzi na pytanie, dlaczego kwestią fundamentalną jest inwestowanie w szkolenia dla zespołu, jak dopasować napoje do potraw, jak wyceniać napoje, omawialiśmy nadchodzące trendy.
więcej

Video

Koreański czarny czosnek - nowy trend wśród kucharzy
Food Service Summit 2019 - relacja II
Food Service Summit 2019 - relacja
więcej