x

Makarun w nowej odsłonie w Gliwicach

Kategoria: Wydarzenia - otwarte    08.02.2019

6 lutego w gliwickiej Galerii Forum została otwarta nowa restauracja sieci Makarun Spaghetti and Salad, pierwsza po totalnym redesignie marki.

Lokal Makarun w Gliwicach. Foto: materiały prasowe.
Lokal Makarun w Gliwicach. Foto: materiały prasowe.
Właścicielami gliwickiego lokalu MakarunMaciej Rajewski, Katarzyna Pluciak i Magdalena Pluciak. To już ich druga inwestycja w lokal tej sieci. Pierwszy otworzyli na początku stycznia w Katowicach.

Sieć przez ostatnie pół roku intensywnie pracowała nad nową koncepcją Makaruna, także wizualną. Nowa restauracja wyróżnia się soczystym, świeżym i optymistycznym wnętrzem, które współgra z oferowanym jedzeniem. Nowa restauracja otwarta w foodcourcie centrum handlowego w Gliwicach przyciąga uwagę klientów.

Wystrój nowego lokalu Makarun w Gliwicach. Foto: materiały prasowe.
Wystrój nowego lokalu Makarun w Gliwicach. Foto: materiały prasowe.
– Pomarańczowy Makarun wbił się już mocno w świadomość klientów. Nie tracąc więc tego, ciężko zdobytego zaufania i rozpoznawalności, chcielibyśmy teraz zaproponować coś bardziej wyrafinowanego
– mówi Marcin Szworak, jeden ze współwłaścicieli marki Makarun Spaghetti and Salad. – Nadal będziemy podawać uczciwe włoskie pasty, ale sam proces ich przygotowywania będzie można zobaczyć. W gliwickim lokalu po raz pierwszy wprowadzimy live cooking. Pozostaniemy przy smakach i daniach, które nasi goście lubią najbardziej, ale serwować je będziemy w przyjemniejszych okolicznościach. Cieszy nas, że wprowadzane właśnie zmiany znalazły uznanie w oczach franczyzobiorcy, który od lat z powodzeniem zaangażowany jest w sektorze restauracyjnym.

Trzyosobowa spółka: Katarzyna i Magdalena Pluciak oraz Maciej Rajewski, ma duże doświadczenie w branży gastronomicznej, zdobyte głównie na rynku brytyjskim. Przez 7 lat zarządzał restauracjami, skupionymi w grupie TheRestaurantGroup, prowadzącej ponad 300 lokali m.in. z kuchnią meksykańską i włoską. Spółka zdecydowała się na Makaruna, ponieważ oferta sieci jest rzetelna, a zasady współpracy bardzo klarowne.

– Od początku byliśmy zdecydowani na dwa lokale – mówi Maciej Rajewski – Oczywiście zanim doszło do podpisania umowy przeprowadziliśmy profesjonalny audyt finansowy, ze wszystkimi koniecznymi wyliczeniami, sprawdziliśmy pasaż klientów, ale ostateczną decyzję podjęliśmy kierując się biznesowym przeczuciem, które podpowiadało nam, że to musi wypalić. To wewnętrzne przekonanie jest, moim zdaniem, niezbędne przy prowadzeniu interesu, bo wtedy ma się po prostu do niego serce.

Pierwsze tygodnie po otwarciu lokalu w Katowicach pokazały, że się nie mylili. 9 stycznia od godzi 11, kiedy dokonano uroczystego otwarcia restauracji, przy ul. Młyńskiej 15 ustawił się ogonek głodnych klientów i tak jest do dziś.

– Przyznam sam, że jesteśmy pozytywnie zaskoczeni – stwierdza Maciej Rajewski. – Lokal przejęliśmy po poprzednim najemcy. Spodziewałem się, że potrzeba będzie trochę czasu i pracy zanim odzyska się zaufanie klientów, pozyska nowych, poprawi niedociągnięcia itd., a tu poszło jak burza.

Styczeń jest jednym z gorszych miesięcy dla street foodów, do których zalicza się Makarun. Ludzie niechętnie wychodzą z domu, budżet mają nadszarpnięty świątecznymi zakupami. Tym bardziej obroty katowickiej sieciowej spaghetterii, oscylujące już w pierwszym miesiącu na poziomie 60 – 65 proc. maksimum jakie zakładał inwestor, bardzo dobrze rokują na przyszłość.

Autor tekstu: ( red. )

Zobacz także

Ubierz się w McDonald’s!

McDonald’s prezentuje wieczorową kolekcję z okazji obchodzonego na całym świecie McDelivery Night In.

Przeciwko marnowaniu żywności

Makro razem z Federacją Polskich Banków Żywności przekazuje żywność potrzebującym. Makro Polska przekazało do tej pory 3,3 mln kg produktów, dzięki czemu udało się ufundować ponad 6,5 mln posiłków dla osób potrzebujących.

MAKRO Polska wobec sytuacji epidemiologicznej

Kompleksowe wyposażenie placówek w środki dezynfekujące, prowadzenie kampanii informacyjnej nt. bezpieczeństwa i higieny, zwiększenie częstotliwości dezynfekcji wózków zakupowych - te i inne działania podejmuje MAKRO Polska w celu zminimalizowania ryzyka rozprzestrzeniania się koronawirusa.

Transgourmet i Selgros Cash & Carry wydają pierwszą edycję Trend Booka 2019

Podczas otwarcia Instytutu Kulinarnego, Transgourmet i Selgros Cash & Carry wydano pierwszą edycję Trend Booka 2019, w którym szefowie kuchni, cukiernicy, sommelierzy i eksperci z branży gastronomicznej wypowiadają się na temat trendów m. in.: kulinarnych, restauracyjnych, hotelarskich, winiarskich.

W SŁUSZNEJ SPRAWIE

5 stycznia na Stadionie Energa Gdańsk odbyła się charytatywna "Kolacja Szefów Kuchni". Kolacje przygotowywane wspólnie przez kilku szefów kuchni to zawsze świetna okazja do wymiany pomysłów i doświadczeń, zdobycia nowych inspiracji.

McDonald’s wspiera szpitale McZestawami Mocy

Zaangażowanie w akcję #WzywamyPosiłki, współpraca z harcerzami, dostarczanie posiłków dla pracowników szpitali - to pierwsze działania sieci McDonald’s wspierające tych, którzy walczą z rozprzestrzenianiem się koronawirusa.

Inne kategorie

Akademia Horeca

Skuteczna strategia wyceny napojów

Odpowiednia wycena napojów to jedna z najważniejszych decyzji komercyjnych w sektorze HoReCa. Jeśli poziom cen jest właściwy, sprzedaż, a nią także zyski ze sprzedaży napojów wzrosną. W przypadku gdy ceny są zbyt niskie, tracimy zysk. Jeżeli natomiast ceny są zbyt wysokie, ryzykujemy utratę klienta.
więcej

Video

Ruch to zdrowie, ale pamiętaj o bezpieczeństwie
Zespół stresu pourazowego – jak zadbać o swoją przyszłość ?
Społeczna odpowiedzialność – myśl o innych
Techniki relaksacji – jak się zregenerować?
Obniżenie nastroju – zrób nowy plan
Lęk przed utratą pracy – jak sobie z nim poradzić?
Konflikty w rodzinie – jak do nich nie dopuścić?
Kontrola – jak jej nie stracić ?
więcej