Makarun w nowej odsłonie w Gliwicach
Kategoria: Wydarzenia - otwarte

6 lutego w gliwickiej Galerii Forum została otwarta nowa restauracja sieci Makarun Spaghetti and Salad, pierwsza po totalnym redesignie marki.

Lokal Makarun w Gliwicach. Foto: materiały prasowe.
Lokal Makarun w Gliwicach. Foto: materiały prasowe.
Właścicielami gliwickiego lokalu MakarunMaciej Rajewski, Katarzyna Pluciak i Magdalena Pluciak. To już ich druga inwestycja w lokal tej sieci. Pierwszy otworzyli na początku stycznia w Katowicach.

Sieć przez ostatnie pół roku intensywnie pracowała nad nową koncepcją Makaruna, także wizualną. Nowa restauracja wyróżnia się soczystym, świeżym i optymistycznym wnętrzem, które współgra z oferowanym jedzeniem. Nowa restauracja otwarta w foodcourcie centrum handlowego w Gliwicach przyciąga uwagę klientów.

Wystrój nowego lokalu Makarun w Gliwicach. Foto: materiały prasowe.
Wystrój nowego lokalu Makarun w Gliwicach. Foto: materiały prasowe.
– Pomarańczowy Makarun wbił się już mocno w świadomość klientów. Nie tracąc więc tego, ciężko zdobytego zaufania i rozpoznawalności, chcielibyśmy teraz zaproponować coś bardziej wyrafinowanego
– mówi Marcin Szworak, jeden ze współwłaścicieli marki Makarun Spaghetti and Salad. – Nadal będziemy podawać uczciwe włoskie pasty, ale sam proces ich przygotowywania będzie można zobaczyć. W gliwickim lokalu po raz pierwszy wprowadzimy live cooking. Pozostaniemy przy smakach i daniach, które nasi goście lubią najbardziej, ale serwować je będziemy w przyjemniejszych okolicznościach. Cieszy nas, że wprowadzane właśnie zmiany znalazły uznanie w oczach franczyzobiorcy, który od lat z powodzeniem zaangażowany jest w sektorze restauracyjnym.

Trzyosobowa spółka: Katarzyna i Magdalena Pluciak oraz Maciej Rajewski, ma duże doświadczenie w branży gastronomicznej, zdobyte głównie na rynku brytyjskim. Przez 7 lat zarządzał restauracjami, skupionymi w grupie TheRestaurantGroup, prowadzącej ponad 300 lokali m.in. z kuchnią meksykańską i włoską. Spółka zdecydowała się na Makaruna, ponieważ oferta sieci jest rzetelna, a zasady współpracy bardzo klarowne.

– Od początku byliśmy zdecydowani na dwa lokale – mówi Maciej Rajewski – Oczywiście zanim doszło do podpisania umowy przeprowadziliśmy profesjonalny audyt finansowy, ze wszystkimi koniecznymi wyliczeniami, sprawdziliśmy pasaż klientów, ale ostateczną decyzję podjęliśmy kierując się biznesowym przeczuciem, które podpowiadało nam, że to musi wypalić. To wewnętrzne przekonanie jest, moim zdaniem, niezbędne przy prowadzeniu interesu, bo wtedy ma się po prostu do niego serce.

Pierwsze tygodnie po otwarciu lokalu w Katowicach pokazały, że się nie mylili. 9 stycznia od godzi 11, kiedy dokonano uroczystego otwarcia restauracji, przy ul. Młyńskiej 15 ustawił się ogonek głodnych klientów i tak jest do dziś.

– Przyznam sam, że jesteśmy pozytywnie zaskoczeni – stwierdza Maciej Rajewski. – Lokal przejęliśmy po poprzednim najemcy. Spodziewałem się, że potrzeba będzie trochę czasu i pracy zanim odzyska się zaufanie klientów, pozyska nowych, poprawi niedociągnięcia itd., a tu poszło jak burza.

Styczeń jest jednym z gorszych miesięcy dla street foodów, do których zalicza się Makarun. Ludzie niechętnie wychodzą z domu, budżet mają nadszarpnięty świątecznymi zakupami. Tym bardziej obroty katowickiej sieciowej spaghetterii, oscylujące już w pierwszym miesiącu na poziomie 60 – 65 proc. maksimum jakie zakładał inwestor, bardzo dobrze rokują na przyszłość.

Autor tekstu: ( red. )
Zobacz także
Kiedy Amerykanin spotkał Szkota

Na początku kwietnia tego roku, w Teatrze Kamienica w Warszawie, odbyło się niezwykłe spotkanie, w trakcie którego goście spotkania mieli okazję odbyć niezwykłą podróż po świecie amerykańskiej i szkockiej whisky.

Odkrywanie dziedzictwa gastronomicznego Europy Środkowej

Ruszył program, w ramach którego pięć miast z Europy Środkowej wybrało swoje lokalne produkty gastronomiczne oraz zaplanowało działania pilotażowe w celu ich promowania.

Trendy w turystyce kulinarnej pod lupą ekspertów

Kim jest współczesny turysta kulinarny? Jakie są jego potrzeby? Jak budować jego świadomość i wiedzę? Nad tymi zagadnieniami debatowali eksperci IV konferencji "Międzykulturowa turystyka kulinarna pokoleń", organizowanej przez Szkołę Główną Turystyki i Hotelarstwa Vistula.

Wilanowski projekt kulinarny z Nagrodą Europa Nostra 2019!

"Miejsce przy królewskim stole", projekt Muzeum Pałacu Króla Jana III w Wilanowie realizowany w Villi Intrata znalazł się wśród zwycięzców Nagród Dziedzictwa Europejskiego - Nagród Europa Nostra 2019. Jury doceniło warsztaty, pokazy i konferencje naukowe związane z rekonstrukcją staropolskich przepi

Sezon grillowy z TABASCO i Kikkoman

TABASCO® i Kikkoman zapraszają na oficjalne otwarcie sezonu grillowego. Do wspólnego grillowania można dołączyć w Czeladzi w trakcie finału VII mistrzostw Polski Saunmistrzów.

Wspólny stół obejmujący całą Polskę

4 czerwca obchodzić będziemy 30 rocznicę pierwszych wolnych wyborów po II wojnie światowej. Z tej okazji dziennikarka Katarzyna Bosacka stworzyła ogólnopolską akcję "Menu Wolności". Celem jest wspólne, radosne świętowanie daty, która przyniosła wolność w Polsce.

inne kategorie
akademia horeca
Skuteczna ekspozycja i zatowarowanie restauracji Dbanie o odpowiedni kontakt wizualny, zagwarantowanie priorytetu produktom najważniejszym z punktu widzenia klienta, dyskretne oznakowanie jakości oferty to droga, która doprowadzi do zwiększenia sprzedaży i zysków.
więcej
Video
Food Service Summit 2019 - relacja II
Food Service Summit 2019 - relacja
Food Service Summit 2019 - Nabo, Talerzyki
Food Service Summit - Cool Cat
Food Service Summit 2019 - Ale Wino
Zapowiedź Food Service Summit 2019 - Tadeusz Müller
Zapowiedź Food Service Summit 2019 - Marta Glinka & Joanna Mróz
Zapowiedź Food Service Summit 2019 - Natalia Drobnik & Dawid Kaźmierczak
Zapowiedź Food Service Summit 2019 - Agnieszka Kręglicka
Food Service Summit 2018 - relacja
KARTA NAPOJÓW - ODCINEK 6
KARTA NAPOJÓW - ODCINEK 5
więcej