x

W ŚWIECIE (Z) CZEKOLADY

Kategoria: Lifestyle - książki    28.08.2017

To bez wątpienia jeden z najbardziej popularnych produktów na świecie. Prawie doskonały - ma mnóstwo najróżniejszych odmian, daje nieograniczone możliwości kulinarnych zastosowań. Wymaga delikatnego, uważnego i precyzyjnego traktowania. Dla wielu szefów kuchni i cukierni jest przedmiotem fascynacji.

Foto: materiały prasowe
Foto: materiały prasowe
Zakochany w czekoladzie Australijczyk Pana Barbounis po licznych podróżach po Wielkiej Brytanii i Belgii w 2012 r. założył w Melbourne własną firmę produkującą najwyższej jakości czekoladę. W niedawno wydanej książce opowiada o swojej pasji, ale zdradza też tajniki naturalnej produkcji i prawidłowej obróbki czekolady, pokazuje, co wpływa na jej smak i inne właściwości, oraz radzi, jaką czekoladę i do czego należy wybrać. Książka „Pana Chocolate. The recipes” porządkuje podstawy, pomaga uzyskać powtarzalne efekty, które w przypadku tak szlachetnego produktu są niezwykle istotne. To także praktyczne przepisy podzielone na kilka kategorii, w zależności od stylu i stopnia trudności. Nauczymy się z niej, jak prawidłowo temperować czekoladę, znajdziemy przepisy na czekoladowe klasyki czy mniej oczywiste desery (kilkanaście rodzajów pralin, tartę czekoladową czy mus czekoladowy z burakiem, malinami i chia). I co najciekawsze – niemal wszystkie z nich są wegańskie. W Polsce również mamy dobrą czekoladę, robioną u nas od podstaw, bezpośrednio z ziarna kakaowca sprowadzanego z różnych stron świata – podobnie jak Pana Barbounis produkują ją Tomasz Sienkiewicz, Krzysztof Stypułkowski, właściciele polskiej firmy Manufaktura Czekolady. Tacy ludzie pokazują jedno: należy dążyć do czekoladowej doskonałości.

„Pana Chocolate. The recipes: raw, organic, handmade, vegan”, Pana Barbounis, Hardie Grant Books 2017

Autor tekstu: Jakub Gutek
O AUTORZE
Jakub Gutek
Kulturoznawca, dziennikarz kulinarny i kucharz amator. Od 2016 r. związany z magazynem „Food Service”. W swojej pracy łączy kulinaria i kulturę, a w szczególności film. Współtworzy inicjatywę Films For Food, która zajmuje się dystrybucją i promocją najciekawszych filmów dokumentalnych o tematyce kulinarno-gastronomicznej oraz organizuje wokół nich wiele wydarzeń specjalnych.

Zobacz także

KUCHNIA IDEI

To właśnie jest "Boska kuchnia", świetne źródło inspiracji i kopalnia pomysłów dla tych, którzy działają w gastronomii lub dopiero zamierzają stawiać w niej pierwsze kroki. Przepisy stanowią tylko pretekst do zarażania pasją, pomysłami, opowiadania historii i i przekazywania systemu wartości.

"The Polish Table" Magdaleny Tomaszewskiej-Bolałek w ścisłym finale Gourmand World Cookbook Awards

Książka Tomaszewskiej-Bolałek współfinansowana przez Ministerstwo Spraw Zagranicznych RP znalazła się w ścisłym finale Gourmand World Cookbook Awards, najbardziej prestiżowego konkursu dla książek kulinarnych nazywanego również Kulinarnymi Oscarami.

David LaChapelle fotografem kalendarza Lavazza na rok 2020

Wybitny fotograf David LaChapelle jest autorem zdjęć do kalendarza Lavazza na 2020 rok. Sednem tego artystycznego projektu jest przyszłość naszej planety. Marka potwierdza tym samym swe zainteresowanie sztuką oraz wrażliwość na kwestie zrównoważonego rozwoju i działań w obronie Ziemi.

MOC Z MISKI

W książce "Miska szczęścia" Laura Osęka podaje przepisy na proste, lokalne i sezonowe dania, które przygotowuje na co dzień. Miska staje się tu symbolem stylu comfort food, powrotu do smaków dzieciństwa i rodzinnego domu, pozwala się rozgrzać w zimowe dni i ochłodzić latem.

Smakuj Trójmiasto Christmas Edition

Smakuj Trójmiasto Christmas Edition będzie edycją wyjątkową nie tylko ze względu na świąteczny nastrój, ale również przez rozszerzoną formę festiwalu, który potrwa aż dwa dni w nowej, większej, przestrzeni.

"Chleb i okruszki" Elizy Mórawskiej-Kmity

Blog kulinarny Elizy Mórawskiej-Kmity był jednym z pierwszych w Polsce. Przez kilkanaście lat blogerka zainspirowała mnóstwo ludzi do gotowania i pieczenia w domu, prowadząc także warsztaty, fotografując i pisząc kolejne książki.

Inne kategorie

Akademia Horeca

Skuteczna strategia wyceny napojów

Odpowiednia wycena napojów to jedna z najważniejszych decyzji komercyjnych w sektorze HoReCa. Jeśli poziom cen jest właściwy, sprzedaż, a nią także zyski ze sprzedaży napojów wzrosną. W przypadku gdy ceny są zbyt niskie, tracimy zysk. Jeżeli natomiast ceny są zbyt wysokie, ryzykujemy utratę klienta.
więcej

Video

Ruch to zdrowie, ale pamiętaj o bezpieczeństwie
Zespół stresu pourazowego – jak zadbać o swoją przyszłość ?
Społeczna odpowiedzialność – myśl o innych
Techniki relaksacji – jak się zregenerować?
Obniżenie nastroju – zrób nowy plan
Lęk przed utratą pracy – jak sobie z nim poradzić?
Konflikty w rodzinie – jak do nich nie dopuścić?
Kontrola – jak jej nie stracić ?
więcej