Cykl artykułów branżowych przygotowanych przez dziennikarzy Ouichef.pl we współpracy z firmą Coca-Cola, których celem jest edukacja w zakresie zarządzania kategoriami napojów alkoholowych oraz bezalkoholowych w biznesie HoReCa.

Patryk Le Nart

Dyrektor i założyciel Międzynarodowej Szkoły Barmanów i Sommelierów, właściciel portalu MojBar.pl i eventowego Bar Cateringu. Sprawuje nadzór programowy nad prowadzonymi w MSBiS zajęciami. Posiada wykształcenie kierunkowe zdobyte w USA i wieloletnie doświadczenie zawodowe w najlepszych lokalach Nowego Jorku. Od wielu lat sędziuje i prowadzi konkursy barmańskie.

Matias Glusman

Beverage & HoReCa Consultant. Wine Educator (WSET) & Certified Water Sommelier. Posiada także tytuł Sake Educator, jako jedyna osoba w Europie Środkowo-Wschodniej oraz jest sędzią podczas International Taste Awards w Brukseli. Polak z pochodzenia, urodzony w Argentynie, który kształcił się w Wielkiej Brytanii, a w Polsce mieszka od 2004 r.

RESTAURANT WEEK NAGRODZIŁ NAJLEPSZE RESTAURACJE
Kategoria: Akademia Horeca - manager

25 listopada w Warszawie odbyła się wielka gala wręczenia nagród festiwalu najlepszych restauracji. Uczestnicy z całej Polski zabrani zostali w niezwykłą podróż kulinarną Andrzeja Polana oraz wysłuchali koncertu Reni Jusis. Galę poprowadzili Lara Gessler i Paweł Światczyński.

Foto: materiały prasowe
Foto: materiały prasowe
Nagrody „Plebiscyt Gości Restaurant Week Polska” to jedyne takie wyróżnienia restauracyjne w kraju. O zwycięstwie najlepszych restauracji decydują bowiem nie eksperci, ale dziesiątki tysięcy festiwalowych gości (w ostatniej edycji było ich rekordowych 85 tys.). Odwiedzający oceniają restauracje w pięciu kategoriach za: przystawkę, danie główne, deser oraz obsługę i atmosferę. Konkursowy algorytm zlicza wszystkie głosy i waży je przez liczbę gości. Jest to więc najbardziej obiektywna platforma oceny restauracji w naszym kraju. W minionej edycji festiwalu wzięło udział prawie 400 restauracji z 36 polskich miast. Tegoroczna odsłona była wyjątkowa też pod innym względem – wzięło w niej bowiem udział blisko 100 debiutantów.

– To niezwykłe, jak wielu gości festiwalu ocenia restauracje na najwyższą ocenę – podkreśliła ze sceny Lara Gessler. – Jako restauratorzy jesteśmy przecież przyzwyczajeni głównie do ocen średnich i krytycznych. Paweł Światczyński, CEO & founder Restaurant Week Polska, kładł mocny nacisk na samą mechanikę przejrzystego wyboru zwycięskich restauracji. Jak mówił: – Zadowoleni festiwalowi goście stają się często stałymi gośćmi zwycięskich restauracji.

Kulinarna podróż
Podczas uroczystej gali, która odbyła się w industrialnych wnętrzach Małej Warszawy, zgromadzeni goście mieli okazję spróbowania dań przygotowanych przez szefa kuchni Andrzeja Polana. Menu pod hasłem „Kulinarna podróż” zawierało wiele regionalnych akcentów, m.in. ciekawe napoje: hyćka z kwiatów czarnego bzu czy żenicha na bazie rumianku, żurawiny i mięty. Poza tym goście mieli okazję do spróbowania wielu lokalnych przysmaków takich jak: cebularz lubelski, oscypki z Czarnego Dunajca z dodatkiem śliwki łąckiej, bundza i jałowca, smalec kaszubski z boczniakami. Na danie główne czekał na gości indyk pieczony inspirowany przepisem Hanki Bielickiej z dodatkiem grzybów, kaszy jęczmiennej, brukselki i żurawiny, a na deser drożdżowe ciasto ponczowe nawiązujące do tradycyjnych przepisów z regionu Podkarpacia.

Jednym z partnerów festiwalu Restaurant Week, a także Gali były marki Kinley oraz Kropla Délice. Paweł Światczyński podsumował współpracę, mówiąc: – Koktajl Martini Tonic z dodatkiem Kinley Tonic Water to prezent od partnerów festiwalu. Każdy gość może otrzymać go w pełni za darmo, dokonując rezerwacji na www.restaurantweek.pl. Takich prezentów rozdaliśmy podczas tegorocznej edycji prawie 85 tys. Ponadto koktajl można było domawiać, co z powodu niższej, promocyjnej ceny cieszyło się dużą popularnością. Domawianie płatnych produktów na etapie rezerwacji stolika to wciąż ewenement na skalę światową. Rozwijamy go, ponieważ wierzymy w skuteczność rozwiązań e-commerce'owych. Wiemy też z wyników naszych badań, że duża część gości chciałaby pokryć koszt nie tylko menu, ale też napojów już na etapie rezerwacji. Tak, aby uniknąć delikatnego kłopotu związanego z płaceniem przy innych gościach w restauracji lub zwyczajnie pozbyć się problemu z głowy. Przy opłaceniu wszystkich zamawianych produktów online nie musimy też czekać na kelnera z zamówieniem czy rachunkiem. To dla wielu ogromna oszczędność czasu. Kropla Délice to nasz pierwszy, pionierski produkt w ramach internetowego upsellingu. Cieszy się coraz większą popularnością – podczas ostatniej edycji potroiliśmy liczbę zamówień względem poprzedniego festiwalu – podsumował Paweł Światczyński.

Święto restauratorów
Wieczór zakończył koncert Reni Jusis. Po uczcie muzycznej goście kontynuowali rozmowy kuluarowe podczas after party, które trwało do późnych godzin nocnych. – Po sukcesie listopadowej gali wiemy, że jest to jeden z kierunków, w którym będziemy się rozwijać. Dotychczas brakowało w gastronomicznym kalendarium święta restauratorów, a nam zależy na nagradzaniu ojców sukcesów restauracji. Jest to nie tylko okazja do szerokiego zaprezentowania swojej restauracji na scenie i w mediach, ale też odebrania naprawdę wartościowych nagród, takich jak kolacja w najlepszej restauracji świata, szkolenie barmańskie dla całego zespołu czy podróż kulinarna do Kalifornii – podsumował listopadowe wydarzenie Światczyński.

Restaurant Week zamierza rozwijać narzędzia promocyjne online dla restauratorów. W najbliższych tygodniach ogłoszony zostanie start zupełnie nowej platformy internetowej, która będzie dawała możliwość promowania restauracji również w okresie pomiędzy festiwalami. Udostępnione zostanie także narzędzie do sprzedaży stolików w mniej popularnych godzinach oraz technologia do rezerwacji stolików online. Wszystkie nowe narzędzia budowane są w oparciu o doświadczenie i kapitał zgromadzony w Restaurant Weeku. Kolejna edycja festiwalu odbędzie się już wiosną: 3-17 kwietnia 2019 r.

„Food Service” i portal OuiChef.pl były współorganizatorami gali, a także patronami medialnymi.

W ogólnopolskim plebiscycie zwyciężyli:
I miejsce: restauracja Isto (Katowice)
Nagroda: rejs LOT-em i kolacja w Los Angeles dzięki marce LOT Polish Airlines

II miejsce: Alyki Nasza Restauracja (Wrocław)
Nagroda: roczny zapas Kropla Delice + pakiet medialny dzięki marce Kropla Délice

III miejsce: restauracja The Olive w hotelu Ilan (Lublin)
Nagroda: szkolenie barmańskie w MSBIS (do 20 osób) + 100 szklanek Kinley + fartuchy barmańskie dzięki marce Kinley Polska

Nagroda specjalna: Kręgliccy Restauracje i Catering
Nagroda: kolacja w najlepszej restauracji świata – Osterii Francescana dzięki marce Grundig i LOT Polish Airlines

Najlepsza przystawka: Alyki Nasza Restauracja (Wrocław)
Nagroda: voucher o wartości 2000 zł na wyposażenie restauracji w karty menu dzięki marce Luva

Najlepsze danie główne: restauracja Isto (Katowice)
Nagroda: voucher o wartości 3000 zł do wykorzystania w Dajar HoReCa dzięki marce Dajar HoReCa

Najlepszy deser: restauracja Isto (Katowice)
Nagroda: szkolenie z sensoryki i „coffee fundamentals” dla zespołu restauracyjnego dzięki marce Nespresso

Najlepsza obsługa: restauracja Binowo Park Golf Club (Szczecin)
Nagroda: zapas wina dla obsługi i 50 biletów na festiwal dzięki Faktoria Win oraz Restaurant Week Polska

Najlepsza atmosfera: Alyki Nasza Restauracja (Wrocław)
Nagroda: Kurs winiarski „The Wine & Spirit Education Trust” do wyboru na poziomach 1, 2 lub 3 sponsorowany przez Adama Pawłowskiego („Gościnność")

Autor tekstu: Patrycja Siwiec
O AUTORZE
Patrycja Siwiec
Zastępczyni redaktor naczelnej magazynu „Food Service”, w którym redaguje dział Wino. Autorka książki „Gościnność. Sztuka dobrej obsługi w gastronomii”. Doświadczenie zdobywała m.in. w winnicy Chateau Castigno we Francji oraz w restauracjach Northcote w Wielkiej Brytanii i El Celler de Can Roca w Hiszpanii. Absolwentka Wine & Spirits Education Trust.
Zobacz także
W jakich pracowników warto inwestować?

Badania pokazują, że ponad połowa pracodawców nie inwestuje w pracowników z obawy, że po jakimś czasie odejdą i wykorzystają zdobytą wiedzę gdzie indziej.

WYDARZENIE KULINARNE, O KTÓRYM MÓWI CAŁE MIASTO - CZY TO JEST MOŻLIWE?

Event to wyjątkowa szansa dla restauracji, aby wykazać się kreatywnością i nietuzinkowym podejściem. Zabierając się do jego organizacji, trzeba liczyć się z dużą ilością pracy, ale gdy realizuje się zadania punkt po punkcie, efekt może okazać się oszałamiający.

Raport o polskim konsumencie

Rynek Horeca w polsce w ciągu ostatnich 20 lat dynamicznie się rozwijał i ten trend prawdopodobnie będzie się utrzymywał. Z ponad 54 tysiącami lokali całorocznych i całkowitym obrotem rzędu 32 bilionów złotych, polski rynek należy do największych rynków gastronomicznych w krajach Unii Europejskiej.

Najlepsza strategia wyboru dostawcy

Wybór niewłaściwej gamy napojów prowadzi do redukcji ich sprzedaży i wpływa negatywnie na szeroko zdefiniowaną satysfakcję klienta z wizyty w restauracji. Jaka w takim razie jest najlepsza strategia wyboru dostawcy napojów?

TRENDY NA RYNKU NAPOJÓW

Jakie trendy obowiązują obecnie na rynku napojów? Jak sprawić, aby twoja oferta była z nimi zgodna, ale wyróżniała się na tle konkurencji?

PROGRAMY WSPARCIA SPRZEDAŻY PROPONOWANE PRZEZ DOSTAWCÓW

Gracze na rynku HoReCa z pewnością wielokrotnie zadają sobie pytanie, w jaki sposób najlepiej zaangażować dostawców i zapewnić sobie ich pomoc we wzroście sprzedaży i zysków. Jeżeli jeszcze nie zadałeś sobie tego pytania, najwyższy czas to zrobić.

inne kategorie
akademia horeca
Skuteczna ekspozycja i zatowarowanie restauracji Dbanie o odpowiedni kontakt wizualny, zagwarantowanie priorytetu produktom najważniejszym z punktu widzenia klienta, dyskretne oznakowanie jakości oferty to droga, która doprowadzi do zwiększenia sprzedaży i zysków.
więcej
Video
Food Service Summit 2019 - relacja II
Food Service Summit 2019 - relacja
Food Service Summit 2019 - Nabo, Talerzyki
Food Service Summit - Cool Cat
Food Service Summit 2019 - Ale Wino
Zapowiedź Food Service Summit 2019 - Tadeusz Müller
Zapowiedź Food Service Summit 2019 - Marta Glinka & Joanna Mróz
Zapowiedź Food Service Summit 2019 - Natalia Drobnik & Dawid Kaźmierczak
Zapowiedź Food Service Summit 2019 - Agnieszka Kręglicka
Food Service Summit 2018 - relacja
KARTA NAPOJÓW - ODCINEK 6
KARTA NAPOJÓW - ODCINEK 5
więcej