– To niezwykłe, jak wielu gości festiwalu ocenia restauracje na najwyższą ocenę – podkreśliła ze sceny Lara Gessler. – Jako restauratorzy jesteśmy przecież przyzwyczajeni głównie do ocen średnich i krytycznych. Paweł Światczyński, CEO & founder Restaurant Week Polska, kładł mocny nacisk na samą mechanikę przejrzystego wyboru zwycięskich restauracji. Jak mówił: – Zadowoleni festiwalowi goście stają się często stałymi gośćmi zwycięskich restauracji.
Kulinarna podróż
Podczas uroczystej gali, która odbyła się w industrialnych wnętrzach Małej Warszawy, zgromadzeni goście mieli okazję spróbowania dań przygotowanych przez szefa kuchni Andrzeja Polana. Menu pod hasłem „Kulinarna podróż” zawierało wiele regionalnych akcentów, m.in. ciekawe napoje: hyćka z kwiatów czarnego bzu czy żenicha na bazie rumianku, żurawiny i mięty. Poza tym goście mieli okazję do spróbowania wielu lokalnych przysmaków takich jak: cebularz lubelski, oscypki z Czarnego Dunajca z dodatkiem śliwki łąckiej, bundza i jałowca, smalec kaszubski z boczniakami. Na danie główne czekał na gości indyk pieczony inspirowany przepisem Hanki Bielickiej z dodatkiem grzybów, kaszy jęczmiennej, brukselki i żurawiny, a na deser drożdżowe ciasto ponczowe nawiązujące do tradycyjnych przepisów z regionu Podkarpacia.
Jednym z partnerów festiwalu Restaurant Week, a także Gali były marki Kinley oraz Kropla Délice. Paweł Światczyński podsumował współpracę, mówiąc: – Koktajl Martini Tonic z dodatkiem Kinley Tonic Water to prezent od partnerów festiwalu. Każdy gość może otrzymać go w pełni za darmo, dokonując rezerwacji na www.restaurantweek.pl. Takich prezentów rozdaliśmy podczas tegorocznej edycji prawie 85 tys. Ponadto koktajl można było domawiać, co z powodu niższej, promocyjnej ceny cieszyło się dużą popularnością. Domawianie płatnych produktów na etapie rezerwacji stolika to wciąż ewenement na skalę światową. Rozwijamy go, ponieważ wierzymy w skuteczność rozwiązań e-commerce'owych. Wiemy też z wyników naszych badań, że duża część gości chciałaby pokryć koszt nie tylko menu, ale też napojów już na etapie rezerwacji. Tak, aby uniknąć delikatnego kłopotu związanego z płaceniem przy innych gościach w restauracji lub zwyczajnie pozbyć się problemu z głowy. Przy opłaceniu wszystkich zamawianych produktów online nie musimy też czekać na kelnera z zamówieniem czy rachunkiem. To dla wielu ogromna oszczędność czasu. Kropla Délice to nasz pierwszy, pionierski produkt w ramach internetowego upsellingu. Cieszy się coraz większą popularnością – podczas ostatniej edycji potroiliśmy liczbę zamówień względem poprzedniego festiwalu – podsumował Paweł Światczyński.
Święto restauratorów
Wieczór zakończył koncert Reni Jusis. Po uczcie muzycznej goście kontynuowali rozmowy kuluarowe podczas after party, które trwało do późnych godzin nocnych. – Po sukcesie listopadowej gali wiemy, że jest to jeden z kierunków, w którym będziemy się rozwijać. Dotychczas brakowało w gastronomicznym kalendarium święta restauratorów, a nam zależy na nagradzaniu ojców sukcesów restauracji. Jest to nie tylko okazja do szerokiego zaprezentowania swojej restauracji na scenie i w mediach, ale też odebrania naprawdę wartościowych nagród, takich jak kolacja w najlepszej restauracji świata, szkolenie barmańskie dla całego zespołu czy podróż kulinarna do Kalifornii – podsumował listopadowe wydarzenie Światczyński.
Restaurant Week zamierza rozwijać narzędzia promocyjne online dla restauratorów. W najbliższych tygodniach ogłoszony zostanie start zupełnie nowej platformy internetowej, która będzie dawała możliwość promowania restauracji również w okresie pomiędzy festiwalami. Udostępnione zostanie także narzędzie do sprzedaży stolików w mniej popularnych godzinach oraz technologia do rezerwacji stolików online. Wszystkie nowe narzędzia budowane są w oparciu o doświadczenie i kapitał zgromadzony w Restaurant Weeku. Kolejna edycja festiwalu odbędzie się już wiosną: 3-17 kwietnia 2019 r.
„Food Service” i portal OuiChef.pl były współorganizatorami gali, a także patronami medialnymi.
W ogólnopolskim plebiscycie zwyciężyli:
I miejsce: restauracja Isto (Katowice)
Nagroda: rejs LOT-em i kolacja w Los Angeles dzięki marce LOT Polish Airlines
II miejsce: Alyki Nasza Restauracja (Wrocław)
Nagroda: roczny zapas Kropla Delice + pakiet medialny dzięki marce Kropla Délice
III miejsce: restauracja The Olive w hotelu Ilan (Lublin)
Nagroda: szkolenie barmańskie w MSBIS (do 20 osób) + 100 szklanek Kinley + fartuchy barmańskie dzięki marce Kinley Polska
Nagroda specjalna: Kręgliccy Restauracje i Catering
Nagroda: kolacja w najlepszej restauracji świata – Osterii Francescana dzięki marce Grundig i LOT Polish Airlines
Najlepsza przystawka: Alyki Nasza Restauracja (Wrocław)
Nagroda: voucher o wartości 2000 zł na wyposażenie restauracji w karty menu dzięki marce Luva
Najlepsze danie główne: restauracja Isto (Katowice)
Nagroda: voucher o wartości 3000 zł do wykorzystania w Dajar HoReCa dzięki marce Dajar HoReCa
Najlepszy deser: restauracja Isto (Katowice)
Nagroda: szkolenie z sensoryki i „coffee fundamentals” dla zespołu restauracyjnego dzięki marce Nespresso
Najlepsza obsługa: restauracja Binowo Park Golf Club (Szczecin)
Nagroda: zapas wina dla obsługi i 50 biletów na festiwal dzięki Faktoria Win oraz Restaurant Week Polska
Najlepsza atmosfera: Alyki Nasza Restauracja (Wrocław)
Nagroda: Kurs winiarski „The Wine & Spirit Education Trust” do wyboru na poziomach 1, 2 lub 3 sponsorowany przez Adama Pawłowskiego („Gościnność")