x

KUK NUK

Kategoria: Miejsca    26.11.2018

Kuk Nuk to pokaźnych rozmiarów restauracja (80 miejsc siedzących) położona w ścisłym centrum Rzeszowa, tuż przy rynku. Lokal powstał z potrzeby stworzenia kuchni na wysokim poziomie, której wówczas brakowało na podkarpackim rynku.

Foto: materiały prasowe
Foto: materiały prasowe
Pomysł opierał się na gotowaniu dań z lokalnych produktów, niebanalnych połączeniach smaków oraz efektownym wykończeniu. Za cel obrano zadowolenie gości oraz ich częste powroty. Szefem kuchni jest Maciej Stankiewicz, który wcześniej gotował w lubelskiej Czarciej Łapie. Poza nim za funkcjonowanie restauracji odpowiedzialna jest Magdalena Delmaczyńska. Dba się tu o kulinarne atrakcje i mimo sporego ruchu nikt nie osiada na laurach. Karta dań stale się zmienia za sprawą „weekendowych specjałów”. W każdy piątek uzupełnia się ją o 3, 4 zupełnie nowe dania inspirowane aktualnie dostępnymi sezonowymi produktami. I tak na przykład warto skosztować polędwicy z dorsza z purée z wędzonego selera, z pak choi i popcornem z kaszy gryczanej (44 zł) czy policzków wołowych z gnocchi, purée z marchewki, buraka, szpinaku oraz z sosem z czerwonego wina (45 zł). Jeżeli jednak rozejrzeć się dookoła restauracji, tym, co najczęściej wybierają goście, są burgery. Przygotowywane są pieczołowicie, począwszy od mięsa przyrządzanego na grillu opalanym węglem drzewnym zgodnie z pożądanym przez gości stopniem wysmażenia. Podawane są w siedmiu różnych odsłonach, w bułkach własnej receptury, z frytkami i sałatką colesław (26-32 zł). Oprócz burgerów warto rozważyć także pasty. Właściciele szczególnie chwalą sobie to, że w plebiscycie lokalnego wydania „Gazety Wyborczej” zostały one okrzyknięte najlepszymi w mieście.

ul. Matejki 4, Rzeszów

Autor tekstu: Patrycja Siwiec
O AUTORZE
Patrycja Siwiec
Zastępczyni redaktor naczelnej magazynu „Food Service”, w którym redaguje dział Wino. Autorka książki „Gościnność. Sztuka dobrej obsługi w gastronomii”. Doświadczenie zdobywała m.in. w winnicy Chateau Castigno we Francji oraz w restauracjach Northcote w Wielkiej Brytanii i El Celler de Can Roca w Hiszpanii. Absolwentka Wine & Spirits Education Trust.

Zobacz także

Inne kategorie

Akademia Horeca

Skuteczna strategia wyceny napojów

Odpowiednia wycena napojów to jedna z najważniejszych decyzji komercyjnych w sektorze HoReCa. Jeśli poziom cen jest właściwy, sprzedaż, a nią także zyski ze sprzedaży napojów wzrosną. W przypadku gdy ceny są zbyt niskie, tracimy zysk. Jeżeli natomiast ceny są zbyt wysokie, ryzykujemy utratę klienta.
więcej

Video

Ruch to zdrowie, ale pamiętaj o bezpieczeństwie
Zespół stresu pourazowego – jak zadbać o swoją przyszłość ?
Społeczna odpowiedzialność – myśl o innych
Techniki relaksacji – jak się zregenerować?
Obniżenie nastroju – zrób nowy plan
Lęk przed utratą pracy – jak sobie z nim poradzić?
Konflikty w rodzinie – jak do nich nie dopuścić?
Kontrola – jak jej nie stracić ?
więcej