x

PODSUMOWANIE TARGÓW HORECA I ENOEXPO

Kategoria: Wydarzenia - branżowe    26.11.2018

Od 7 do 9 listopada ofertę zaprezentowało niemal 400 wystawców z różnych stron świata. Wydarzenie sektora gastronomicznego i hotelarskiego tradycyjnie już połączone było ze spotkaniem branży winiarskiej - Targami EnoExpo.

Foto: materiały prasowe
Foto: materiały prasowe
Krajem partnerskim tegorocznej edycji były Stany Zjednoczone. Jedną z atrakcji targów była oferta produktów żywnościowych zaprezentowanych w ramach projektu „Ameryka od kuchni”. Kalifornijskie śliwki, wina, wołowina z Nebraski czy piwa kraftowe z Brooklynu, m.in. te produkty w różnych wariacjach czekały na uczestników targów.

– Największą zaletą amerykańskich produktów jest przede wszystkim ich dobra jakość oraz dostępność na polskim rynku. Jesteśmy bardzo zadowoleni, że możemy w atrakcyjnej przestrzeni wystawienniczej pokazać amerykańskie produkty z nadzieją, że przypadną Polakom do gustu i będą z nich korzystali. Bardzo się cieszymy, że na targach prezentowane są m.in. wina z Kalifornii, piwa z Brooklynu czy innych warzelni. Nie mogło oczywiście zabraknąć amerykańskiej wołowiny. Polska staje się coraz większym gastronomicznym rajem, widać to szczególnie tutaj, w Krakowie – mówił podczas uroczystego otwarcia stoiska B. Bix Alliu, konsul generalny USA w Krakowie.

W podobnym tonie wypowiadał się Jonn Slette – attaché ds. rolnictwa z biura rolnego Ambasady Stanów Zjednoczonych. – Amerykańska kuchnia jest bardzo zróżnicowana. Stany Zjednoczone to ogromny kraj, dzięki czemu mamy tak duże bogactwo produktów, począwszy od owoców morza, łososia z Alaski, mintaja, wołowiny z Nebraski, słodkich ziemniaków i wina z Kalifornii.

Na zwiedzających czekały także pokazy pieczenia chleba. W ramach cyklu prezentacji pt. „Breadway – chleb w restauracji” w Kuchni Mistrzów wystąpiła m.in. Monika Walecka. Nowością tegorocznej edycji był Salon Barmana i Baristy Bar B-Q, w którym odbyły się m.in. warsztaty z koktajlami na bazie bourbonu w roli głównej. Krakowscy barmani: Szymon Cieśla, Tomasz Źródłowski, Grzegorz Pikulski, Bartłomiej Szymski, Maciej Mazur i Piotr Baran zaprezentowali techniki przygotowania oraz łączenia tego trunku z potrawami. W ramach Akademii HoReCa wiedzą dzielili się m.in.: Tomasz Leśniak – kucharz piłkarskiej reprezentacji Polski, szef kuchni Bistro Bene, Sebastian Krauzowicz – trener kadry narodowej kucharzy, czy Rafał Targosz – właściciel restauracji Zakładka.

Równocześnie z Targami HoReCa tradycyjnie już odbyły się Międzynarodowe Targi Wina EnoExpo. Dzięki połączeniu obu wydarzeń producenci i importerzy wina mieli doskonałą okazję, by zaprezentować ofertę odbiorcom z sektora HoReCa i znaleźć dystrybutora na prężnie rozwijającym się rynku. Na uwagę zasługuje bogaty program seminariów tematycznych dotyczących produktów z określonych regionów winiarskich oraz sprzedaży wina w restauracji. W tym roku Niemiecki Instytut Wina przygotował m.in. ciekawą degustację komentowaną dotyczącą sektów (niemieckie wina musujące). Degustację hiszpańskich cav poprowadził natomiast Julio Cesar Sobrino. Mariusz Kapczyński wspólnie z producentem z winnicy Puklavec Family Wines współprowadził zaś prezentację przekrojową win słoweńskich.

Kolejna edycja Targów HoReCa zaplanowana jest na 20-22 listopada 2019 r.

„Food Service” był patronem medialnym wydarzenia.

Autor tekstu: ( red. )

Zobacz także

V Mistrzostwa Polski w Potrawach i Kawiorze z Jesiotra

Tegoroczna edycja mistrzostw odbędzie się już 9 marca w Hotelu Atut w Licheniu Starym. Impreza została zorganizowana w ramach Weekendu Kulinarnego.

Konkurs barmański World Class powraca po roku przerwy

Organizator konkursu oficjalnie ogłasza: koniec czekania! Po roku przerwy spowodowanej pandemią, polscy barmani znów będą mogli się zmierzyć się w turnieju umiejętności i kreatywności. Właśnie wystartowały krajowe kwalifikacje do World Class Competition 2021. Finał odbędzie się w Madrycie.

Transgourmet i Selgros Cash & Carry inaugurują RESTART 2.0

RESTART 2.0 to kolejna edycja programu wszechstronnego wsparcia dla gastronomii Transgourmet i Selgros Cash & Carry. Obejmuje m. in. ofertę rabatową dopasowaną do potrzeb każdego biznesu, wsparcie marketingowe oraz merytoryczne, a także praktyczne szkolenia.

MAKRO Polska wydało kalendarz z portretami czołowych szefów kuchni

Z początkiem tego roku MAKRO Polska przygotowało limitowaną edycję kalendarza w ramach programu Polskie Skarby Kulinarne. Do udziału w projekcie zaproszono 30 czołowych przedstawicieli polskiej branży gastronomicznej.

Gęsina w Restauracji - 4. edycja konkursu

9 kwietnia 2019 roku, w halach targowych Expo Mazury S. A. w Ostródzie, podczas targów Mazury HoReCa odbędzie się kolejna, już 4. edycja konkursu kulinarnego Gęsina w Restauracji. Organizatorem konkursu jest Iławskie Stowarzyszenie Producentów Gęsi.

Oferta Transgourmet i Selgros Cash & Carry na Targach EuroGastro 2021

Na Międzynarodowych Targach Gastronomicznych EuroGastro, które odbędą się 1-3 września w Nadarzynie, Transgourmet i Selgros Cash & Carry zaprezentują szeroką ofertę produktów i usług dla wszystkich grup klientów gastronomicznych oraz działania Instytutu Kulinarnego Transgourmet.

Inne kategorie

Akademia Horeca

SYSTEMY MOTYWACYJNE A WZROSTY SPRZEDAŻOWE W KATEGORII NAPOJÓW

W poprzednich artykułach omawiane były tematy istotne dla wzrostu sprzedaży i zysków kategorii napojów. Szukaliśmy odpowiedzi na pytanie, dlaczego kwestią fundamentalną jest inwestowanie w szkolenia dla zespołu, jak dopasować napoje do potraw, jak wyceniać napoje, omawialiśmy nadchodzące trendy.
więcej

Video

Ruch to zdrowie, ale pamiętaj o bezpieczeństwie
Zespół stresu pourazowego – jak zadbać o swoją przyszłość ?
Społeczna odpowiedzialność – myśl o innych
Techniki relaksacji – jak się zregenerować?
Obniżenie nastroju – zrób nowy plan
Lęk przed utratą pracy – jak sobie z nim poradzić?
Konflikty w rodzinie – jak do nich nie dopuścić?
Kontrola – jak jej nie stracić ?
więcej