x

PODSUMOWANIE TARGÓW HORECA I ENOEXPO

Kategoria: Wydarzenia - branżowe

Od 7 do 9 listopada ofertę zaprezentowało niemal 400 wystawców z różnych stron świata. Wydarzenie sektora gastronomicznego i hotelarskiego tradycyjnie już połączone było ze spotkaniem branży winiarskiej - Targami EnoExpo.

Foto: materiały prasowe
Foto: materiały prasowe
Krajem partnerskim tegorocznej edycji były Stany Zjednoczone. Jedną z atrakcji targów była oferta produktów żywnościowych zaprezentowanych w ramach projektu „Ameryka od kuchni”. Kalifornijskie śliwki, wina, wołowina z Nebraski czy piwa kraftowe z Brooklynu, m.in. te produkty w różnych wariacjach czekały na uczestników targów.

– Największą zaletą amerykańskich produktów jest przede wszystkim ich dobra jakość oraz dostępność na polskim rynku. Jesteśmy bardzo zadowoleni, że możemy w atrakcyjnej przestrzeni wystawienniczej pokazać amerykańskie produkty z nadzieją, że przypadną Polakom do gustu i będą z nich korzystali. Bardzo się cieszymy, że na targach prezentowane są m.in. wina z Kalifornii, piwa z Brooklynu czy innych warzelni. Nie mogło oczywiście zabraknąć amerykańskiej wołowiny. Polska staje się coraz większym gastronomicznym rajem, widać to szczególnie tutaj, w Krakowie – mówił podczas uroczystego otwarcia stoiska B. Bix Alliu, konsul generalny USA w Krakowie.

W podobnym tonie wypowiadał się Jonn Slette – attaché ds. rolnictwa z biura rolnego Ambasady Stanów Zjednoczonych. – Amerykańska kuchnia jest bardzo zróżnicowana. Stany Zjednoczone to ogromny kraj, dzięki czemu mamy tak duże bogactwo produktów, począwszy od owoców morza, łososia z Alaski, mintaja, wołowiny z Nebraski, słodkich ziemniaków i wina z Kalifornii.

Na zwiedzających czekały także pokazy pieczenia chleba. W ramach cyklu prezentacji pt. „Breadway – chleb w restauracji” w Kuchni Mistrzów wystąpiła m.in. Monika Walecka. Nowością tegorocznej edycji był Salon Barmana i Baristy Bar B-Q, w którym odbyły się m.in. warsztaty z koktajlami na bazie bourbonu w roli głównej. Krakowscy barmani: Szymon Cieśla, Tomasz Źródłowski, Grzegorz Pikulski, Bartłomiej Szymski, Maciej Mazur i Piotr Baran zaprezentowali techniki przygotowania oraz łączenia tego trunku z potrawami. W ramach Akademii HoReCa wiedzą dzielili się m.in.: Tomasz Leśniak – kucharz piłkarskiej reprezentacji Polski, szef kuchni Bistro Bene, Sebastian Krauzowicz – trener kadry narodowej kucharzy, czy Rafał Targosz – właściciel restauracji Zakładka.

Równocześnie z Targami HoReCa tradycyjnie już odbyły się Międzynarodowe Targi Wina EnoExpo. Dzięki połączeniu obu wydarzeń producenci i importerzy wina mieli doskonałą okazję, by zaprezentować ofertę odbiorcom z sektora HoReCa i znaleźć dystrybutora na prężnie rozwijającym się rynku. Na uwagę zasługuje bogaty program seminariów tematycznych dotyczących produktów z określonych regionów winiarskich oraz sprzedaży wina w restauracji. W tym roku Niemiecki Instytut Wina przygotował m.in. ciekawą degustację komentowaną dotyczącą sektów (niemieckie wina musujące). Degustację hiszpańskich cav poprowadził natomiast Julio Cesar Sobrino. Mariusz Kapczyński wspólnie z producentem z winnicy Puklavec Family Wines współprowadził zaś prezentację przekrojową win słoweńskich.

Kolejna edycja Targów HoReCa zaplanowana jest na 20-22 listopada 2019 r.

„Food Service” był patronem medialnym wydarzenia.

Autor tekstu: ( red. )

Zobacz także

Restauracja na Facebooku

Już w najbliższy wtorek, 12.03, w Warszawie odbędzie się szkolenie na temat komunikacji marketingowej w sieci. Szkolenie poprowadzi niezastąpiona w tym temacie Marta Panfil z agencji kreatywnej FIKA.

EUROGASTRO I WORLDHOTEL - PODSUMOWANIE TARGÓW

W dniach 5-7 kwietnia 273 wystawców z 15 krajów zaprezentowało ofertę, a Centrum Targowo-Kongresowe odwiedziło 19 457 osób. Przedstawiciele branży gastronomicznej i hotelarskiej zapoznali się z najnowszymi trendami oraz wzięli udział w wielu szkoleniach.

Polscy jurorzy w konkursie S.Pellegrino Young Chef

W gronie jurorów prestiżowego konkursu S.Pellegrino Young Chef znaleźli się Iwona Niemczewska i Marcin Popielarz. Do udziału w międzynarodowej rywalizacji młodych kucharzy można się zgłaszać do 30 kwietnia.

Zarabiaj na kawie! - warsztaty Segafredo Zanetti

Dzięki bezpłatnym warsztatom organizowanym przez Segafredo Zanetti dowiesz się, jak zwiększyć obrót lokalu, budować przewagę konkurencyjną i rozwijać swój biznes.

Więcej niż konkurs

Spośród 10 tys. kandydatów do finału docierają najlepsi barmani z 55 krajów, by na oczach 2 milionów widzów zmierzyć się w 6 morderczych wyzwaniach. Cel? Miejsce w Hall of Fame World Class - najtrudniejszego konkursu barmańskiego globu. Kolejna szansa w przyszłym roku w Berlinie.

Bocuse D’or Europe 2018 za nami

11-12 czerwca dwadzieścia najlepszych europejskich duetów kucharskich walczyło podczas Bocuse d’Or Europe 2018 w Oval Lingotto Fiere Torino o awans do Wielkiego Finału w Lyonie 2019.

Inne kategorie

Akademia Horeca

SYSTEMY MOTYWACYJNE A WZROSTY SPRZEDAŻOWE W KATEGORII NAPOJÓW

W poprzednich artykułach omawiane były tematy istotne dla wzrostu sprzedaży i zysków kategorii napojów. Szukaliśmy odpowiedzi na pytanie, dlaczego kwestią fundamentalną jest inwestowanie w szkolenia dla zespołu, jak dopasować napoje do potraw, jak wyceniać napoje, omawialiśmy nadchodzące trendy.
więcej

Video

Food Service Summit 2019 - relacja II
Food Service Summit 2019 - relacja
Food Service Summit 2019 - Nabo, Talerzyki
więcej