McDonald’s testuje papierowe słomki
Kategoria: Twój biznes - wiedza

Plastikowe słomki co najmniej od połowy 2018 roku są tematem numer jeden wszystkich, dla których ekologia jest ważna. Do tego grona dołączyła również sieć McDonald’s, która w wybranych restauracjach na terenie Polski postanowiła przetestować rozwiązania mogące zastąpić słomki wykonane z plastiku.

Kubek z papierową słomką. Foto: materiały prasowe
Kubek z papierową słomką. Foto: materiały prasowe

Każdego dnia w restauracjach McDonald’s na całym świecie obsługiwanych jest 69 milionów ludzi. W Polsce sieć posiada 422 restauracje, w których posiłki spożywa średnio 700 tys. osób dziennie. Każdy przygotowany w McDonald’s posiłek wydawany jest w opakowaniach jednorazowych, co generuje ogromną ilość odpadów. Zgodnie z ogłoszoną przez McDonald’s rok temu strategią Scale for Good do roku 2025 wszystkie odpady opakowaniowe z sal jadalnych będą trafiać do recyklingu. Już w tej chwili ok. 90% polskich lokali zaopatrzona jest w kosze umożliwiające klientom segregację odpadów. Jednym z problemów w dalszym recyklingu odpadów opakowaniowych są plastikowe słomki: - Słomki ze względu na swój mały rozmiar są trudne do wychwycenia przez systemy segregacji odpadów i dlatego nie są poddawane segregacji i recyklingowi w takim stopniu, jak inne odpady plastikowe. W minionym roku dużo mówiło się o tej kwestii. To jednak tylko jeden z aspektów szerszego tematu opakowań jednorazowych, na którym się skupiamy w ramach strategii Scale For Good. - mówi Anna Borys-Karwacka, dyrektor ds. korporacyjnych McDonald’s Polska.

Serweta na tacę z opisem strategii Scale for Good. Foto: materiały prasowe
Serweta na tacę z opisem strategii Scale for Good. Foto: materiały prasowe

7 stycznia br. McDonald’s Polska rozpoczął testy rozwiązań alternatywnych wobec plastikowych słomek. Klienci odwiedzający wybrane lokale sieci przy zamówieniu napojów mogą zdecydować, czy chcą otrzymać słomkę

plastikową, papierową czy całkowicie zrezygnować z użycia słomki. Sieci zależy przede wszystkim na poznaniu preferencji Polaków, ale także na budowaniu świadomości, że nawet małe decyzje mogą wiele znaczy w skali globalnej. Testy nowych rozwiązań prowadzone są w kilkunastu krajach na świecie, a ich zbiorcze wyniki zadecydują o tym, jakie rozwiązanie zostanie wprowadzone w restauracjach McDonald’s.

 

 


Papierowe słomki będzie można przetestować do 27 stycznia 2019 w 6 restauracjach McDonald’s:

  • Warszawa, ul. Świętokrzyska 3;
  • Katowice, ul. Stawowa 5;
  • Poznań, ul. Grunwaldzka 104 c;
  • Gdańsk, ul. Bażyńskiego 2;
  • Wrocław, Rynek 30;
  • Mrągowo.

 

Autor tekstu: ( red. )
Zobacz także
Nowoczesne techniki motywacji

Dynamicznie rozwijający się rynek pracowników gastronomii w ciągu następnych dekad napędzać będą przede wszystkim ludzie urodzeni w XXI w. Świat Horeca otwiera drzwi przed młodzieżą z rocznika 2001. Jak skutecznie motywować młodych? Zaproście ich do grywalizacji!

Zebrania personelu - jak je robić z głową?

W poprzednim artykule cyklu "Sztuka obsługi" opisywaliśmy, dlaczego organizowanie spotkań indywidualnych i regularna ewaluacja pracowników są kluczowe w budowaniu zespołu. W majowym odcinku przyjrzymy się zebraniom grupowym. Jak mogą przysłużyć się do budowania zdrowej organizacji?

Moc kawy - ekspansja kawiarnianych sieci

80 największych europejskich sieci kawiarni odnotowało wzrost liczby placówek o 6%, co daje łącznie 16 783 lokale. Poza ekspansją rynek charakteryzują przejęcia i fuzje. Prezentujemy wyniki analizy przeprowadzonej przez "Food Service Europen and Middle East".

Z topu w niebyt. Koniec wielkich restauracji

Zawodowe wypalenie, potrzeba zmian, poczucie spełnienia. W ostatnich miesiącach gastronomia żyła nie tylko głośnymi otwarciami, ale również zamknięciami słynnych topowych restauracji. Trzeba wiedzieć, kiedy ze sceny zejść... Jak to robią znani szefowie kuchni?

Rola hosta w restauracji

Doskonała obsługa rozpoczyna się, zanim gość na dobre zasiądzie przy stoliku. Pierwsze dobre wrażenie budujemy już na etapie przyjmowania rezerwacji, a życzliwe i przyjazne powitanie powinno być naturalnym elementem serwisu. Nie zawsze jednak tak się dzieje.

Naucz się liczyć - 6 rzeczy, które musisz zrobić, aby zapanować nad finansami lokalu

Firmy upadają, bo nie liczą kosztów i przychodów. Z arkusza kalkulacyjnego może skorzystać każdy i to za darmo!

inne kategorie
akademia horeca
Skuteczna ekspozycja i zatowarowanie restauracji Dbanie o odpowiedni kontakt wizualny, zagwarantowanie priorytetu produktom najważniejszym z punktu widzenia klienta, dyskretne oznakowanie jakości oferty to droga, która doprowadzi do zwiększenia sprzedaży i zysków.
więcej
Video
Food Service Summit 2019 - relacja II
Food Service Summit 2019 - relacja
Food Service Summit 2019 - Nabo, Talerzyki
Food Service Summit - Cool Cat
Food Service Summit 2019 - Ale Wino
Zapowiedź Food Service Summit 2019 - Tadeusz Müller
Zapowiedź Food Service Summit 2019 - Marta Glinka & Joanna Mróz
Zapowiedź Food Service Summit 2019 - Natalia Drobnik & Dawid Kaźmierczak
Zapowiedź Food Service Summit 2019 - Agnieszka Kręglicka
Food Service Summit 2018 - relacja
KARTA NAPOJÓW - ODCINEK 6
KARTA NAPOJÓW - ODCINEK 5
więcej