Każdego dnia w restauracjach McDonald’s na całym świecie obsługiwanych jest 69 milionów ludzi. W Polsce sieć posiada 422 restauracje, w których posiłki spożywa średnio 700 tys. osób dziennie. Każdy przygotowany w McDonald’s posiłek wydawany jest w opakowaniach jednorazowych, co generuje ogromną ilość odpadów. Zgodnie z ogłoszoną przez McDonald’s rok temu strategią Scale for Good do roku 2025 wszystkie odpady opakowaniowe z sal jadalnych będą trafiać do recyklingu. Już w tej chwili ok. 90% polskich lokali zaopatrzona jest w kosze umożliwiające klientom segregację odpadów. Jednym z problemów w dalszym recyklingu odpadów opakowaniowych są plastikowe słomki: - Słomki ze względu na swój mały rozmiar są trudne do wychwycenia przez systemy segregacji odpadów i dlatego nie są poddawane segregacji i recyklingowi w takim stopniu, jak inne odpady plastikowe. W minionym roku dużo mówiło się o tej kwestii. To jednak tylko jeden z aspektów szerszego tematu opakowań jednorazowych, na którym się skupiamy w ramach strategii Scale For Good. - mówi Anna Borys-Karwacka, dyrektor ds. korporacyjnych McDonald’s Polska.
7 stycznia br. McDonald’s Polska rozpoczął testy rozwiązań alternatywnych wobec plastikowych słomek. Klienci odwiedzający wybrane lokale sieci przy zamówieniu napojów mogą zdecydować, czy chcą otrzymać słomkę
plastikową, papierową czy całkowicie zrezygnować z użycia słomki. Sieci zależy przede wszystkim na poznaniu preferencji Polaków, ale także na budowaniu świadomości, że nawet małe decyzje mogą wiele znaczy w skali globalnej. Testy nowych rozwiązań prowadzone są w kilkunastu krajach na świecie, a ich zbiorcze wyniki zadecydują o tym, jakie rozwiązanie zostanie wprowadzone w restauracjach McDonald’s.
Papierowe słomki będzie można przetestować do 27 stycznia 2019 w 6 restauracjach McDonald’s:
- Warszawa, ul. Świętokrzyska 3;
- Katowice, ul. Stawowa 5;
- Poznań, ul. Grunwaldzka 104 c;
- Gdańsk, ul. Bażyńskiego 2;
- Wrocław, Rynek 30;
- Mrągowo.