x

McDonald’s testuje papierowe słomki

Kategoria: Twój biznes - wiedza    09.01.2019

Plastikowe słomki co najmniej od połowy 2018 roku są tematem numer jeden wszystkich, dla których ekologia jest ważna. Do tego grona dołączyła również sieć McDonald’s, która w wybranych restauracjach na terenie Polski postanowiła przetestować rozwiązania mogące zastąpić słomki wykonane z plastiku.

Kubek z papierową słomką. Foto: materiały prasowe
Kubek z papierową słomką. Foto: materiały prasowe

Każdego dnia w restauracjach McDonald’s na całym świecie obsługiwanych jest 69 milionów ludzi. W Polsce sieć posiada 422 restauracje, w których posiłki spożywa średnio 700 tys. osób dziennie. Każdy przygotowany w McDonald’s posiłek wydawany jest w opakowaniach jednorazowych, co generuje ogromną ilość odpadów. Zgodnie z ogłoszoną przez McDonald’s rok temu strategią Scale for Good do roku 2025 wszystkie odpady opakowaniowe z sal jadalnych będą trafiać do recyklingu. Już w tej chwili ok. 90% polskich lokali zaopatrzona jest w kosze umożliwiające klientom segregację odpadów. Jednym z problemów w dalszym recyklingu odpadów opakowaniowych są plastikowe słomki: - Słomki ze względu na swój mały rozmiar są trudne do wychwycenia przez systemy segregacji odpadów i dlatego nie są poddawane segregacji i recyklingowi w takim stopniu, jak inne odpady plastikowe. W minionym roku dużo mówiło się o tej kwestii. To jednak tylko jeden z aspektów szerszego tematu opakowań jednorazowych, na którym się skupiamy w ramach strategii Scale For Good. - mówi Anna Borys-Karwacka, dyrektor ds. korporacyjnych McDonald’s Polska.

Serweta na tacę z opisem strategii Scale for Good. Foto: materiały prasowe
Serweta na tacę z opisem strategii Scale for Good. Foto: materiały prasowe

7 stycznia br. McDonald’s Polska rozpoczął testy rozwiązań alternatywnych wobec plastikowych słomek. Klienci odwiedzający wybrane lokale sieci przy zamówieniu napojów mogą zdecydować, czy chcą otrzymać słomkę

plastikową, papierową czy całkowicie zrezygnować z użycia słomki. Sieci zależy przede wszystkim na poznaniu preferencji Polaków, ale także na budowaniu świadomości, że nawet małe decyzje mogą wiele znaczy w skali globalnej. Testy nowych rozwiązań prowadzone są w kilkunastu krajach na świecie, a ich zbiorcze wyniki zadecydują o tym, jakie rozwiązanie zostanie wprowadzone w restauracjach McDonald’s.

 

 


Papierowe słomki będzie można przetestować do 27 stycznia 2019 w 6 restauracjach McDonald’s:

  • Warszawa, ul. Świętokrzyska 3;
  • Katowice, ul. Stawowa 5;
  • Poznań, ul. Grunwaldzka 104 c;
  • Gdańsk, ul. Bażyńskiego 2;
  • Wrocław, Rynek 30;
  • Mrągowo.

 

Autor tekstu: ( red. )

Zobacz także

W Nespresso Professional Dzień Ziemi jest codziennie

22 kwietnia obchodzimy Światowy Dzień Ziemi - przyglądamy się problemom naszej planety. Nespresso od lat wspiera ochronę środowiska, rozwijając plantacje w duchu zrównoważonego rozwoju, zalesiając tereny wokół upraw kawowców, pozyskując surowce z certyfikowanych źródeł i i stosując recykling.

Zebrania personelu - jak je robić z głową?

W poprzednim artykule cyklu "Sztuka obsługi" opisywaliśmy, dlaczego organizowanie spotkań indywidualnych i regularna ewaluacja pracowników są kluczowe w budowaniu zespołu. W majowym odcinku przyjrzymy się zebraniom grupowym. Jak mogą przysłużyć się do budowania zdrowej organizacji?

Facebook czy Instagram? Jak promować restaurację w social mediach?

Żyjemy w czasach, w których smartfony towarzyszą nam na każdym kroku. Uzależniliśmy się od nich i nie potrafimy bez nich sprawnie funkcjonować. To urządzenia, które dyktują nowe standardy społecznych zachowań. Takie są realia, również na rynku gastronomicznym.

28 maja - Święto Burgera. Jakie burgerowe smaki wybierają Polacy?

Burger zaskarbił sobie podniebienia Polaków już trzy dekady temu. Według danych Uber Eats, wśród najpopularniejszych dań dostępnych w aplikacji to właśnie on niepodzielnie króluje w rankingu dostaw.

Masowa indywidualność kształtuje przyszłość

"Restauracja 2025: siedem trendów gastronomii"- to tytuł ekskluzywnego badania przeprowadzonego przez GDI Gottlieb Duttweiler Institute w Zurychu na zamówienie targów Internorga, obchodzących w tym roku 90. urodziny.

Prime cost w restauracji

Pojęcie prime costu, zwanego także kosztem produkcyjnym, odnosi się do wszystkich przedsiębiorstw produkcyjnych, w tym także restauracji. Oznacza sumę bezpośrednich kosztów zmiennych, które ponoszone są podczas wytwarzania produktów. Pozwala on na określenie marżowości produkcji.

Inne kategorie

Akademia Horeca

SYSTEMY MOTYWACYJNE A WZROSTY SPRZEDAŻOWE W KATEGORII NAPOJÓW

W poprzednich artykułach omawiane były tematy istotne dla wzrostu sprzedaży i zysków kategorii napojów. Szukaliśmy odpowiedzi na pytanie, dlaczego kwestią fundamentalną jest inwestowanie w szkolenia dla zespołu, jak dopasować napoje do potraw, jak wyceniać napoje, omawialiśmy nadchodzące trendy.
więcej

Video

Ruch to zdrowie, ale pamiętaj o bezpieczeństwie
Zespół stresu pourazowego – jak zadbać o swoją przyszłość ?
Społeczna odpowiedzialność – myśl o innych
Techniki relaksacji – jak się zregenerować?
Obniżenie nastroju – zrób nowy plan
Lęk przed utratą pracy – jak sobie z nim poradzić?
Konflikty w rodzinie – jak do nich nie dopuścić?
Kontrola – jak jej nie stracić ?
więcej