x

Drób, filozofia zero waste i gastronomiczne trendy na Mikserze Kulinarnym

Kategoria: Twój biznes - wiedza    08.01.2019

Ostatni w 2018 roku Mikser Kulinarny przyciągnął ponad 200 młodych adeptów sztuki kulinarnej z całej Polski. Tematem przewodnim spotkania był drób, filozofia zero waste oraz nadchodzące w 2019 roku trendy kulinarne.

Grudniowy Mikser Kulinarny był ostatnim w ubiegłym roku bezpłatnym spotkaniem edukacyjnym dla uczniów szkół i klas gastronomicznych organizowanym w ramach programu Szef dla Młodych Talentów. Pokaz kulinarny poprowadził Paweł Serafin, szef kuchni Akademii Inspiracji MAKRO, który przyrządził m.in. kurczaka kukurydzianego z polentą, bryndzą i konfiturą jabłkową oraz perliczkę z kapustą i grzybami shimeji. Przedstawicielki firmy Drosed – partnera spotkania – poprowadziły prelekcję dotyczącą drobiu, skupiając szczególną uwagę na następujących gatunkach: kaczce barbarie, kurczaku zagrodowym i kukurydzianym, a także perliczce. Spotkaniu towarzyszyła również prelekcja Michała Molendy, drugiego szefa kuchni Akademii Inspiracji MAKRO, który opowiedział o tajnikach filozofii zero waste i przewidywanych trendach, które będą istotne na rynku gastronomicznym w 2019 roku.

Na najbardziej aktywnych uczestników wydarzenia czekały upominki, m.in. odzież kuchenna przygotowana przez partnera programu – firmę ChemaN, a także książki „100 receptur na 100 lat niepodległości” wydane przez firmę MAKRO Polska.

Spotkanie zakończył test wiedzy. Na dwie osoby, które udzieliły najwięcej poprawnych odpowiedzi, czeka specjalna nagroda – tygodniowy staż w kuchni pokazowej hali MAKRO nr 1 w Warszawie pod okiem szefów kuchni: Michała Grzywacza i Cezarego Powały.

Szef dla Młodych Talentów to program odpowiedzialności społecznej, prowadzony przez MAKRO Polska z myślą o uczniach szkół gastronomicznych. Jego celem jest integrowanie szkół gastronomicznych z sektorem HoReCa oraz tworzenie młodym kucharzom możliwości nauki od najlepszych szefów kuchni poprzez Miksery Kulinarne, staże oraz materiały edukacyjne (w tym książkę „Mix Wiedzy Kulinarnej”).

 

Autor tekstu: ( red. )

Zobacz także

Z Kaukazu nad Wisłę. Kuchnia gruzińska podbija polską gastronomię

Gruzińskie przysmaki zdobywają podniebienia Polaków, a przedsiębiorcy wyciągają z tego wnioski. W dużych miastach jak grzyby po deszczu wyrastają piekarnie oferujące chleb puri i ciepłe placki chaczapuri oraz restauracje serwujące inne potrawy z rejonu Kaukazu.

80/20, CZYLI O ZASADZIE PARETO

Istnieje prawdopodobieństwo, że przeczytanie 20 proc. tego artykułu pozwoli na zrozumienie 80 proc. jego treści. Zasada Pareto mówi o tym, że 20 proc. badanych obiektów ma znaczenie w 80 proc., a pozostałe 80 proc. ma znaczenie w 20 proc.

NAJCZĘŚCIEJ POMIJANE CZYNNIKI WPŁYWAJĄCE NA FOOD COST

W każdym przedsiębiorstwie gastronomicznym najistotniejszym czynnikiem determinującym to, czy osiągniemy sukces, czy nie, jest rzetelna wiedza. Brak aktualnych danych nt. poszczególnych obszarów naszej działalności może wpływać negatywnie na osiągany wynik finansowy i sferę zarządzania personelem.

Offline/online - komunikacja restauracji w nowych warunkach

Spadek sprzedaży, zdemotywowany zespół i brak zainteresowania nawet ze strony stałych gości - z tym wszystkim mierzą się obecnie restauracje. Prezentujemy jeden sprawdzony przez nas sposób, który pozwoli odświeżyć relacje z klientami i zwiększyć zaangażowanie pracowników.

Raport Mintela: trendy na rynku żywności i gastronomii w 2021 roku

"Nakarm swój umysł", "nowa definicja jakości" oraz "zjednoczenie przez jedzenie" - to trzy główne trendy, które według firmy badawczej Mintel będą dominować na rynku żywności, napojów i gastronomii w 2021 roku.

Marketing uświadomiony

Prowadzenie działań marketingowych wymaga od restauratorów i producentów mocnego zaangażowania w rynek, obserwacji, świadomości tego, co dzieje się w Polsce i na świecie, bo dzieje się dużo i szybko.

Inne kategorie

Akademia Horeca

Skuteczna ekspozycja i zatowarowanie restauracji

Dbanie o odpowiedni kontakt wizualny, zagwarantowanie priorytetu produktom najważniejszym z punktu widzenia klienta, dyskretne oznakowanie jakości oferty to droga, która doprowadzi do zwiększenia sprzedaży i zysków.
więcej

Video

Ruch to zdrowie, ale pamiętaj o bezpieczeństwie
Zespół stresu pourazowego – jak zadbać o swoją przyszłość ?
Społeczna odpowiedzialność – myśl o innych
Techniki relaksacji – jak się zregenerować?
Obniżenie nastroju – zrób nowy plan
Lęk przed utratą pracy – jak sobie z nim poradzić?
Konflikty w rodzinie – jak do nich nie dopuścić?
Kontrola – jak jej nie stracić ?
więcej