x

Selgros fundatorem Wigilii Caritas dla niemal 10 tys. osób

Kategoria: Wydarzenia - otwarte    21.12.2018

To już 16 raz kiedy przy wigilijnym stole Caritas spotkają się samotni i potrzebujący. Współorganizatorem tego ważnego wydarzenia jest Selgros Cash&Carry, dzięki czemu może przyjąć ono charakter ogólnopolski. Firma przekazała na ten cel ponad 35 ton żywności.

Wieczerze odbędą się w największych miastach w całym kraju. - Udział w Wigilii Caritas to już tradycja w naszej firmie. Z dużą satysfakcją obserwujemy, że dzięki naszemu zaangażowaniu, skala wydarzenia może się powiększać. Na co dzień dostarczamy produkty spożywcze do restauracji i sklepów, w tym szczególnym, świątecznym czasie chcemy się nimi podzielić również z osobami potrzebującymi w całej Polsce, trafiając do 10 tysięcy osób. W tym roku przekazaliśmy na ten szczytny cel ponad 35 ton żywności – mówi Cezary Furmanowicz, Dyrektor Marketingu Selgros Cash&Carry i Transgourmet.

Akcja pod hasłem Wigilia Caritas odbędzie się 24 grudnia br. w 24 miastach Polski, m.in. w Częstochowie, Krakowie, Poznaniu, Gliwicach, Białymstoku i Kielcach. Na spotkania zaproszone są osoby bezdomne, samotne i znajdujące się w trudnej sytuacji życiowej. To największe przedsięwzięcie wigilijne dla potrzebujących w kraju, co roku gromadzące około 10 tys. osób, które z różnych powodów nie mogą spędzić tego dnia inaczej. W przygotowanie potraw i organizację spotkań zaangażowanych zostało 2500 wolontariuszy.

– Wigilia kojarzy nam się z ciepłem, rodziną zgromadzoną wokół stołu nakrytego białym obrusem, zastawionego dwunastoma potrawami. Caritas już od wielu lat organizuje spotkania wigilijne dla wszystkich, którym brakuje bliskości, rodziny i świątecznego stołu. Wspólnota tych, którzy potrzebują i tych, którzy pomagają jest w tych dniach niezwykle cenna. Zależy nam, aby w tym wyjątkowym czasie nikt nie czuł się samotny i zapomniany – mówi ks. Krzysztof Sroka, zastępca Dyrektora Caritas Polska.

W ramach wsparcia firma Selgros Cash&Carry na potrzeby wigilii przekazała produkty niezbędne do ich przygotowania i podania. Łącznie do oddziałów Caritas z poszczególnych diecezji i archidiecezji w całej Polsce, trafiło niemal 3 tony patroszonego karpia, 1 tona śledzia, 3 tys. litrów koncentratu barszczu oraz 21 tys. litrów napojów. Ponadto, firma przekazała również naczynia, sztućce i opakowania jednorazowe oraz okolicznościowe torby na prezenty. Wszystkie produkty dostarczano z hal handlowych zlokalizowanych w miastach lub w pobliżu miejscowości w których odbywały się Wigilie Caritas.

Autor tekstu: ( red. )

Zobacz także

WRĘCZENIE PLAKIET PRZEWODNIKA MICHELIN

W dniach 4-5 grudnia w Warszawie i Krakowie odbyło się wręczenie Plakiet Przewodnika Michelin 2017 Main Cities of Europe, zorganizowane przez prezydenta Akademii Gastronomicznej w Polsce Macieja Dobrzynieckiego - partnera Przewodnika Michelin.

Zamojski festiwal "W poszukiwaniu prawdziwego smaku"

Już 5 września Zamość, jedno z najpiękniejszych miast w Polsce i serce Roztocza, za sprawą festiwalu win polskich oraz produktów regionalnych "W poszukiwaniu prawdziwego smaku", zamieni się w prawdziwą stolicę rodzimego winiarstwa.

Przyszłość jest złota

Tasting India to inicjatywa ukazująca indyjską kulinarną różnorodność i tradycyjne produkty rolne.

Akcja #ramięWramię - Kukbuk wspiera lokalnych producentów

Wydawnictwo Kukbuk zainicjowało akcję #ramięWramię promującą lokalnych producentów i zachęcającą czytelników do robienia zakupów w miejscach dystrybucji lokalnych produktów.

Veganuary, czyli roślinny styczeń w Delivery Week

Veganuary, czyli wegański styczeń to brytyjska inicjatywa, która zachęca do jedzenia wyłącznie roślinnych dań w styczniu. Jeśli chcecie spróbować zielonej diety, a nie macie pomysłu na codzienny jadłospis, skorzystajcie z oferty festiwalu Delivery Week.

GASTRONOMIA OD A DO Z

Najnowsze trendy w gastronomii, znakomici szefowie kuchni z całego świata, ogromna dawka kulinarnego know-how. Tak zapowiada się tegoroczna edycja Międzynarodowych Targów Gastronomii i Wyposażenia Hoteli Polagra Gastro i Invest Hotel. Wydarzenie odbędzie się w dniach 25-28 września.

Inne kategorie

Akademia Horeca

Skuteczna strategia wyceny napojów

Odpowiednia wycena napojów to jedna z najważniejszych decyzji komercyjnych w sektorze HoReCa. Jeśli poziom cen jest właściwy, sprzedaż, a nią także zyski ze sprzedaży napojów wzrosną. W przypadku gdy ceny są zbyt niskie, tracimy zysk. Jeżeli natomiast ceny są zbyt wysokie, ryzykujemy utratę klienta.
więcej

Video

Ruch to zdrowie, ale pamiętaj o bezpieczeństwie
Zespół stresu pourazowego – jak zadbać o swoją przyszłość ?
Społeczna odpowiedzialność – myśl o innych
Techniki relaksacji – jak się zregenerować?
Obniżenie nastroju – zrób nowy plan
Lęk przed utratą pracy – jak sobie z nim poradzić?
Konflikty w rodzinie – jak do nich nie dopuścić?
Kontrola – jak jej nie stracić ?
więcej