x

BĄBELKI UWOLNIONE

Kategoria: Wydarzenia - branżowe    30.10.2017

Smak i aromat ponad stu szampanów poznali uczestnicy pierwszej edycji Warsaw Bubbles Day, największej degustacji szampanów w Polsce, która odbyła się 22 września w Domu Towarowym Braci Jabłkowskich w Warszawie.

Foto: materiały prasowe
Foto: materiały prasowe
Festiwal, który zadebiutował pod hasłem „Uwolnij bąbelki”, zgromadził kilkuset gości oraz przedstawicieli najważniejszych domów szampańskich. Wydarzenie honorowym patronatem objęła Ambasada Francji. – Naszym celem było pokazanie bogactwa szampańskich bąbelków, nakreślenie wspaniałej historii i mistrzostwa towarzyszącego tworzeniu szampanów, a także różnorodności, jaka panuje w Szampanii – tłumaczy Maciej Janiszewski, dyrektor generalny Domu Szampana. Festiwal został podzielony na część dla profesjonalistów z branży HoReCa i gości indywidualnych. – W cenie biletu goście mogli spróbować bardzo wielu trunków, a równolegle wziąć udział w 14 warsztatach i panelach, podczas których ambasadorowie marek i specjaliści przybliżali uczestnikom wszelkie szampańskie aspekty – tłumaczy Maciej Janiszewski.

Wykłady prowadzili m.in. Joseph Seeletso, wprowadzający w świat szampańskiego foodpairingu, Tomasz Kolecki – tłumaczący metodę szampańską i opisujący geografię Szampanii, Wojciech Bońkowski – opisujący nowe style szampana, dr Dorota Dias-Lewandowska – wyjaśniająca, jak szampan zmienił polską kulturę picia, czy przybywający z Berlina sommelier Nils Lackner – dzielący się swoim doświadczeniem z rynku niemieckiego, który jest jednym z największych na świecie, jeśli chodzi o sprzedaż szampana. Obok otwartych degustacji przy stoiskach domów szampańskich odbywały się degustacje komentowane, przekąski dla gości zapewniała restauracja Bubbles, a w specjalnie stworzonym barze, barmani z koktajlbaru Weles przyrządzali drinki przygotowane na bazie szampana. – Jesteśmy przekonani, że w Polsce nadszedł czas szampana. Do zobaczenia za rok – podsumował tę edycję Maciej Janiszewski.

„Food Service” był patronem medialnym wydarzenia.

Autor tekstu: ( red. )

Zobacz także

Patryk Kowalski i Janusz Lemiesz ambasadorami alkoholi Coca-Coli

Zza baru do pracy dla korporacji - Patryk Kowalski i Janusz Lemiesz, doświadczeni eksperci barowi od lat związani z branżą gastronomiczną zostali ambasadorami alkoholi, które Coca-Cola HBC ma w swym portfolio od kilku miesięcy.

RATIONAL ponownie zaprasza do sal pokazowych

Szefowie kuchni RATIONAL ponownie zapraszają na pokazy RATIONAL w salach pokazowych. Zaprezentują, w jaki sposób nowoczesny piec konwekcyjno-parowy iCombi Pro wyznacza nowy standard wydajności, elastyczności i prostoty.

Konkurs Caffè Vergnano Best Barista 2019

Rusza piąta edycja ogólnopolskiego konkursu Caffè Vergnano Best Barista. Po raz pierwszy wydarzenie odbędzie się w nowej otwartej formule. Mogą w nim wziąć udział wszyscy bariści, niezależnie od marki kawy, na której pracują.

Kompleksowo dla sektora HoReCa

Trendy w gastronomii, kulinarne inspiracje i 18. już edycja Kulinarnego Pucharu Polski - tak zapowiada się kolejne poznańskie spotkanie sektora gastronomiczno-hotelarskiego na targach Polagra Gastro i Invest Hotel , które w tym roku odbędzie się w dniach 1-4 października w Poznaniu.

Gwiazdki Michelin w Wielkiej Brytanii i Irlandii rozdane

Prestiżowy francuski przewodnik kulinarny Michelin nagrodził restauracje ze Zjednoczonego Królestwa oraz Irlandii. Do grona lokali trzygwiazdkowych dołączyły dwie nowe restauracje z Londynu.

Jesteś restauratorem? Zgłoś swój lokal do akcji "Jabłonki Swawole 2021"

We wrześniu polskie jabłka są najlepsze, dlatego organizowane są wówczas #Jabłonki Swawole. Do udziału w akcji zaproszone są restauracje i kawiarnie, które zaplanują w menu potrawy inspirowane jabłkami i dołączą do interaktywnej mapy jabłkowych wydarzeń.

Inne kategorie

Akademia Horeca

Skuteczna strategia wyceny napojów

Odpowiednia wycena napojów to jedna z najważniejszych decyzji komercyjnych w sektorze HoReCa. Jeśli poziom cen jest właściwy, sprzedaż, a nią także zyski ze sprzedaży napojów wzrosną. W przypadku gdy ceny są zbyt niskie, tracimy zysk. Jeżeli natomiast ceny są zbyt wysokie, ryzykujemy utratę klienta.
więcej

Video

Ruch to zdrowie, ale pamiętaj o bezpieczeństwie
Zespół stresu pourazowego – jak zadbać o swoją przyszłość ?
Społeczna odpowiedzialność – myśl o innych
Techniki relaksacji – jak się zregenerować?
Obniżenie nastroju – zrób nowy plan
Lęk przed utratą pracy – jak sobie z nim poradzić?
Konflikty w rodzinie – jak do nich nie dopuścić?
Kontrola – jak jej nie stracić ?
więcej