x

WYGODA ZAPROGRAMOWANA

Kategoria: Twój biznes - oferta

Jakie rozwiązania przygotowali producenci oprogramowań dla gastronomii i które z nich szczególnie dobrze sprawdzą się w gorącym, świąteczno-noworocznym okresie? Przedstawiamy nowe możliwości atrakcyjne zarówno dla właścicieli, jak i gości restauracji.

Foto: materiały prasowe firmy LSI Software Softech
Foto: materiały prasowe firmy LSI Software Softech
Tempo pracy i liczba zamówień powodują, że szefowie kuchni wymagają od producentów oprogramowania najnowszych rozwiązań, a goście chętnie korzystają z udogodnień i usług dostępnych online. – Dziś naszym życiem rządzi czas, a właściwie jego brak. Dlatego tak ważne są technologie na miarę XXI w., które poprawiają komfort na co dzień. Taką możliwość daje darmowa aplikacja smartRest – mówi Kajetan Królikowski, menedżer restauracji Thai Me Up w Warszawie. SmartRest jest właściwie mobilną restauracją na smartfonie lub iOS, a pobranie aplikacji jest darmowe. Po pobraniu aplikacji użytkownik otrzymuje nagrodę w postaci vouchera. Za pomocą kilku kliknięć w ekran smartfona klient wygodnie sprawdzi menu oferowane w restauracji, barze i kawiarni. Dzięki smartRest można także zamówić lunch, nie wychodząc z biura, domu, pomijając kolejki. Aplikacja umożliwia rezerwację stolika, sprawdzenie, czy dana restauracja oferuje strefę dziecka, ogródek, WiFi, klimatyzację. – Będąc smart, gość płaci od ręki, nie musi mieć portfela, płaci online – dodaje Kajetan Królikowski.

System automatyczny
Producentem smartRest jest firma S4H, która od lat produkuje systemy POS dla gastronomii. – Nowatorskim rozwiązaniem jest pełna automatyzacja wszystkich procesów od zamówienia do realizacji, ponieważ aplikacja smartRest jest w pełni zintegrowana z systemem S4H w wersji upgrade 2017_28 – mówi Paweł Blachowski, marketing manager firmy S4H. Co to oznacza? – Zamówienie mobilne oraz płatność są automatycznie zapisywane w systemie restauratora jako nowa transakcja bez ingerencji obsługi, która zwykle przyjmuje zamówienie i wprowadza do systemu w restauracji. Powiadamiana jest również automatycznie kuchnia. Konsument nie musi czekać na kelnera, jest pewny swojego zamówienia – dodaje Blachowski.

Nowością na polskim rynku są również wysokowydajne podręczne urządzenia NCR Orderman7 oraz NCR Orderman Plus oparte na bezpiecznym i niezawodnym połączeniu radiowym, które kompatybilnie współpracuje z POS-em. Ułatwia zdalne zarządzanie restauracją oraz systemem zamówień, zapewniając odpowiedni przepływ informacji między menedżerem i kelnerami a kucharzami. – Urządzenie NCR Ordeman 7 jest bardzo elastyczne, reaguje szybko i bardzo płynnie – mówi Florian Grűner, menedżer restauracji Urban Keller w Salzburgu. – NCR Orderman 7 charakteryzuje długi czas pracy: aż do 18 godzin. Wysokiej jakości materiały dają niezrównaną wytrzymałość na uderzenia, odporność na wodę i łatwość obsługi, przez co producent daje aż do 5 lat gwarancji – dodaje.

Funkcjonalność zamówień radiowych może poprawić jakość obsługi, zwiększając wyniki sprzedaży do 25 proc. Zasięg urządzenia to 300 m na otwartej przestrzeni (do 50 m wewnątrz). Zaletą jest również 5-calowy ekran HD, który jest łatwy do odczytania nawet w słonecznych miejscach na zewnątrz. Warto dodać, że model ma opcję NFC oraz Bluetooth do łączenia z drukarką.

Prezent praktyczny
Od kilku lat niektóre restauracje i hotele wprowadzają do oferty karty i bony podarunkowe, które mogą stanowić atrakcyjny prezent świąteczny. Niestety, to wciąż stosunkowo rzadko wykorzystywany pomysł – na przeszkodzie stoi brak takich tradycji oraz obawa właścicieli lokali, że spowodują komplikacje w obsłudze i rozliczeniach sprzedaży. Restauratorzy powstrzymują się przed wprowadzeniem kart, bo spodziewają się, że będą musieli znów szkolić personel i jeszcze bardziej drobiazgowo go kontrolować. Jednocześnie rośnie świadomość, że bez rozwijania stałych więzi z klientami, bez proponowania rozwiązań lojalnościowych lokal pozostanie w tyle za konkurencją.

– Rozwiązaniem jest oprogramowanie do obsługi systemów lojalnościowych, które ma trzy podstawowe cechy: jest intuicyjne w obsłudze (poradzi sobie z nim każdy pracownik po krótkim przeszkoleniu), ma zabezpieczenia przed ewentualnymi nieuczciwymi praktykami personelu, pozwala na obsługę licznych odmian i wariantów systemów – mówi Marcin Dąbrowski, product manager Gastro z firmy Softech. – Nasz moduł do obsługi programów lojalnościowych w systemie Gastro spełnia te wszystkie warunki, a dodatkowo ma wiele usprawnień, np. opcję komunikatów dla personelu, które przypominają o oferowaniu kart podarunkowych lub lojalnościowych. Komunikaty wyświetlają się na terminalu POS w ustaonych momentach, np. natychmiast po zamknięciu rachunku – dodaje.

Innym usprawnieniem, o którym warto wspomnieć, jest możliwość zdalnej kontroli nad wydawaniem kart, kuponów i voucherów oraz ich realizacją. Menedżer restauracji ma pełen wgląd online w bieżącą sytuację z dowolnego miejsca. Taki system pozwala na wystawianie kart na konkretne osoby oraz na okaziciela. Kupujący może sam określić kwotę, na jaką ma zostać wystawiona karta. Może też sam określić termin ważności karty. Jednocześnie system pozwala na bieżącą analizę popularności poszczególnych propozycji dla klientów oraz opłacalności ich realizacji. Dzięki temu właściciel wie, czy w lokalu lepszym rozwiązaniem są standardowe karty, czy każdorazowe dostosowywanie do zróżnicowanych oczekiwań klientów. A jeśli wybiera karty standardowe, to wiadomo, które nominały, warunki i terminy są dla lokalu najbardziej opłacalne.

Ograniczenia systemowe nie powinny przeszkadzać restauratorom w reagowaniu na potrzeby klientów, zwłaszcza kiedy konkurencja na tym polu jest coraz większa. Trzeba śledzić najnowsze technologiczne rozwiązania, które urozmaicą ofertę restauracji i ułatwią życie, zwłaszcza w intensywnych okresach i przy dużym obłożeniu lokalu.

Autor tekstu: Jakub Gutek
O AUTORZE
Jakub Gutek
Kulturoznawca, dziennikarz kulinarny i kucharz amator. Od 2016 r. związany z magazynem „Food Service”. W swojej pracy łączy kulinaria i kulturę, a w szczególności film. Współtworzy inicjatywę Films For Food, która zajmuje się dystrybucją i promocją najciekawszych filmów dokumentalnych o tematyce kulinarno-gastronomicznej oraz organizuje wokół nich wiele wydarzeń specjalnych.

Inne kategorie

Akademia Horeca

Jak budować kartę napojów w restauracji typu fine dining?

Fine dining, jak sama nazwa wskazuje, polega na dostarczeniu gościom restauracji doświadczenia gastronomicznego na bardzo wysokim poziomie.
więcej

Video

Koreański czarny czosnek - nowy trend wśród kucharzy
Food Service Summit 2019 - relacja II
Food Service Summit 2019 - relacja
więcej