x

KANAPA

Kategoria: Miejsca    26.02.2018

W grudniu w Warszawie otworzyła się Kanapa - restauracja prezentująca nowoczesną kuchnię ukraińską. Właścicielem jest Dymitr Borysow, który ma kilkanaście restauracji na Ukrainie. Historia miejsca sięga 2013 r., kiedy Borysow otworzył pierwszą Kanapę w Kijowie.

Foto: Papier Prywatny
Foto: Papier Prywatny
Warszawska Kanapa koncentruje się na sezonowych lokalnych produktach, tradycjach kulinarnych oraz łączeniu ich z nowatorskimi technikami. Szefem kuchni jest tu Jarosław Artiuch. Kuchnia Kanapy opiera się na znanych przepisach w nowej interpretacji: pasztet z wątróbki kaczej i kurczęcej z marchewkowym musem, czarne pierogi i pieczone mleko z makiem i miodem. Wizytówką restauracji jest 10-daniowe menu degustacyjne (149 zł), w którym znajdziemy m.in. małże na kamieniu, mus z karasi z kremem z ostryg, nadziewany topinambur i czarne pierogi z sandaczem.

Przystawki, sałatki i zupy kosztują tu 22-42 zł, dania główne – 56-89 zł, najdroższym daniem jest kawior z jesiotra – kosztuje 172 zł. Do każdego dania gościom proponowany jest dobrany alkohol. Z karty alkoholi warto wspomnieć o ukraińskim winie Kolonist i domowych nalewkach m.in. z wiśni, żurawin, porzeczek na dżinie.

Restauracja mieści się na warszawskim Mokotowie w historycznej kamienicy przy ul. Narbutta. Był to dom małżeństwa Inny i Feliksa Siedlanowskich wybudowany w latach 1932-1933 według projektu samego Feliksa Siedlanowskiego. Na trzech poziomach jest w sumie 148 miejsc siedzących. Projektem wnętrz zajmowało się biuro Trzop Architekci (Bartosz Trzop).

ul. Narbutta 10, Warszawa

Autor tekstu: Joanna Mróz
O AUTORZE
Joanna Mróz
Monitoruje warszawski (i nie tylko) rynek gastronomiczny od kilkunastu lat. Od 10 lat dzieli się recenzjami restauracji na Froblogu. Współtworzy Warsaw Foodie (razem z Restaurantica.pl) – dwujęzyczny gastromagazyn internetowy o nowościach w stołecznych restauracjach. Absolwentka podyplomowych Food Studies na SWPS. Współpracowała z magazynami „Usta”, „Esquire”, a także ze stołeczną „Gazetą Wyborczą”.

Inne kategorie

Akademia Horeca

SYSTEMY MOTYWACYJNE A WZROSTY SPRZEDAŻOWE W KATEGORII NAPOJÓW

W poprzednich artykułach omawiane były tematy istotne dla wzrostu sprzedaży i zysków kategorii napojów. Szukaliśmy odpowiedzi na pytanie, dlaczego kwestią fundamentalną jest inwestowanie w szkolenia dla zespołu, jak dopasować napoje do potraw, jak wyceniać napoje, omawialiśmy nadchodzące trendy.
więcej

Video

Ruch to zdrowie, ale pamiętaj o bezpieczeństwie
Zespół stresu pourazowego – jak zadbać o swoją przyszłość ?
Społeczna odpowiedzialność – myśl o innych
Techniki relaksacji – jak się zregenerować?
Obniżenie nastroju – zrób nowy plan
Lęk przed utratą pracy – jak sobie z nim poradzić?
Konflikty w rodzinie – jak do nich nie dopuścić?
Kontrola – jak jej nie stracić ?
więcej