"Królewski stół" zawładnął Wilanowem
Kategoria: Wydarzenia - otwarte

II edycja Warszawskiego Festiwalu Kulinarnego pod hasłem "Królewski stół" odbyła się 15 i 16 września na warszawskim Wilanowie. Podczas dwóch dni uczestnicy wzięli udział w 40 wykładach i panelach dyskusyjnych oraz 60 warsztatach i pokazach kulinarnych.

Foto: Kamila Szuba
Foto: Kamila Szuba
Odkryli produkty od ponad 100 różnych wystawców. Nie zabrakło rozmów o przeszłości, teraźniejszości oraz przyszłości jedzenia, zdrowym odżywianiu, edukacji kulinarnej i sztuki połączonej ze współczesnymi konceptami gastronomicznymi. Organizatorzy, czyli Grzegorz Łapanowski z akademią kulinarną Food Lab Studio i fundacją Szkoła na Widelcu, Muzeum Pałacu Króla Jana III w Wilanowie, Targi Designu Wzory i Urząd Dzielnicy Wilanów, pokazali, w jaki sposób sztuka i historia są nieodłącznym elementem sceny kulinarnej i jak wzajemnie się uzupełniają, tworząc coś wyjątkowego.

Festiwal był również okazją do zgłębienia kulinarnej wiedzy na temat roślinnej kuchni, zdrowego odżywiania dzieci, ideologii zero waste, designu czy pszczelarstwa i ogrodnictwa. Dorośli mieli okazję nauczyć się, jak gotować bez nabiału, odkryć tajniki wegańskiej kuchni, znaleźć magiczny smak umami czy spróbować swoich sił w konkursie kulinarnym Baziółka na najciekawsze danie z wykorzystaniem ziół. Najmłodsi poznali zdrowe przepisy na pyszne i kolorowe koktajle oraz domowe desery, a także puszczali wodze fantazji podczas lepienia z gliny czy tworzenia minilasów w słoiku.

„Food Service” był patronem medialnym wydarzenia.

Autor tekstu: ( red. )
Zobacz także
Wspólny stół obejmujący całą Polskę

4 czerwca obchodzić będziemy 30 rocznicę pierwszych wolnych wyborów po II wojnie światowej. Z tej okazji dziennikarka Katarzyna Bosacka stworzyła ogólnopolską akcję "Menu Wolności". Celem jest wspólne, radosne świętowanie daty, która przyniosła wolność w Polsce.

W Green Caffè Nero za kawę zapłacisz aplikacją

Sieć kawiarni Green Caffè Nero właśnie wprowadziła nową aplikację lojalnościową, dzięki której goście kawiarni będą mogli zbierać pieczątki na kawę, zapłacić za zamówienia, a nawet ofiarować kawę znajomym

Nowe rozdanie gwiazdek Michelin - w Polsce bez rewolucji

Restauracje Atelier Amaro oraz Senses z Warszawy kolejny rok z rzędu utrzymały swoje Gwiazdki Michelin, więc nadal są jedynymi w Polsce lokalami z tym wyróżnieniem.

Kawowe poniedziałki McCafé

Nowy tydzień najlepiej zacząć od dobrej kawy, dlatego w każdy poniedziałek w McDonald’s będzie można ją kupić jedynie za 2 zł w ramach "Kawowych Poniedziałków McCafé".

Nowa kampania Lavazzy w Polsce

Kampania pod hasłem "More than Italian" to odpowiedź marki na zmieniające się trendy na rynku kawy. Celem kampanii jest pokazanie, że Lavazza to nie tylko synonim najwyższej jakości, ale także, że prawdziwa włoska kawa ma rozmaite oblicza.

Restauracja Przyjazna Dzieciom

Każdy rodzic wie, że znalezienie w restauracji smacznego, ale i ciekawego posiłku dla malucha, może czasem stanowić wyzwanie. Aby ułatwić życie wszystkim, którzy chcą zabrać najmłodszych do restauracji, powstał program Restauracja Przyjazna Dzieciom.

inne kategorie
akademia horeca
Jak łączyć napoje i alkohole z jedzeniem? Jako restaurator pewnie wiele razy myślałeś o zasadach łączenia potraw i napojów. Jak sprawić, aby odpowiednia selekcja napojów pasowała do menu? Co zrobić, by obsługa umiała zarekomendować odpowiedni napój 
do serwowanego posiłku?
więcej
Video
Food Service Summit 2019 - relacja II
Food Service Summit 2019 - relacja
Food Service Summit 2019 - Nabo, Talerzyki
Food Service Summit - Cool Cat
Food Service Summit 2019 - Ale Wino
Zapowiedź Food Service Summit 2019 - Tadeusz Müller
Zapowiedź Food Service Summit 2019 - Marta Glinka & Joanna Mróz
Zapowiedź Food Service Summit 2019 - Natalia Drobnik & Dawid Kaźmierczak
Zapowiedź Food Service Summit 2019 - Agnieszka Kręglicka
Food Service Summit 2018 - relacja
KARTA NAPOJÓW - ODCINEK 6
KARTA NAPOJÓW - ODCINEK 5
więcej